/ Forside / Interesser / Andre interesser / Religion / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Religion
#NavnPoint
mblm 1770
summer 1170
ans 1142
JanneP 1010
e.p. 880
Rellom 850
Teil 728
refi 645
o.v.n. 630
10  molokyle 587
Der er 50% flere kristne end muhamedanere.
Fra : Jesper


Dato : 01-04-02 11:51

http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html

Her er tallene:

Trosretning Antal Andel af verdensbefolkning

Kristendom 2.000.000.000 33%
Muhamedanisme 1.300.000.000 22%
Hinduisme 900.000.000 15%
Ikke religiøse 850.000.000 14%
Buddisme 360.000.000 6%
Konfucianisme mm. 225.000.000 4%
Animisme mm. 150.000.000 ca. 2,5%
Afrikansk stammtro 95.000.000 ca. 1,5%
Sikhere 23.000.000
Nordkoreansk Juche 19.000.000
Spiritisme 14.000.000
Jødedom 14.000.000
Baha'i 6.000.000
Janisme 4.000.000
Shintoisme 4.000.000
Cao Dai 3.000.000
Tenriko 2.400.000
Nyhedenskab 1.000.000
Unitarisk universalime 800.000
Scientology 750.000
Rastafari 700.000
Zoroastramisme 150.000



--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne
laver historiske film falder man i søvn og når nordmændene laver
historiske film forlader man biografen." Ole Bornedal, Instruktør.

 
 
Corax (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 01-04-02 12:42

Der er en fejl i din oversættelse. Enten er "Muhamedanisme" forkert, eller
også skal "kristendom" ændres til f.eks. "Jesusisme", Jødedom til f.eks.
"Mosesisme", "Scientology" til f.eks. "Hubbardisme" etc. etc.

"Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse
news:1f9ynot.1roy2e2huvj8kN%no@mail.bs...
> http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html



Jesper (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-04-02 13:03

Corax <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote:

> Der er en fejl i din oversættelse. Enten er "Muhamedanisme" forkert, eller
> også skal "kristendom" ændres til f.eks. "Jesusisme", Jødedom til f.eks.
> "Mosesisme", "Scientology" til f.eks. "Hubbardisme" etc. etc.
>
Der er absolut ingen fejl i min oversættelse. Det hedder muhamedaner og
muhamedanisme i lutheranuismens grundskrifter, som er grundstenene i den
danske folkekirke.

FUT: dk.livssyn.kristendom
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne
laver historiske film falder man i søvn og når nordmændene laver
historiske film forlader man biografen." Ole Bornedal, Instruktør.

Niels (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Niels


Dato : 01-04-02 17:12

"Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse
news:1f9ys9a.1njx5uz2ze5nhN%no@mail.bs...
> Corax <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote:

> Der er absolut ingen fejl i min oversættelse. Det hedder muhamedaner og
> muhamedanisme i lutheranuismens grundskrifter, som er grundstenene i den
> danske folkekirke.

)

En muhamedaner er en efterfølger af Muhammed..

men deres tro/religion hedder Islam

Niels



Jesper (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 01-04-02 21:46

"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote:

> "Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse
> news:1f9ys9a.1njx5uz2ze5nhN%no@mail.bs...
> > Corax <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote:
>
> > Der er absolut ingen fejl i min oversættelse. Det hedder muhamedaner og
> > muhamedanisme i lutheranuismens grundskrifter, som er grundstenene i den
> > danske folkekirke.
>
> )
>
> En muhamedaner er en efterfølger af Muhammed..
>
> men deres tro/religion hedder Islam

På arabisk. Ikke på dansk.
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne
laver historiske film falder man i søvn og når nordmændene laver
historiske film forlader man biografen." Ole Bornedal, Instruktør.

Rasmus Underbjerg Pi~ (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 01-04-02 21:59

no@mail.bs (Jesper) mælte sligt:
>"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote:

>>En muhamedaner er en efterfølger af Muhammed..
>>men deres tro/religion hedder Islam

>På arabisk.

Tilnærmelsesvis.

>Ikke på dansk.

