|
| V: ruller i eu 45 Fra : Lars K |
Dato : 08-04-02 18:44 |
|
Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard, og
da jeg mener den løber alt for hurtigt ville jeg gerne have den droslet lidt
ned, men der er meget delte meninger angående rulle vægt nogle siger at ved
at sætte lettere ruller på bliver den hurtigere i optrækket men mister
topfart, og nogen mener at den bliver langsommere i optrækket samtidig med
at den mister topfart, der må da være nogen der har erfaring med det, der
kan hjælpe, for jeg er ikke intereseret i at miste optræk.
| |
Bendt Grunge (08-04-2002)
| Kommentar Fra : Bendt Grunge |
Dato : 08-04-02 19:06 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard,
og
> da jeg mener den løber alt for hurtigt ville jeg gerne have den droslet
lidt
> ned, men der er meget delte meninger angående rulle vægt nogle siger at
ved
> at sætte lettere ruller på bliver den hurtigere i optrækket men mister
> topfart, og nogen mener at den bliver langsommere i optrækket samtidig med
> at den mister topfart, der må da være nogen der har erfaring med det, der
> kan hjælpe, for jeg er ikke intereseret i at miste optræk.
>
>
den vil få mere optræk, med lidt lettere ruller, men hvis du sætter meget
lette ruller i køre den faktisk ikke særligt godt, så bloker den i stede
lidt ved at sætte skiver bagved den org. bregnserplade så varioen kan bevæge
sig lidt mere.
| |
Kasper Nilsson (08-04-2002)
| Kommentar Fra : Kasper Nilsson |
Dato : 08-04-02 20:04 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en peugeot speedfight,
Du er da helt galt på den !!!
man drosler da ikke en lovlig pede ned !!!!!
Nå til sagen !!! hvis den er helt lovlig og den skal gå langsomere
hjælper det ikke at skifte ruller !! basta !!!!
| |
Bendt Grunge (08-04-2002)
| Kommentar Fra : Bendt Grunge |
Dato : 08-04-02 21:04 |
|
"Kasper Nilsson" <gormnilsson@cykel.dk> wrote in message
news:a8spk6$109a$1@news.cybercity.dk...
>
> "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har en peugeot speedfight,
>
> Du er da helt galt på den !!!
> man drosler da ikke en lovlig pede ned !!!!!
>
>
>
>
> Nå til sagen !!! hvis den er helt lovlig og den skal gå langsomere
> hjælper det ikke at skifte ruller !! basta !!!!
>
>
havde ikke lige tænkt på at der tilsyneladende er tænkt at overdrosle en i
forvejen lovlig.
for så gør det ingen forskel for rullerne er kørt til stoppet langt inden
den opnår topfart, men så er der kun at lave den org. plade i varioen så den
stopper tidligere eller sætte en plade i afgangs røret enten ved
efterdæmperen eller ved cyl.
| |
Brian/Hekto (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Brian/Hekto |
Dato : 09-04-02 11:29 |
|
Ønsker man at 'strække' topfarten på en 'lovlig' Peugeot, køber man en ny
anslagsplade der er mærket 8,0, istedet for 5,6 eller 5,8 der er std. Man
kan så yderliger 'lukke op' ved at sætte skiver eller møtrikker på skruerne
der holder pladen og 'låget'. Det vil flytte det punkt hvor varioen ikke kan
geare helt op.
/Brian
www.speedfight.cjb.net
"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
news:3cb1f77a$0$200$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Kasper Nilsson" <gormnilsson@cykel.dk> wrote in message
> news:a8spk6$109a$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> > news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > > Jeg har en peugeot speedfight,
> >
> > Du er da helt galt på den !!!
> > man drosler da ikke en lovlig pede ned !!!!!
> >
> >
> >
> >
> > Nå til sagen !!! hvis den er helt lovlig og den skal gå langsomere
> > hjælper det ikke at skifte ruller !! basta !!!!
> >
> >
>
> havde ikke lige tænkt på at der tilsyneladende er tænkt at overdrosle en i
> forvejen lovlig.
>
> for så gør det ingen forskel for rullerne er kørt til stoppet langt inden
> den opnår topfart, men så er der kun at lave den org. plade i varioen så
den
> stopper tidligere eller sætte en plade i afgangs røret enten ved
> efterdæmperen eller ved cyl.
>
>
| |
Brian Sørensen (08-04-2002)
| Kommentar Fra : Brian Sørensen |
Dato : 08-04-02 20:06 |
|
En Peugeot kører bedst med 9 gr. som er std.!!! - hvis det er std. Cyl.
Lyspotte m.m.
Du kan prøve med 8,5 gr eller 10 gr. men så heller ikke mere.
