tag selvbord
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 01-04-02 18:48

Hejsa

jeg har overvejet at lave et tag selvbord nu hvor jeg skal holde min
fødselsdag, men hvilke ting skal jeg dog lave for at det ikke bliver de
sædvanlige frikadeller, tærter m.m.
Det må meget gerne være en masse små ting, så som f.eks. cocktailpølser i
svøb osv.

Forslag modtages med glæder, alt har interesse.

På forhånd tak

Bolette

Fra : kim rasmussen

Dato : 02-04-02 10:01

"Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svøb osv.
>
> Forslag modtages med glæder, alt har interesse.

skiver af parmaskinke
læg friske basilikumblade på
ultra tynde skiver af parmasan ost
krydr med peber og dryp 8-12 dråber olivenolie over.
skinken rulles omkring det hele og de skæres over midtpå.
serveres med et glas rødvin
hilsen Kim

Fra : kim rasmussen

Dato : 02-04-02 10:10

> [...]
> svøb osv.
>
> Forslag modtages med glæder, alt har interesse.

Glemte lige en god ting:
Fete ost skåret i 1 cm gange5 cm skiver
vendes i mel med peber og steges i olivenolie der er meget varm. ¨
serveres med lidt salat og masser af friskpresset citron til osten ,
Denne ret vil give point
hilsen Kim

Fra : Lars Spicker Olesen

Dato : 03-04-02 12:00

Bolette Nielsen wrote:

> [...]
> svøb osv.
>
> Forslag modtages med glæder, alt har interesse.

Baconsvesker...

Almindelig skiveskåret bacon rulles om en sveske (evt to, hvis de er
flade og små) et halvt stykke bacon er nok til hver sveske. En
tandstik/pindemadspind igennem og i ovnen på bagepapir ved 175 grader.
Hold øje med dem og husk evt. at vende dem, da siden mod bagepapiret
steger kraftigere på grund af det afsmeltede fedt. Tag dem ud, når de er
pænt lysebrune og lad dem dryppe af på fedtsugende papir...

Spicker

Fra : Flemming

Dato : 03-04-02 12:42

"Lars Spicker Olesen" <spickers@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> steger kraftigere på grund af det afsmeltede fedt. Tag dem ud, når de er
> pænt lysebrune og lad dem dryppe af på fedtsugende papir...

Det samme kan du gøre med vandkastanier og bacon ca.20 min i ovnen ved 175
grader.
Gitte

Fra : Karina Lund Andersen

Dato : 03-04-02 17:00

On Mon, 1 Apr 2002 19:47:46 +0200, "Bolette Nielsen" <Bobo@kimj.dk>
wrote:

> [...]
>sædvanlige frikadeller, tærter m.m.
>Det må meget gerne være en masse små ting, så som f.eks. cocktailpølser i

Hej Bolette.

Hvad med:

Tomatsalat

Oreganobrød (www.karoline.dk

Broccolisalat http://opskrifter.sol.dk/samlingen/o0810284.html

Små hakkebøffer ell. frikadeller med masser af krydderier.
Dertil en tomatsalsa.

Bagte grøntsager - f.eks rødbede, gulerod, kartoffel, persillerod,
hele fed hvidløg/hele løg osv. Du kan variere grøntsagerne alt efter
årstid.

Små portionstærter.

Honningmelon med parmaskinke

.......?

Jeg ved godt at du ikke villle have frikadeller og tærter, men de kan
jo også laves anderledes end på den traditionelle måde!
Der er mange muligheder, jeg kan ikke lige komme på flere - god
fest

M.v.h. Karina