Jo. Ifølge Nudansk Ordbog og Retskrivningsordbogen.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
»Jeg tror ikke, Stephen behøver at frygte dommedag. Man skal lede
utroligt længe efter en mere renskuret og pussenusset glatsnuskebasse.«

Thomas Hjort (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 01-04-02 22:46


"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:beihaug9mgv3a3auho3939vlha26ml3tvi@4ax.com...
> no@mail.bs (Jesper) mælte sligt:
> >"Niels" <ikke.til@raadighed> wrote:
>
> >>En muhamedaner er en efterfølger af Muhammed..
> >>men deres tro/religion hedder Islam
>
> >På arabisk.
>
> Tilnærmelsesvis.
>
> >Ikke på dansk.
>
> Jo. Ifølge Nudansk Ordbog og Retskrivningsordbogen.

Kan det ikke komme ud pådet samme. En Ford er da også en bil selvom det er
en Ford.

Hvad er problemet? Mener muslimer at det er nedværdigende at blive kaldt
muhammedanere og hvorfor??

Mvh Thomas



Rasmus Underbjerg Pi~ (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 01-04-02 23:47

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercityFJERN.dk> mælte sligt:
>"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <hobbes@post1.tele.dk> skrev:

>>Jo. Ifølge Nudansk Ordbog og Retskrivningsordbogen.

>Kan det ikke komme ud pådet samme. En Ford er da også en bil selvom det er
>en Ford.

Jo, ærligt talt. Alle betegnelserne er gangbare danske betegnelser,
nogle med andre konnotationer end andre. Det giver lige så lidt mening
at hævde berettelsen af ordet "muslim" på bekostning af "muhamedaner"
som vice versa, eftersom begge ord er alment anvendte danske ord.
Hvilket ord man bruger, hænger snarere sammen med, hvilke signaler, man
vil sende.

>Mener muslimer at det er nedværdigende at blive kaldt muhammedanere og
>hvorfor??

Ja. Efter sigende fordi de opfatter det som betydende, at de skulle
sætte Muhammed på samme niveau som kristne sætter Kristus; ganske som
katolikker også modsætter sig betegnelsen "papister" og medlemmer af
Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige ikke bryder sig om betegnelsen
"mormoner". Sådan er der så meget. Langt hen af vejen tror jeg også det
drejer sig om, at det ikke er den betegnelse, de selv bruger om sig selv
og det derfor lyder fremmedartet.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"This translation is subject to revision according to the Latin typical
edition (editio typica) when it is published."
- Catechism of the Catholic Church

Per Erik Rønne (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 02-04-02 03:57

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote:

> Langt hen af vejen tror jeg også det drejer sig om, at det ikke er den
> betegnelse, de selv bruger om sig selv og det derfor lyder fremmedartet.

Og jeg er da også stødt ind i islamiske indvandrere, der er sure over at
danskerne ikke »korrekt« sætter trykket på første stavelse i »muslim«!
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Erik Engelbrecht Lar~ (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 03-04-02 20:44


"Per Erik Rønne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:1f9zxow.131hbvph5bvjvN%serse@diku.dk...
> Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote:
>
> > Langt hen af vejen tror jeg også det drejer sig om, at det ikke er den
> > betegnelse, de selv bruger om sig selv og det derfor lyder fremmedartet.
>
> Og jeg er da også stødt ind i islamiske indvandrere, der er sure over at
> danskerne ikke »korrekt« sætter trykket på første stavelse i »muslim«!

Da jeg gik i skole for 45 år siden læret vi at de er "Muhammedaner" og
indtil min gamle afdøde dansklærer, der ikke lærte mig noget særligt, kommer
og siger at hun var forkert på den, da hun lærte mig at de er Muhammedaner,
så vedbliver de at være "Muhammedaner".

Desuden tror de på Muhammed mere end Allah, fordi der står "Tro på Allah og
hans SENDEBUD". Sendebudet (Muhammed skrev ene mand Koranen og der for er
det ham de tror på. Allah der er fuld af visdom, ville aldrig være i stand
til at skrive alt den Koran sludder.

Erik L

"En Økumenisk stridsmand kan tro på
hvad han vil og stadig være frelst ""


> --
> Per Erik Rønne
> Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
> Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
> Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes



Avatar (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Avatar


Dato : 04-04-02 19:25


"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev...

> Da jeg gik i skole for 45 år siden læret vi at de er "Muhammedaner" og
> indtil min gamle afdøde dansklærer, der ikke lærte mig noget særligt,
kommer
> og siger at hun var forkert på den, da hun lærte mig at de er
Muhammedaner,
> så vedbliver de at være "Muhammedaner".

Du har så afgjort ret...
....Din dansklærer lærte dig ikke noget særligt!!!