Motoren har sit bedste drejningsmoment ved 6500 omdr/min.
/Brian
www.speedfight.cjb.net
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard,
og
> da jeg mener den løber alt for hurtigt ville jeg gerne have den droslet
lidt
> ned, men der er meget delte meninger angående rulle vægt nogle siger at
ved
> at sætte lettere ruller på bliver den hurtigere i optrækket men mister
> topfart, og nogen mener at den bliver langsommere i optrækket samtidig med
> at den mister topfart, der må da være nogen der har erfaring med det, der
> kan hjælpe, for jeg er ikke intereseret i at miste optræk.
>
>
| |
Michael Thomsen (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 09-04-02 12:13 |
|
Sæt skiven i igen.. Så kører den ikke så hurtigt.. Du kan da evt file dine
ruller skræve.. Det hjælper også på farten :)
"Brian Sørensen" <brian@soerensen.tdcadsl.dk> wrote in message
news:3cb1ea02$0$5281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> En Peugeot kører bedst med 9 gr. som er std.!!! - hvis det er std. Cyl.
> Lyspotte m.m.
> Du kan prøve med 8,5 gr eller 10 gr. men så heller ikke mere.
> Motoren har sit bedste drejningsmoment ved 6500 omdr/min.
>
> /Brian
> www.speedfight.cjb.net
>
>
> "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard,
> og
> > da jeg mener den løber alt for hurtigt ville jeg gerne have den droslet
> lidt
> > ned, men der er meget delte meninger angående rulle vægt nogle siger at
> ved
> > at sætte lettere ruller på bliver den hurtigere i optrækket men mister
> > topfart, og nogen mener at den bliver langsommere i optrækket samtidig
med
> > at den mister topfart, der må da være nogen der har erfaring med det,
der
> > kan hjælpe, for jeg er ikke intereseret i at miste optræk.
> >
> >
>
>
| |
Lars K (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Lars K |
Dato : 09-04-02 17:21 |
|
Det jeg var intereseret i var hvor meget det gav evt. at sætte 8 gr. ruller
i istedet for de 9 gr. der er standard, om det forbedre optrækket eller
modsat, og om hvor meget det tager af topfarten.
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a8uida$qh$1@news.cybercity.dk...
> Sæt skiven i igen.. Så kører den ikke så hurtigt.. Du kan da evt file dine
> ruller skræve.. Det hjælper også på farten :)
>
>
> "Brian Sørensen" <brian@soerensen.tdcadsl.dk> wrote in message
> news:3cb1ea02$0$5281$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > En Peugeot kører bedst med 9 gr. som er std.!!! - hvis det er std. Cyl.
> > Lyspotte m.m.
> > Du kan prøve med 8,5 gr eller 10 gr. men så heller ikke mere.
> > Motoren har sit bedste drejningsmoment ved 6500 omdr/min.
> >
> > /Brian
> > www.speedfight.cjb.net
> >
> >
> > "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> > news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > > Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som
standard,
> > og
> > > da jeg mener den løber alt for hurtigt ville jeg gerne have den
droslet
> > lidt
> > > ned, men der er meget delte meninger angående rulle vægt nogle siger
at
> > ved
> > > at sætte lettere ruller på bliver den hurtigere i optrækket men mister
> > > topfart, og nogen mener at den bliver langsommere i optrækket samtidig
> med
> > > at den mister topfart, der må da være nogen der har erfaring med det,
> der
> > > kan hjælpe, for jeg er ikke intereseret i at miste optræk.
> > >
> > >
> >
> >
>
>
| |
Bendt Grunge (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Bendt Grunge |
Dato : 09-04-02 19:07 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:vAEs8.13036$567.699120@news000.worldonline.dk...
> Det jeg var intereseret i var hvor meget det gav evt. at sætte 8 gr.
ruller
> i istedet for de 9 gr. der er standard, om det forbedre optrækket eller
på en lovlig giver det ingen effekt, på en ubegrænset vil den køre lidt
hurtigere i optrække( men igen mange ting har indflydelse, personvægt, lige
hvor godt den du har køre) men sansynligvis tabe lidt topfart.
| |
Brian/Hekto (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Brian/Hekto |
Dato : 10-04-02 18:42 |
|
På en Peugeot giver det dårligere accelleration og 5-10 km af toppen.
/B
"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
news:3cb32db3$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> news:vAEs8.13036$567.699120@news000.worldonline.dk...
> > Det jeg var intereseret i var hvor meget det gav evt. at sætte 8 gr.
> ruller
> > i istedet for de 9 gr. der er standard, om det forbedre optrækket eller
>
> på en lovlig giver det ingen effekt, på en ubegrænset vil den køre lidt
> hurtigere i optrække( men igen mange ting har indflydelse, personvægt,
lige
> hvor godt den du har køre) men sansynligvis tabe lidt topfart.
