Batteri i iMac (Kihei)
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-04-02 09:59

Min søsters iMac er begyndt at vise nogle underlige datoer, så mon ikke
batteriet er ved at være træt ?

Er det nemt at skifte og er det det samme 3.6 v som i fx. en 7500 ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-02 10:23

> Min søsters iMac er begyndt at vise nogle underlige datoer, så mon
> ikke batteriet er ved at være træt ?
>
> Er det nemt at skifte og er det det samme 3.6 v som i fx. en 7500 ?

Kihei havde jeg ikke hørt før. Jeg kalder dem slot-loading. Nå, men
iflg. MacTracker bruger den et 3,6 V batteri, så mon ikke det er det
samme?
Gad vide, om det er det, der hedder 1/2 AA? Det er det vist til
visse ældre Mac. Jeg slog lige op på <http://www.batterier.dk>. Der har
de et:

SB-AA02 TekCell 3,6V 1/2AA Lithium til kr. 72,00

Det kunne da være smart, hvis det kunne bruges, så man ikke skal jage
fra den ene butik til den anden.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-04-02 13:23

> Kihei havde jeg ikke hørt før. Jeg kalder dem slot-loading. Nå, men
> iflg. MacTracker bruger den et 3,6 V batteri, så mon ikke det er det
> samme?

Kihei er modelbetegnelsen for lige netop den iMac - der findes også en
Columbus og den helt nye kan jeg ikke huske hvad hedder ?!

> Gad vide, om det er det, der hedder 1/2 AA? Det er det vist til
> visse ældre Mac. Jeg slog lige op på <http://www.batterier.dk>. Der har
> de et:

Et 1/2 AA er et lille tykt kort batteri, som fx. sidder i en 7500. Jeg
har faktisk købt en håndfuld hos netop batterier.dk

> SB-AA02 TekCell 3,6V 1/2AA Lithium til kr. 72,00
>
> Det kunne da være smart, hvis det kunne bruges, så man ikke skal jage
> fra den ene butik til den anden.

Mon ikke det kan ?

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 07-04-02 14:20

Hvis det er 1/1/04 kl. 12.00 så er det batteriet.

Hvis du ikke har noget imod at skulle skille den ad så er det (vist nok)
nemt; du skal have fat i bundkortet.

> Kihei er modelbetegnelsen for lige netop den iMac - der findes også en
> Columbus og den helt nye kan jeg ikke huske hvad hedder ?!

Den hedder Tessera.

mvh.
Kaj.

--
My credit is so bad, that they won't even take my cash...

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-04-02 15:44

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Den hedder Tessera.

Eller P80. Det heddre billedet af den på Apples hjemmeside.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 07-04-02 16:02

> Eller P80. Det heddre billedet af den på Apples hjemmeside.

Exactly og når jeg laver netværk og reparerer folks Mac'er får de altid
fx. betegnelsen P80 800 mhz HD samt et icon fra iconfactory.com, så kan
man altid kende enkelte Mac'er selvom der er 20 maskiner i et netværk.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-04-02 17:28

> [...]
>
> SB-AA02 TekCell 3,6V 1/2AA Lithium til kr. 72,00
>
> Det kunne da være smart, hvis det kunne bruges, så man ikke skal jage

Jeg kan bekræfte ovenstående, hvis det altså drejer sig om iMac
slotloading 400 MHz. Har netop skilt sådan en fyr ad, bl.a. for at
skifte batteriet. Det var af ovennævnte type (produceret i Israel, fy,
skamme, det er da vist politisk ukorrekt at bruge sådanne batterier?

Kunne _ikke_ finde sådan et i Esbjerg .... de lokale pc-pushere havde
dem ikke. Den ene meldte udsolgt, den anden sagde, at sådan noget brugte
man ikke mere .... så dem førte de slet ikke (!). Jeg havde ikke engáng
sagt, at det var til en Mac :)

Vedr. proceduren med at skille computeren ad (ref. til et andet indlæg,
vistnok) har Martin (aka Deus Macissimus) angivet flg. manual:
http://home.wanadoo.nl/manual.man/manuals.html
(i en anden tråd (iMac 400 MHz slotloading problem)

Det er ikke vanskeligt, men pas på med det ydre kabinet, det skal lirkes
af og plasten knager slemt. Der er tre eller fire tapper på bundstykket,
som passer ind i fronten, dem skal man være forsigtig med.
Jeg brugte nogle ret kraftige bevægelser, der grænsede til vold, og jeg
er stor modstander af vold generelt og især mod kvinder, børn og Mac'er.
Held med det.

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen