Hvilke planter kan anbefales
Fra : øv

Dato : 31-03-02 17:34

Jeg har efterhånden prøvet en del forskellige planter, og har fundet frem
til nogle enkelte som jeg kan få til at gro.

Det er Cryptocoryne wendtii (tropica og green), samt Vallisneria Spiralis
Tiger som efterhånden er over alt i akvariet.

Når jeg nu nævner disse planter, kan I så foreslå andre som har samme
behov/krav til vandkvalitet m.v., således at jeg måske kan prøve ed lidt
flere forskellige?

128 l, 2 Philips Aqurelle 10 timer pr. dag, sjældent vandskift (har
tidligere skiftet vand meget ofte, hvilket resulterede i den rene plantedød
samt volsom algevækst, hvilket jeg næsten ikke har noget af nu)

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 31-03-02 21:20

Du kan evt prøve at kigge på www.tropica.dk de har en meget fin liste over
planter, du kan også se hvilke behov de forskellige planter har.

Leo Vaeversted
http://www.vaeversted.nu
http://www.ruhnstet.dk
http://www.hobbylink.dk

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 02-04-02 22:52

Hejsa

Du skal blot fortsætte med at prøve forskellige planter - det er den eneste
måde du kan finde ud af hvad der vil gro netop hos dig.
Der sælges en del planter som slet ikke er beregnet til at gro i vand, så
med disse er det helt normalt, at de kun holder en vis tid.
hilsen
Jørgen