hestekød
Fra : Karina Mahmoud

Dato : 01-02-01 08:40

Alvorligt nok, ved ingen her noget om hestekød, nu hvor det er
livsfarligt at spise okse kan det måske være en oplagt mulighed?
Med send også helst et par opskrifter....

Karina

Fra : Kvan

Dato : 01-02-01 10:03

"Karina Mahmoud" <kalia@worldonline.dk> writes:

> Alvorligt nok, ved ingen her noget om hestekød, nu hvor det er
> livsfarligt at spise okse kan det måske være en oplagt mulighed?

Det er ikke livsfarligt at spise okse - men på den anden side: Gå du
bare uden om det, så det bliver billigere for os andre :)

Hestekød kan du bede din slagter skaffe hvis han ikke har det. Det
behandles så vidt jeg husker som oksekød (du kan f.eks. lave
hakkebøffer af det hakkede hestekød) - men spørg evt. slagteren, som
sikkert gerne er behjælpelig med en opskrift.

- Kvan.

Fra : N/A

Dato : 01-02-01 13:06

Fra : Kvan

Dato : 01-02-01 13:06

"Karina Mahmoud" <kalia@worldonline.dk> writes:

> nu tager jeg også det hele med et gram Maldon Sea Salt, livsfarligt
> var ment rigtigt ironisk (ja, hvor skulle du dog vide det fra).

Jeg beklager at jeg undervurderede dig - jeg er bange for at
politikernes og mediernes behandling af sagen har bragt mig til den
konklusion at ca. alle er idioter i sammenhængen...

> Jeg ved ikke helt om jeg fremover vil udskifte mit oksekød med hest,
> men det kunne da være interessant at prøve. Hvad koster hestekød ?

Hvis slagteren har det som en standardvare er det typisk noget
billigere end okse. Skal det skaffes hjem koster det sikkert lidt
ekstra, altså nogenlunde det samme som oksekød.

- Kvan.

Fra : Ms. Krabappel

Dato : 01-02-01 10:19

Karina Mahmoud <kalia@worldonline.dk> wrote in message
> Alvorligt nok, ved ingen her noget om hestekød, nu hvor det er
> livsfarligt at spise okse kan det måske være en oplagt mulighed?

Måske får vi _får meget_ information i disse dage, men jeg har hørt at
hestene er lige så udsæt for BSE som okse (ja, hvorfor ikke?), så med mindre
du vil slagte din lille pony...
I aftes skulle jeg også høre på en Professor Galemand der sagde at okse i
kattemad kan give BSE til katte, og dermed kan katten smitte mand. Ja, hvis
man spise katten!!!

Sandra
en weirdo der spiser en masse søde dyr som kaniner, frø, og østers i levende
tilstand, men afskyr heste og æselkød!
"Hvor er vi på vejen hen?
Hvorfor er vi her på jorden?
....og hvor meget får vi for det?"
- fra Ørkenens sønner I

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 03-02-01 10:58

Hej Karina
Jeg kan fortælle dig, at en hestebøf smager ganske dejligt.
Den er lidt mere sød i smagen, og knap så tør som en
oksebøf.
Mvh. Margit

Karina Mahmoud <kalia@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ep8e6.18906$fa3.997111@news010.worldonline.dk...

Fra : Margit & Sv. Aa. Jen~

Dato : 03-02-01 13:29

Hej Karina
Jeg prøver igen.
En hestebøf smager ganske dejlig. Den er lidt mere sød i smagen
og knap så tør som oksebøf. Behandles som oksekød.