Hvorfor falder min Mac i søvn ?
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-04-02 21:26

Jeg har fjernet Energy Saver i kontrol panelet samt Energy Saver prefs,
men den falder stadig i søvn !!

Mac OS 9.1 US på 7500

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-02 22:51

In article <1f9zfkv.120krk71dcgpf0N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jeg har fjernet Energy Saver i kontrol panelet samt Energy Saver prefs,
> men den falder stadig i søvn !

Er du ikke gammel nok til at vide at der er noget der hedder PRAM?

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 01-04-02 22:58

> Er du ikke gammel nok til at vide at der er noget der hedder PRAM?

Gud i det høje forklar venligst for en uvidende dicipel !!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-04-02 23:27

In article <1f9zjm3.10v8tmcvwo8fxN%jesper@gylling.net>,

> Gud i det høje forklar venligst for en uvidende dicipel !!

Oplysningerne om energibesparelse gemmes i PRAM, så du kan smide
kontrolpanel og pref-fil ud, uden at det har nogen betydning (andet end
at du så ikke kan ændre på indstillingerne).
Det er nu også meget smart, for hvordan skulle Mac'en ellers vide at den
skal starte op om morgenen inden du står op (så du kan tjekke dk.edb.mac
mens vandet til morgentheen koger) før systemet er indlæst?

Er det en server, der ikke skal falde i søvn?

Energy Saver har forresten også en udvidelse....

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-04-02 09:57

> Energy Saver har forresten også en udvidelse....

Som hedder?
Har ledt; kan ikke finde noget der ligner.

v.h
Martin P

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-02 17:30

In article <1fa07rs.3tq92mshg4bcN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
martinmarius@petersen.mail.dk (Martin Petersen) wrote:

> Som hedder?
> Har ledt; kan ikke finde noget der ligner.

Hvilket OS kører du?

Fra : N/A

Dato : 02-04-02 19:31

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-04-02 19:31

d. 02/04/02 19:49 skrev Morten Reippuert på spam@reippuert.dk i artiklen
1fa1308.13llcey60lkyoN%spam@reippuert.dk:

> Udvidelsen forsvandt omkring 9.0

Det forklarer så denne del af "problemet".
Martin

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-04-02 10:00

> [...]
> skal starte op om morgenen inden du står op (så du kan tjekke dk.edb.mac
> mens vandet til morgentheen koger) før systemet er indlæst?

Jeg har også lyst til at slå "sleep" fra, men hverken fjernelse af
kontrolpanelet, indstillingerne eller PRAMzap (Med TechTool lite) hjalp.
Den falder i søvn.
Og grunden til at jeg har prøvet, er at jeg har en mistanke om at den af
og til bøvler noget med at kalde op til nettet når den har været
sovende.

Martin P

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-02 17:29

In article <1fa0egu.i4mg6ztciqpsN%martinmarius@petersen.mail.dk>,
> [...]

> Jeg har også lyst til at slå "sleep" fra, men hverken fjernelse af
> kontrolpanelet, indstillingerne eller PRAMzap (Med TechTool lite) hjalp.

Hvorfor slår du ikke det fra i kontrolpanelet?

Fra : N/A

Dato : 02-04-02 19:30

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-04-02 19:30

d. 02/04/02 20:21 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam3-518FB0.20211802042002@sunsite.dk:

> Har du et eller andet sjovt installeret, som fx Seti?

Jeg har da sikkert mange sjove ting installeret, men ikke Seti.
Du tænker vel på ting der "vil gå på" automatisk el. lignende?
Der er selvfølgelig min screensaver, MacDim. Den virker udmærket og får
skærmen til at gå ned i styrke efter den tid jeg beder den om. Men det kan
selvfølgelig være at den på én eller anden måde spiller dårligt sammen med
systemets sleep. (Også selv om dette jo burde være "afinstalleret" når
kontrolpanelet er flyttet.)

MartinP

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-04-02 20:37

> [...]

> selvfølgelig være at den på én eller anden måde spiller dårligt sammen med

Mon ikke det er den der driller? Hvorfor ikke lade energibesparlse
slukke for skærmen, det har den også bedre af...

> (Også selv om dette jo burde være "afinstalleret" når kontrolpanelet er
> flyttet.)

Det afinstaleres ikke fordi du flytter kontrolpanelet.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Petersen

Dato : 03-04-02 10:11

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Mon ikke det er den der driller? Hvorfor ikke lade energibesparlse
> slukke for skærmen, det har den også bedre af...

Det kunne faktisk tyde på det. Jeg har pillet MacDim ud. Og mac'en
holder sig vågen nu og retter sig efter indstillingerne i
kontrolpanelet, så det kun er skærmen der sover.

v.h
Martinz

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 02-04-02 13:00

> [...]
> mens vandet til morgentheen koger) før systemet er indlæst?
>
> Er det en server, der ikke skal falde i søvn?

Ja.

> Energy Saver har forresten også en udvidelse....

Har den det ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-04-02 15:30

> Har den det ?

ikke i de seneste systemversioner, hvor den er indbygget i
systemkufferten. Funktionen slås dog fra, hvis der bootes med
skiftesporstasten nede.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-02 17:29

In article <1fa0j14.1vgdve4ugy00N%jesper@gylling.net>,

> Ja.

Bare sæt den til "never" i kontrolpanelet, så falder den ikke i søvn.

> Har den det ?

Jeps, i nogle OS-versioner - jeg havde dog overset dit valg af OS.

Fra : N/A

Dato : 02-04-02 18:05

Fra : Martin Petersen

Dato : 02-04-02 18:05

d. 02/04/02 18:29 skrev Martin Edlich på newsspam3@mail.edlich.dk i artiklen
newsspam3-3EE2B1.18292902042002@sunsite.dk:

> Hvorfor slår du ikke det fra i kontrolpanelet?

Det har jeg sandelig også prøvet, men den falder alligevel i søvn.
(MacOS9.1DK)

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-04-02 19:21

Fra : N/A