Jesper (04-04-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 04-04-02 19:42

Avatar <jesusavatar@hotmail.com> wrote:

> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev...
>
> > Da jeg gik i skole for 45 år siden læret vi at de er "Muhammedaner" og
> > indtil min gamle afdøde dansklærer, der ikke lærte mig noget særligt,
> kommer
> > og siger at hun var forkert på den, da hun lærte mig at de er
> Muhammedaner,
> > så vedbliver de at være "Muhammedaner".
>
> Du har så afgjort ret...
> ...Din dansklærer lærte dig ikke noget særligt!!!

Hos min dansklærer hed det "muhamedaner".
--
Jesper.
"Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne
laver historiske film falder man i søvn og når nordmændene laver
historiske film forlader man biografen." Ole Bornedal, Instruktør.

Erik Engelbrecht Lar~ (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 05-04-02 19:18


"Avatar" <jesusavatar@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8i5qd$44t$1@sunsite.dk...
>
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> skrev...
>
> > Da jeg gik i skole for 45 år siden læret vi at de er "Muhammedaner" og
> > indtil min gamle afdøde dansklærer, der ikke lærte mig noget særligt,
> kommer
> > og siger at hun var forkert på den, da hun lærte mig at de er
> Muhammedaner,
> > så vedbliver de at være "Muhammedaner".
>
> Du har så afgjort ret...
> ...Din dansklærer lærte dig ikke noget særligt!!!
>

Hun lærte mig, ikke at omgås personer der ved alt

--
Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"



Live4Him (05-04-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 05-04-02 20:40

"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
news:3cadea56$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Hun lærte mig, ikke at omgås personer der ved alt

Så omgås du altså ikke Gud ? Han er en person som ved alt.

jørgen.



Erik Engelbrecht Lar~ (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 07-04-02 16:38



"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a8kuje$c48$1@sunsite.dk...
> "Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
> news:3cadea56$0$5248$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > Hun lærte mig, ikke at omgås personer der ved alt
>
> Så omgås du altså ikke Gud ? Han er en person som ved alt.
>
> jørgen.

Du plejer da aldrig at være i tvivl med min Guddommelige omgangs kreds, og
så til din opmærksomhed Gud ved ikke alt Han ER alt. Gud siger; - Jeg ER
lyset, Jeg ER vejen, Jeg ER opstandelsen, Jeg ER det hele, -- og så videre!

Det skulle du da vide, du som ser vranglære i alt jeg skriver, Ikke Jørgen??

Erik L

"En Økumenisk stridsmand opdigter
et nyt evangelium til hver menighed"




Live4Him (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Live4Him


Dato : 07-04-02 18:21


"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
news:3cb067f4$0$5260$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> Du plejer da aldrig at være i tvivl med min Guddommelige omgangs kreds, og
> så til din opmærksomhed Gud ved ikke alt Han ER alt. Gud siger; - Jeg ER
> lyset, Jeg ER vejen, Jeg ER opstandelsen, Jeg ER det hele, -- og så
videre!

Og Gud ER omniscient. Det betyder at Han ved alt.

jørgen.



Per Erik Rønne (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 02-04-02 03:57

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote:

> Jo. Ifølge Nudansk Ordbog og Retskrivningsordbogen.

Det hedder begge ting, og i Augsburgske Confession bruges direkte ordet
»muhamedaner«.

Prøv at slå op i Ordbog over det Danske Sprog og se om den overhovedet
kender ord som »muslim« og »islam«.

Prøv at se om Oxford English Dictionary kender til verber som »to
welsh«, »to gypsie« eller »to jew«.

Jeg kan da så nøjes med at citere for ordet:

to jew:

colloq.


[f. Jew n. (sense 2).]

trans. To cheat or overreach, in the way attributed to Jewish traders
or usurers. Also, to drive a hard bargain, and intr., to haggle. Phr. to
jew down, to beat down in price; also transf. Hence "Jewing vbl. n.

These uses are now considered to be offensive.

