Koldskål med citron
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 03-04-02 17:13

I et akut anfald af "nu er sommeren på vej"-fornemmelse købte jeg i går en
liter koldskål. Der var to varianter en med citron og en med tykmælk og æg.

Nu troede jeg, at der altid var æg i, og aldrig citron, så jeg valgte
selvfølgelig den med tykmælk og æg, der i øvrigt var 4 kroner dyrere.

Da jeg kom hjem var der f......også citron i den anden variant. Jeg græmmes
over citronen i koldskålen hvert år - hvorfor skal der citronm i koldskål -
jeg kunne aldrig drømme om at komme det i hvis jeg selv lavede det.

Citronen smager i øvrigt meget syntetisk....

Er der da ikke bare en, der deler min citron sure harme....

Kåre

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 03-04-02 17:40

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Citronen smager i øvrigt meget syntetisk....
>
> Er der da ikke bare en, der deler min citron sure harme....

Jow jeg kan dæleme heller ikke døje, den der færdiglavede/købte koldskål med
citron i.
Men hvis du laver koldskålen selv og så putter lidt frisk citronsaft i (i
moderat mængde) så smager det slet ikke så tosset

Hilsen
Joan

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 04-04-02 18:26

[snip brok ovr citron i koldskål]

> Er der da ikke bare en, der deler min citron sure harme....

Jo. Det er simpelthen madmishandling at komme citron i koldskål!

/Trine

Fra : ottesen

Dato : 05-04-02 17:33

"Trine Kornum Christiansen" <tkc@mail.dk> wrote in message
> [snip brok ovr citron i koldskål]

> Jo. Det er simpelthen madmishandling at komme citron i koldskål!

Da ikke hvis man laver den selv? Så skal der da lidt citron i for at
gøre den lidt "friskere".

/ottesen

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-04-02 19:01

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> Er der da ikke bare en, der deler min citron sure harme....

Jo - det er en styg ide. Må være opfundet af en, der ikke kan lide koldskål.

vh
Jan

Fra : Ole Mogensen

Dato : 05-04-02 08:20

Jan Boegh wrote:

> "Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message

> Jo - det er en styg ide. Må være opfundet af en, der ikke kan lide koldskål.
>
> vh
> Jan

Eller en der kan lide syntetisk citron smag :-Þ

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 05-04-02 13:13

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message

> Eller en der kan lide syntetisk citron smag :-Þ

Tænkeligt.
Det minder mig om nogle laboratorieøvelser, jeg en gang lavede med nogle
kursister: Fremstilling af annanassodavand. Annanassmagen laves som en ester
af smørsyre - og det kurerede af en eller anden grund de flestes lyst til
annanassodavand
Jeg går her ud fra at man ved hvordan smørsyre lugter.

vh
Jan