Genopbygning af skrivebord virker ikke
Fra : news.tele.dk

Dato : 08-04-02 09:35

Jeg har en G4 som jeg ikke kan få lov at genopbygge skrivebord på, selv om
jeg holder Alt+Æble nede under opstart.
Hvad kan evt. skyldes dette?

Mvh Henrik

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 08-04-02 10:02

henrik.dencker@rc-media.dk writes:
>Hvad kan evt. skyldes dette?

At en af dine taster ikke fungerer, at du bruger de forkerte taster eller
at du gør noget andet galt.

MVH
Martin/IT

Fra : Peter Kiil

Dato : 08-04-02 12:20

in article 3cb156ec$0$52656$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, news.tele.dk at
henrik.dencker@rc-media.dk wrote on 08/04/02 10:34:

> Jeg har en G4 som jeg ikke kan få lov at genopbygge skrivebord på, selv om
> jeg holder Alt+Æble nede under opstart.
> Hvad kan evt. skyldes dette?
>
> Mvh Henrik

Vent med at holde tasterne nede til maskinen er næsten færdig med at starte
op (når de sidste udvidelser loades).

--
/peter

Vikings? There ain't no vikings here. Just us honest farmers. The
town was burning, the villagers were dead. They didn't need those
sheep anyway. That's our story and we're sticking to it.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-04-02 05:00

Hej Henrik

Der kan være flere grunde. Det første, jeg tænkte på, var, om du har
sharewareprogrammet 'Random Desktop' kørende, så der automatisk skiftes
desktop filer jævnligt. Det program kan godt blokere for en genopbygning ad
sædvanlig vej. Et andet program, der kan finde på det samme er ligeledes
shareware, og det er programmet 'Virtual Desktop'.

Det andet er, at du højst sandsynlig har 'multi-desktops' liggende, - et
fænimen, der nogle gange opstår, hvis man har installeret et program, der
kræver genstart og som selv genopbygger skrivebordet, - fx. MacLinkPlus er et
ganske godt eksempel herpå.

Du skal få fat i programmet 'Filebuddy 6.x' og bruge den til at finde de
usynlige desktopfiler. Åbn FB -> Cleaning -> Invisible files. Når den har
fundet de usynlige filer 'Desktop DB', 'Desktop DF' og nogle gange også en
fil, der hedder 'DEsktop DG', skal du blot markere de filer og klikke på
knappen med papirkurvssymbolet øverst til højre i liste vinduet, så
tvangssletter du skrivebordsfilerne. Quit FileBuddy og vælg 'Start igen' fra
menuen 'Speciel', så tvinges maskinen til at lave en helt ny skrivebordsfil.

"news.tele.dk" wrote:

> Jeg har en G4 som jeg ikke kan få lov at genopbygge skrivebord på, selv om
> jeg holder Alt+Æble nede under opstart.
> Hvad kan evt. skyldes dette?

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World