1824 C. Harding Diary 29 Apr. in Sketch (1929) 75 He is a country
clergyman; and, from his Jewing disposition, I should judge he had more
taste in tithes than pictures. 1825 Constitutional Adv. (Frankfort,
Kentucky) 15 Dec. 3/1 We hope, for the honour and character of the
state, that neither the legislature nor the people, will Jew the items
of expence. 1833 L. Dow Dealings of God (1849) 189 If they [sc. the
Jews] will Jew people, they cannot flourish among Yankees, who are said
to 'outjew' them in trading. a1845 Barham Ingol. Leg., Bro. Birchington
lxv, Is it that way you'd Jew one? 1847 W. Irving Let. 30 Apr. in Life
& Lett. (1864) IV. 19 Some mode of screwing and jewing the world out of
more interest than one's money is entitled to. 1848 W. Bagley Let. 14
Mar. in N. E. Eliason Tarheel Talk (1956) 279, I Jewed old Galloway down
to 1·50 for ploughs. 1851 H. Mayhew London Labour I. 368/1 Some of the
ladies in the squares+sets to work Jewing away as hard as they can,
pricing up their own things, and downcrying yourn. 1854 D. G. Rossetti
in Rossetti Ruskin, Rossetti, etc. (1899) 15 But as to his doings And
jawings and jewings, William brought me the news. 1870 Congress. Globe
7 July 5340/1 This bill supposes that Congress+is ready to commence
jewing down the pay of its General. 1872 Chicago Tribune 14 Oct. 8/2
The prices [for lodging] asked vary - the lodger being generally asked
as much as it is thought he will give. If he jews, he will get it for
comparatively little. 1883 G. M Hopkins Let. 6 Dec. (1938) 195 You will
I know say+that Jew is a reproach because the Jews have corrupted their
race and nature, so that it is their vices and their free acts we
stigmatise when we call cheating 'jewing' - and that you mean that
Disraeli in 1871 overreached and jewed his constituents. 1891 Daily
News 2 Nov. 7/3 He'd take care he didn't 'Jew' him again. 1897 [see
Highland a. 2b]. 1908 Dialect Notes III. 324 Jew, to beat down the
price. 'I tried to jew him, but he wouldn't jew.' 1926 Market Growers
Jrnl. 1 July 3, I make my retail prices about half way between grocery
store wholesale and retail prices, and do not stand for any 'jewing'
down. 1937 Scribner's Mag. Apr. 25 Thought we might get the divorce a
little under fifty dollars. Maybe we might jew the young man down. 1939
A. Powell What's become of Waring v. 140 Then we can meet again and jew
each other down. 1946 W. G. Hammond Remembrance of Amherst 121 Both
here and at the mountain top we were unmercifully jewed for all the
refreshments. 1947 L. Z. Hobson Gentleman's Agreement i. 9 Now she was
describing the large new house she and Dick wanted to buy. 'Did you
close the sale on the old place?' Mrs. Green asked. 'Not yet. That cheap
Pat Curran keeps trying to Jew us down.' 1968 L. Rosten Joys of Yiddish
142 Just as some Gentiles use 'Jew' as a contemptuous synonym for
too-shrewd, sly bargaining ('He tried to Jew the price down,' is about
as unappetizing an idiom as I know), so some Jews use goy in a
pejorative sense. 1970 R. Lowell Notebk. 69 This embankment, jewed -
No, yankeed - by the highways down to a grassy lip. 1971 R. Thomas
Backup Men xxi. 184, I say how much and he says this much and I say it's
not enough so we jew around with each other until we make a price. 1972
Harper's Mag. May 83 Jew the fruitman down for his last Christmas tree.
1972 New Society 11 May 301/1, I got jewed down+over the cheap offer.

======

Der gøres korrekt opmærksom på at ordet i dag ikke opfattes som
»passende«, og selv om mange PCere har krævet det fjernet fra ordbogen,
er det altså ikke sket.

Man fjerner ikke et ord fra et sprog ved at fjerne det fra en ordbog!
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Rasmus Underbjerg Pi~ (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Rasmus Underbjerg Pi~


Dato : 02-04-02 22:38

serse@diku.dk (Per Erik Rønne) mælte sligt:
>Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> wrote:

>> Jo. Ifølge Nudansk Ordbog og Retskrivningsordbogen.

>Det hedder begge ting,

Det var min pointe.

>Prøv at slå op i Ordbog over det Danske Sprog og se om den overhovedet
>kender ord som »muslim« og »islam«.

Jeg har ikke ODS til rådighed. Begge ord er at finde i min Meyers
Fremmedordbog fra 1844.

>Prøv at se om Oxford English Dictionary kender til verber som »to
>welsh«, »to gypsie« eller »to jew«.

Hvorfor dog?

>og selv om mange PCere har krævet det fjernet fra ordbogen,
>er det altså ikke sket.

Det ville også være noget pjat.

>Man fjerner ikke et ord fra et sprog ved at fjerne det fra en ordbog!

