/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Gearskiftet på Derbi Senda R.
Fra : Thomas Hauerslev And~


Dato : 04-04-02 22:02

Hello

Sikke et dejligt vejr til at køre på vores maskiner, hva´!

Da jeg er begyndt at køre min Derbi Senda R til snakkede jeg med nogle af
mine skole kammerater, som fortalte mig at de havde været ude at køre på en
"rigtig" crosser. De fortalte at de kun skulle skifte i første gear ved
hjælp at koblingen. Derefter skulle de ikke pille ved koblingen igen, bare
skifte. Mit spørgsmål er nu:

Skal jeg også kun bruge koblingen en gang, når jeg sætter den i første gear,
eller skal jeg bruge koblingen ved hver gearskift?

Thomas H. Andersen





 
 
Bendt Grunge (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Bendt Grunge


Dato : 04-04-02 23:08



>Da jeg er begyndt at køre min Derbi Senda R til snakkede jeg med nogle af
> mine skole kammerater, som fortalte mig at de havde været ude at køre på
en
> "rigtig" crosser. De fortalte at de kun skulle skifte i første gear ved
> hjælp at koblingen. Derefter skulle de ikke pille ved koblingen igen, bare
> skifte. Mit spørgsmål er nu:
>
> Skal jeg også kun bruge koblingen en gang, når jeg sætter den i første
gear,
> eller skal jeg bruge koblingen ved hver gearskift?
>
> Thomas H. Andersen
>
>
>
>


børn,børn, lad nu være med at tro på ALT hvad andre siger de gør, og man så
skal gøre det samme, det er tilladt at bruge sin hjerne selv, så hvis nogen
siger de dagligt slår sig over hånden med en hammer så skal man ikke bare
gøre det fordi andre gør det.(siger de jo)


Det kan lade sig gøre men er ikke noget der kan tilrådes at benytte sig af,
1. så er rigtige crossere bygget til at blive brugt hårdt, især gear, og så
køre de på blødt underlag og deres gear ligger meget tæt så diffenrencen på
gearne er ikke ret stor og belastningen dermed lille, ikke som en
"gade"crosser hvor der er længere imellem dem, så lad vær med det, og det
ødelægger hurtigt både kæde og gearkasse.

BG.




[KTN]FalkenDK (05-04-2002)
Kommentar
Fra : [KTN]FalkenDK


Dato : 05-04-02 10:57

Hejsa´
"Thomas Hauerslev Andersen" skrev i en meddelelse
> Sikke et dejligt vejr til at køre på vores maskiner, hva´!

Det er ikke løgn da . Nogen Km er det da blevet til over påsken &
følgende dage !.

> Da jeg er begyndt at køre min Derbi Senda R til snakkede jeg med nogle af
> mine skole kammerater, som fortalte mig at de havde været ude at køre på
en
> "rigtig" crosser. De fortalte at de kun skulle skifte i første gear ved
> hjælp at koblingen. Derefter skulle de ikke pille ved koblingen igen, bare
> skifte.

Det er vist det man kalder "power-Shift", og det er kun for rigtige racere
!!!!!. Køre selv på en Senda R ´98 model, og har "down-shifted" uden kobling
ved et uheld. (En af de første uger jeg havde den). Jeg betegner mig selv
som heldig, da jeg skiftede 5 ->4 under ned bremsning til rundkørsel, og der
var nok "friløb" til at selve gearskiftet forløb uden probs. Ikke noget
"knasDrønKnæk", og så blev der sat en mentalnote om brugen af koblingen.
Gearkassen skulle jo gerne holde !!!!

> Skal jeg også kun bruge koblingen en gang, når jeg sætter den i første
gear,
> eller skal jeg bruge koblingen ved hver gearskift?

NEJ & Helst

Hilsen

H;P
--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !
http://falken.vikingdk.net < Køre Periodiske >
hpaalling@hotmail.com
Peter_falken@hotmail.com <Msn Messenger & Game Voice>
ICQ # 28655310
Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?



Thomas Hauerslev And~ (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hauerslev And~


Dato : 05-04-02 20:31

tak for det. Det er jo bedre at spørge end at prøve.

Thomas


"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8jshg$faa$1@sunsite.dk...
> Hejsa´
> "Thomas Hauerslev Andersen" skrev i en meddelelse
> > Sikke et dejligt vejr til at køre på vores maskiner, hva´!
>
> Det er ikke løgn da . Nogen Km er det da blevet til over påsken &
> følgende dage !.
>
> > Da jeg er begyndt at køre min Derbi Senda R til snakkede jeg med nogle
af
> > mine skole kammerater, som fortalte mig at de havde været ude at køre på
> en
> > "rigtig" crosser. De fortalte at de kun skulle skifte i første gear ved
> > hjælp at koblingen. Derefter skulle de ikke pille ved koblingen igen,
bare
> > skifte.
>
> Det er vist det man kalder "power-Shift", og det er kun for rigtige racere
> !!!!!. Køre selv på en Senda R ´98 model, og har "down-shifted" uden
kobling
> ved et uheld. (En af de første uger jeg havde den). Jeg betegner mig selv
> som heldig, da jeg skiftede 5 ->4 under ned bremsning til rundkørsel, og
der
> var nok "friløb" til at selve gearskiftet forløb uden probs. Ikke noget
> "knasDrønKnæk", og så blev der sat en mentalnote om brugen af koblingen.
> Gearkassen skulle jo gerne holde !!!!
>
> > Skal jeg også kun bruge koblingen en gang, når jeg sætter den i første
> gear,
> > eller skal jeg bruge koblingen ved hver gearskift?
>
> NEJ & Helst
>
> Hilsen
>
> H;P
> --
> [KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
> Praise The Lord & pass the Ammo !
> http://falken.vikingdk.net < Køre Periodiske >
> hpaalling@hotmail.com
> Peter_falken@hotmail.com <Msn Messenger & Game Voice>
> ICQ # 28655310
> Hvis livet ikke er sjovt - hvorfor griner jeg så ?
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177550
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408823
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste