Brune trådalger !
Fra : mudj@

Dato : 05-04-02 19:59

Hej,

Hvordan kommer jeg brune trådalger til ive? De sidder på mine planter. Jeg
har ALDRIG haft dem før.

/ Morten

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 05-04-02 23:03

Hej Morten
Du har aldrig haft dem før - Så har du vel også en fornemmelse af hvorfor du
har fået dem.
Hvilke forandringer har du haft?
Fortæl - fortæl - så vil det være nemmere at vejlede dig uden at det skal
blive det rene gætværk.
Hilsen
Jørgen

Fra : mudj@

Dato : 06-04-02 10:01

Jeg har hørt en fugl synge om, at Vandpest er en af de eneste planter, der
udskiller et algehæmmende stof. Jeg har lige fjernet alle mine. Kan det være
det, eller er det lidt for vildt.

Fra : Carsten Gall

Dato : 06-04-02 15:39

mudj@ <mudja@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3caeb93c$0$52649$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> udskiller et algehæmmende stof. Jeg har lige fjernet alle mine. Kan det

Hvis du fjerner en stor mængde planter, som ellers har optaget den næring
som er i vandet,
vil der jo meget hurtigt blive et overskud af næring som algerne så vil
leve af.

Carsten