Totalfelt på bestillingsliste
Fra : Bo

Dato : 05-04-02 22:27

Er der nogen, der ved, om man kan lave et felt, der selv regner
totalen ud af, fx 3 stk. af en vare på en bestillingsliste?

--
KONKURRENCE PÅ HTML.dk:
fortæl hvordan din drømmeeditor ser ud

Fra : Torben Brandt

Dato : 06-04-02 00:07

Bo wrote in dk.edb.internet.webdesign.clientside:
> Er der nogen, der ved, om man kan lave et felt, der selv regner
> totalen ud af, fx 3 stk. af en vare på en bestillingsliste?

Prøv noget ala det herunder

-------
<script>
priser = new Array(5, 10, 50);
function laegsammen () {
   summen = 0;
   for (i = 0; i < 3; i++)
      summen += priser[i] * parseInt(document.getElementById("antal"
+ i).value, 10);
   document.getElementById("summen").value = summen;
}
</script>

<form action="xxx.html" method="post">
<input type="text" name="antal0" id="antal0" value="0"
onKeyUp="laegsammen()"> stk á 5 kr<br>
<input type="text" name="antal1" id="antal1" value="0"
onKeyUp="laegsammen()"> stk á 10 kr<br>
<input type="text" name="antal2" id="antal2" value="0"
onKeyUp="laegsammen()"> stk á 50 kr<br>
total: <input type="text" name="summen" id="summen"
value="0"><br>
<input type="submit">
</form>

-----
Pas på brudte linier
-----

Du skal nok undersøge om det kun er tal, der står i felterne og
hvis der ikke står noget, så skal der sættes et 0 ind.

Jeg ved ikke om getElementById fungerer i alle browsere men
ellers kan man nok bruge noget andet, fx document.all ....

mvh Torben