Nej.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"... saaledes lever jeg i denne Tid, som en Beleiret; men for ikke
at tage Skade af den megen Stillesidden græder jeg mig træt."

Corax (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 02-04-02 22:13

Nu ER det altså ikke Luther, der er den gældende autoritet, når det gælder
det danske _sprog_. Hvis du vil følge Luther slavisk, ville det vel give
støre mening, hvis du oversatte alt til tysk. Desuden burde dit regnestykke
vel se sådan ud i Luthers tankegang:

Ægte kristendom (protestantisme) X %
Kætterske kristne X %
Muhamedanisme 1.300.000.000
Djævelske jøder 14.000.000
Djævelske Hedninge - resten

Du må altså lige vælge, hvilken form for "logik" du vil bruge, ellers er det
ikke til at forstå. Ifølge dit nye bud er _alt_ undtagen Muhamedanisme
oversat forkert på skemaet!

- Corax

"Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse
news:1f9ys9a.1njx5uz2ze5nhN%no@mail.bs...
> Corax <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> wrote:
>
> > Der er en fejl i din oversættelse. Enten er "Muhamedanisme" forkert,
eller
> > også skal "kristendom" ændres til f.eks. "Jesusisme", Jødedom til f.eks.
> > "Mosesisme", "Scientology" til f.eks. "Hubbardisme" etc. etc.
> >
> Der er absolut ingen fejl i min oversættelse. Det hedder muhamedaner og
> muhamedanisme i lutheranuismens grundskrifter, som er grundstenene i den
> danske folkekirke.
>
> FUT: dk.livssyn.kristendom
> --
> Jesper.
> "Når svenskene laver historiske film dør man, når danskerne
> laver historiske film falder man i søvn og når nordmændene laver
> historiske film forlader man biografen." Ole Bornedal, Instruktør.





Ronny Nielsen (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Ronny Nielsen


Dato : 02-04-02 22:51

> Der er absolut ingen fejl i min oversættelse. Det hedder muhamedaner og
> muhamedanisme i lutheranuismens grundskrifter, som er grundstenene i den
> danske folkekirke.

LOL! Tænk nogen i danmark man var så fundamentalisk at tage det så
bogstavligt i 2002 ;)

Fed aprilsnar! :D




Arcana (02-04-2002)
Kommentar
Fra : Arcana


Dato : 02-04-02 22:34

"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3ca84793$0$88709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Der er en fejl i din oversættelse. Enten er "Muhamedanisme" forkert, eller
> også skal "kristendom" ændres til f.eks. "Jesusisme", Jødedom til f.eks.
> "Mosesisme", "Scientology" til f.eks. "Hubbardisme" etc. etc.
> "Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse

1: Lær at quote ordentligt. http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
2: Køb en dansk ordbog.
3: Fis tilbage over i satanist-gruppen og kør dine vibs af.

--
/arcana



Corax (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Corax


Dato : 03-04-02 06:57


"Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
news:3caa2395$0$58728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3ca84793$0$88709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> 1: Lær at quote ordentligt.
http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Der var vist ikke andre, der havde noget imod, at jeg undlod at gengive hele
Jespers lange smøre. Slap dog af.

> 2: Køb en dansk ordbog.

De eneste der i dagens Danmark bruger betegnelsen "Muhamedanisme" er
medlemmer af dansk folkeparti og fremskridtspartiet, eller _måske_ folk der
tror, at Luther har svaret på alt (hvilket virker usandsynligt, da han
normalt ikke bruges som kilde i forbindelse med det danske sprog - manden
TALTE vel end ikke dansk).

> 3: Fis tilbage over i satanist-gruppen og kør dine vibs af.

Smut over i "jeg elsker at gå i læderstøvler"-gruppen og kør DINE vibs af
der. Så kan I måske også blive enige om, at det er "godt dansk", at kalde
sorte for niggere (det står formentlig også i ordbogen - i hvert fald i en
ældre udgave). At kalde muslimer for muhamedanere, er sku ikke bedre, end at
kalde sorte for niggere.

Jeg blev faktisk bedt om at blive i denne nyhedsgruppe, og da du vist ikke
selv er kristen, så burde du vel smutte over i en eller anden
Buddhistgruppe, eller hvor du nu end mener, du hører hjemme.

- Corax



Henry Vest (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Henry Vest


Dato : 03-04-02 09:12

Corax wrote:

> Der var vist ikke andre, der havde noget imod, at jeg undlod at gengive
> hele Jespers lange smøre. Slap dog af.