>
>
| |
Tim Sørensen (09-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 09-04-02 20:25 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard,
og
> da jeg mener den løber alt for hurtigt....
Bare lige for at være på tværs.
Men hvorfor i alverden, vil du neddrosle, en yderst
velfungerende lovlig 45-Scooter?
Bange for fart ;)
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Lars K (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Lars K |
Dato : 10-04-02 18:35 |
|
grunden til at jeg gerne vil have den neddroslet er fordi at jeg ikke vil
miste det dyrebare kørekort, eller skal til at rende til syn.
Men er der nogen der kan svare på hvor meget fart der tabes hvis jeg sætter
8 gr. ruller på, for dem har jeg til at ligge, men gider ikke at skille
skidtet ad hvis der ikke rigtig kommer til at ske det store.
"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:a8vf21$1fci$1@news.cybercity.dk...
> "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som standard,
> og
> > da jeg mener den løber alt for hurtigt....
>
> Bare lige for at være på tværs.
> Men hvorfor i alverden, vil du neddrosle, en yderst
> velfungerende lovlig 45-Scooter?
>
> Bange for fart ;)
> --
> Mvh....Tim Sørensen
> http://www.dondata.dk/
>
>
| |
Brian/Hekto (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Brian/Hekto |
Dato : 10-04-02 18:46 |
|
Hvis du bare lige skal have den ned på ca. 75, kan jeg varmt anbefale dig at
sætte en +20% trykfjeder i koblingen. Det får rullerne til at virke
'lettere', så der skal lidt flere omdrejninger til at køre varioen helt ud.
Du kan også prøve med 8,5 gr. ruller. Du tager de originale og borer hullet
op med et 6mmm bor!
/B
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:hJ_s8.13799$567.762707@news000.worldonline.dk...
> grunden til at jeg gerne vil have den neddroslet er fordi at jeg ikke vil
> miste det dyrebare kørekort, eller skal til at rende til syn.
> Men er der nogen der kan svare på hvor meget fart der tabes hvis jeg
sætter
> 8 gr. ruller på, for dem har jeg til at ligge, men gider ikke at skille
> skidtet ad hvis der ikke rigtig kommer til at ske det store.
> "Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:a8vf21$1fci$1@news.cybercity.dk...
> > "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> > news:zFks8.12629$567.667347@news000.worldonline.dk...
> > > Jeg har en peugeot speedfight, som køre med 9 grams ruller som
standard,
> > og
> > > da jeg mener den løber alt for hurtigt....
> >
> > Bare lige for at være på tværs.
> > Men hvorfor i alverden, vil du neddrosle, en yderst
> > velfungerende lovlig 45-Scooter?
> >
> > Bange for fart ;)
> > --
> > Mvh....Tim Sørensen
> > http://www.dondata.dk/
> >
> >
>
>
| |
Tim Sørensen (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Tim Sørensen |
Dato : 10-04-02 21:32 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
news:hJ_s8.13799$567.762707@news000.worldonline.dk...
> grunden til at jeg gerne vil have den neddroslet er fordi at jeg ikke vil
> miste det dyrebare kørekort, eller skal til at rende til syn.
Hvis scooteren ellers er lovlig, risikerer du intet, ved at den kører godt.
--
Mvh....Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/
| |
Bendt Grunge (10-04-2002)
| Kommentar Fra : Bendt Grunge |
Dato : 10-04-02 21:50 |
|
"Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
> grunden til at jeg gerne vil have den neddroslet er fordi at jeg ikke vil
> miste det dyrebare kørekort,
er du så sikker på du bør have et KØREKORT,
hvis du ikke kan finde ud af og køre under 75 Km/t for hvad så de steder
hvor du kun må køre eks. 30 eller 50 Km/t kan du heller ikke finde ud af
det....?
| |
Brian/Hekto (11-04-2002)
| Kommentar Fra : Brian/Hekto |
Dato : 11-04-02 17:11 |
|
ROFL!
"Bendt Grunge" <micro@sucks.cum> wrote in message
news:3cb4a568$0$203$bc7fd3c@news.sonofon.dk...
>
> "Lars K" <laknudse@tiscali.dk> wrote in message
>
> > grunden til at jeg gerne vil have den neddroslet er fordi at jeg ikke
vil
> > miste det dyrebare kørekort,
>
>
>
> er du så sikker på du bør have et KØREKORT,
>
>
> hvis du ikke kan finde ud af og køre under 75 Km/t for hvad så de steder
> hvor du kun må køre eks. 30 eller 50 Km/t kan du heller ikke finde ud af
> det....?
>
>
| |
|
|