Mad Pandekage opskrift ? (Hedder bl.a. Dur~
Fra : Morten Simonsen

Dato : 02-04-02 19:14

Hejsa!

Jeg ville høre om nogle har en opskrift liggende til at lave de rigtige,
tykke pandekager som de bruger på pizzariaerne.

Jeg ved at de flere steder hedder Durum Roller, men jeg har også set dem som
"Hjemmelavet Brød" (selvom det var en pandekage)

MVH Morten!

Fra : Martin Andersen

Dato : 02-04-02 19:52

Er det ikke den samme dej som til pizzaer??? Bare med durum mel

nogen steder kalder de dem også pizza sandwiches eller kebab ruller.

Fra : Morten Simonsen

Dato : 03-04-02 12:39

Jamen pizzadej er jo rimelig tyk, som normal brød-dej ... pandekage-dej er
jo en del mere flydende, så der må da iværtfald skulle bruges nogle andre
mål..?

Fra : Jesper

Dato : 05-04-02 18:03

> Hejsa!
>
> Jeg ville høre om nogle har en opskrift liggende til at lave de rigtige,
> tykke pandekager som de bruger på pizzariaerne.

Hvis du mener de der helt tynde brød som man de bruger til rullekebab, så
har det ikke så meget med en pandekage at gøre. Du skal bruge en almindelig
pizzadej af mel, vand, gær og salt + evt en smule olie. Herefter skal du
bare rulle den meget meget tyndt ud. Det er lidt svært, men med en god dej
og et godt underlag går det efter et par forsøg. Jeg har godt set at disse
brød nogen steder bliver bagt på en pandelignende tingest, men hjemme tror
jeg man er bedst tjent med ovnen.
Bag dem efterhånden som du får dem rullet ud - de skal ikke efterkæve. Hvis
de når at blive brune har de fået for meget og vil knække når du ruller dem.
Så¨vidt jeg husker skal de kun have et-minuts tid ved 225-250 grader.

Jesper