Men derfor kan du jo godt citere rigtigt, ikke?


/Henry

Erik Engelbrecht Lar~ (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Erik Engelbrecht Lar~


Dato : 03-04-02 20:47


"Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:3caa99a7$0$68715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Arcana" <marsupilan@kangoroo.gov> skrev i en meddelelse
> news:3caa2395$0$58728$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > "Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3ca84793$0$88709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > 1: Lær at quote ordentligt.
> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html
>
> Der var vist ikke andre, der havde noget imod, at jeg undlod at gengive
hele
> Jespers lange smøre. Slap dog af.
>
> > 2: Køb en dansk ordbog.
>
> De eneste der i dagens Danmark bruger betegnelsen "Muhamedanisme" er
> medlemmer af dansk folkeparti og fremskridtspartiet, eller _måske_ folk
der
> tror, at Luther har svaret på alt (hvilket virker usandsynligt, da han
> normalt ikke bruges som kilde i forbindelse med det danske sprog - manden
> TALTE vel end ikke dansk).

Må jeg være fri! jeg kalder dem Muhammedaner og optræder ikke på din
politiske liste??

Erik L

"En Økumenisk stridsmand kan tro på
hvad han vil og stadig være frelst ""


>
> > 3: Fis tilbage over i satanist-gruppen og kør dine vibs af.
>
> Smut over i "jeg elsker at gå i læderstøvler"-gruppen og kør DINE vibs af
> der. Så kan I måske også blive enige om, at det er "godt dansk", at kalde
> sorte for niggere (det står formentlig også i ordbogen - i hvert fald i en
> ældre udgave). At kalde muslimer for muhamedanere, er sku ikke bedre, end
at
> kalde sorte for niggere.
>
> Jeg blev faktisk bedt om at blive i denne nyhedsgruppe, og da du vist ikke
> selv er kristen, så burde du vel smutte over i en eller anden
> Buddhistgruppe, eller hvor du nu end mener, du hører hjemme.
>
> - Corax
>
>



Hedningen (07-04-2002)
Kommentar
Fra : Hedningen


Dato : 07-04-02 02:24


"Erik Engelbrecht Larsen" <ErikLarsen@oncable.dk> wrote in message
news:3cab5c34$0$52678$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Corax" <ccc44406@nonspam.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:3caa99a7$0$68715$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> > De eneste der i dagens Danmark bruger betegnelsen "Muhamedanisme" er
> > medlemmer af dansk folkeparti og fremskridtspartiet, eller _måske_ folk
> der
> > tror, at Luther har svaret på alt (hvilket virker usandsynligt, da han
> > normalt ikke bruges som kilde i forbindelse med det danske sprog -
manden
> > TALTE vel end ikke dansk).
>
> Må jeg være fri! jeg kalder dem Muhammedaner og optræder ikke på din
> politiske liste??

Heller ikke jeg. Så vi må konkludere, at Corax ikke aner, hvad Corax taler
om i denne sag.

--
Ha' en go' dag
Hedningen





Claus Rasmussen (03-04-2002)
Kommentar
Fra : Claus Rasmussen


Dato : 03-04-02 21:16

Corax wrote:

> Jeg blev faktisk bedt om at blive i denne nyhedsgruppe

dk.politik er vist ved at blive dk.* hierarkiets skraldespand.

-Claus


Thomas Hjort (01-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 01-04-02 12:41


"Jesper" <no@mail.bs> skrev i en meddelelse
news:1f9ynot.1roy2e2huvj8kN%no@mail.bs...
> http://www.adherents.com/Religions_By_Adherents.html
>
> Her er tallene:
>
> Trosretning Antal Andel af verdensbefolkning
>
> Kristendom 2.000.000.000 33%
> Muhamedanisme 1.300.000.000 22%
> Hinduisme 900.000.000 15%
> Ikke religiøse 850.000.000 14%
> Buddisme 360.000.000 6%
> Konfucianisme mm. 225.000.000 4%
> Animisme mm. 150.000.000 ca. 2,5%
> Afrikansk stammtro 95.000.000 ca. 1,5%
> Sikhere 23.000.000
> Nordkoreansk Juche 19.000.000
> Spiritisme 14.000.000
> Jødedom 14.000.000

Det er egentligt utroligt at 14 millioner jøder kan afstedkome så meget så
meget bøvl.
Hvor mange bor der i Israel kontra i USA?

Mvh Thomas




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste