Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Måske OT, men hvilket billed-efterbehandli~
Fra : Thomas Jensen

Dato : 04-04-02 11:07

Grunden er at jeg har set på Adobe Photoshop 6.0, men det koster jo en
halv bondegård, så er der nogen af jer der ved, om der findes andre
gode programmer, som kan erhverves for ca. 1000 kr.
Det skal kunne bruges under Windows XP.

Jeg er godt klar over, at pris og kvalitet/brugervenlighed hænger
sammen, men et godt begynderprogram er, hvad jeg og mit Minolta Dimage
S404 har mest brug for lige nu.
--
Thomas Jensen

- Ansigtet betyder intet, men jeg glemmer aldrig et par gode bryster. -

Fra : Esben

Dato : 04-04-02 11:37

"Thomas Jensen" <t2j@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg er godt klar over, at pris og kvalitet/brugervenlighed hænger
> sammen, men et godt begynderprogram er, hvad jeg og mit Minolta Dimage

Jeg bruger selv Corel Draw 8 pakken, den burde kunne erhverves for det beløb
du nævner. Jeg synes selv det er et hamrende godt billedbehandlingsprogram.

--
Esben

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 04-04-02 13:54

Thomas Jensen wrote:

> [...]
> hænger sammen, men et godt begynderprogram er, hvad jeg og mit
> Minolta Dimage S404 har mest brug for lige nu.
<snip>

Hvis du mangler noget her og nu, og du ikke er bange for noget
der er lidt mindre brugervenligt end gennemsnittet, så prøv at
se på windows-udgaven af the Gimp (http://www.gimp.org/) - det
er et gratis open-sorce program, og er en af de mest udbredte
billedbehandlingssystemer på unix o.l. (bl.a. Linux). Programmet
minder en del om Photoshop, men kan desværre af licensmæssige
årsager ikke bruge photoshop-plugins[1]. Til gengæld koster det
kun en download at prøve det

[1] Adobe vil have penge for at udlevere specifikationerne til
udviklere af såvel plugins som kompatible programmer...
--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-04-02 15:28

Thu, 04 Apr 2002 12:07:01 +0200, Thomas Jensen <t2j@hotmail.com>
wrote:

>er der nogen af jer der ved, om der findes andre
>gode programmer, som kan erhverves for ca. 1000 kr.
>Det skal kunne bruges under Windows XP.

Adobe PhotoSpop Elements
Jasc Paint Shop Pro

pl

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 05-04-02 10:07

Hej Peter
PhotoDraw 2000
Godt program på Dansk, som kan det meste. Der er udgivet en bog på Dansk som
er rigtig god. Programmet er nemt at lære, og jeg bruger ikke andet.
koster ca. 1200.-kr og bogen ca. 200.-kr
P.s. jeg har ikke prøvet under xp, men det er et originalt Microsoft
program.
Venlig hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Morten Sørensen

Dato : 04-04-02 20:35

"Thomas Jensen" <t2j@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> halv bondegård, så er der nogen af jer der ved, om der findes andre
> gode programmer, som kan erhverves for ca. 1000 kr.

Hvis ikke du vil ofre pengene på Photoshop kan jeg kun anbefale Photoshop
elements. Det har en masse fede features til semi-pro fotografen. Fåes for
ca en tudse hos www.zitech.dk

/Morten

Fra : Thomas Jensen

Dato : 05-04-02 12:38

Jeg siger tak for responsen og vil prøve de forskellige programmer.
Faktisk fulgte ArcSoft Photoimpression med kameraet, men XP vil ikke
køre setup.exe.
Gad vide om det er min ZoneAlarm, der driller.....nå, men den
diskussion hører jo ikke hjemme her....

Endnu en gang tak for responsen.

Fra : Uni Bull

Dato : 05-04-02 17:16

Ifølge www.arcsoft.com, så skulle PhotoImpression2000 kunne køre under XP !?
--
Uni Bull
København K

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-04-02 12:12

Fri, 5 Apr 2002 18:15:46 +0200, skrev "Uni Bull"
<Uni.FJERNES.Bull@WorldonlineFJERNESOGSÅ.dk> noget i retning af:

>Ifølge www.arcsoft.com, så skulle PhotoImpression2000 kunne køre under XP !?
Jeg har set det, men jeg har måske et virus eller snarere en worm, der
forhindrer rundll32.exe i at køre ordentligt.
Jeg arbejder på sagen.

Fra : Lars Møller Fotograf~

Dato : 09-04-02 09:57

Hej Thomas.

Adobe har selv en udgave af PhotoShop 6.0 til privatbrug, nemlig PhotoShop
Elements. Elements bygger på samme kerne som PhotoShop 6.0 og er dermed
fuldt kompatibelt med bl.a. filer, lag, plug-ins, filtre osv. Ydermere er
Elements væsentlig mere brugervenligt - dvs. visuelt og intuitivt, hvilket
vist ikke kan påstås om PhotoShop 6.0. Elements har faktisk nogle muligheder
som PhotoShop 6.0 ikke har bl.a filbrowser, rødøjeværktøj og colorcast
(farvestik) værktøj. Og det bedste af det hele - Elements har en vejledende
pris på kr. 750,- excl. moms. Jeg bruger selv både PhotoShop 6.0 og
PhotoShop Elements sideløbende, både privat og på jobbet.
- Lidt 'reklame' - hvis du ikke kan opdrive Elements i nærheden af hvor du
bor så kontakt mig, da vi sælger den på mit arbejde (www.renholt.dk)

Med venlig hilsen
Lars Møller
www.lmfoto.dk