Tidens fedeste formel 1 spil?
Fra : Klaus Jensen

Dato : 30-03-02 20:03

Hej!

Jeg har ikke fulgt med på spilscenen et godt stykke tid, og kunne egentlig
godt tænke mig at vide, hvad der er det bedste formel1 spil nu om dage.

- Klaus

Fra : Thomas Krath

Dato : 30-03-02 20:13

F1 2001 - det styrer :))

Det lyd, den grafik - uha !

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : chipmand

Dato : 30-03-02 20:52

On Sat, 30 Mar 2002 20:13:25 +0100, "Thomas Krath"
<tkrath@hotmail.com> wrote:

>F1 2001 - det styrer :))
>
>Det lyd, den grafik - uha !
JAJA indtil Grand Prix 4 udkommer snart.

Fra : Jan Larsen

Dato : 30-03-02 21:02

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> F1 2001 - det styrer :))

Ja F1 2001, og med ALMS sportsvogns mod installeret så er det supert.

Fra : Christian

Dato : 30-03-02 21:54

On Sat, 30 Mar 2002 21:01:51 +0100, "Jan Larsen" <jala@post2.tele.dk>
wrote:

>"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Ja F1 2001, og med ALMS sportsvogns mod installeret så er det supert.

f1 200x holder ikke imo. Mangler akkuratese, som GP3(season2000) har
det.
Så det afhænger af hvad du ønsker. Følger du vildt med i Formel1 som
jeg gør, så er GP3 det rette valg. Kan du bare godt lide at køre et
hurtigt racerrspil, så er F1 2001 måske et godt valg.

Fra : Martin K

Dato : 31-03-02 12:07

> [...]
> jeg gør, så er GP3 det rette valg. Kan du bare godt lide at køre et
> hurtigt racerrspil, så er F1 2001 måske et godt valg.

Hvilken akkuratesse er det lige der mangler. Man kan da indstille alt muligt
mærkeligt. Som jeg ser det er F1 2001 da ganske realistisk, og klart det
bedste spil jeg har prøvet! GP3 er jo efterhånden en gammel svend.... Men
for at F1 2001 er fedt skal man jo selvfølgelig have maskinen til det...

--
Martin K

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-03-02 13:58

> [...]
> for at F1 2001 er fedt skal man jo selvfølgelig have maskinen til det...

*LOL*... enig, mon det er det der er galt :)))

Hvor kan jeg download ALMS-serien?

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 14:50

In dk.spil.computer, Martin K wrote:

[F1 2001 har hurtige biler]
> [...]
>for at F1 2001 er fedt skal man jo selvfølgelig have maskinen til det...

Nu angiver EA følgende minimumsspecifikationer, men hvad vil I
anbefale... sådan ca... for et flydende spil i 1024x768?

Pentium II 333MHz
95/98/ME/2000/XP
TCP/IP 2-8 Players Network Play
64MB RAM
250MB free Hard Drive Space
DirectX 8.0 PCI/AGP 16MB Graphics Card
4x CD-ROM
DirectX 8.0 Compatible Soundcard
DirectX 8.0 Compatible D3D Accelerator

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-03-02 14:53

> Nu angiver EA følgende minimumsspecifikationer, men hvad vil I
> anbefale... sådan ca... for et flydende spil i 1024x768?

Det kører fint hos mig i 1024 x 768. Computeren er følgende:

XP1700+
ASUS GeForce 2 GTS 32 DDR
256 DDR Kingston
120 GXP 40 GB

... er vel de væsentligste dele.

På broderens kører det også fint. Det er i 1152 x 864 (mener jeg det
hedder). Computeren er følgende:

XP1800+
Creative GeForce 4 Ti 4600 128 DDR
512 DDR Kingston
60 GXP 60 GB

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 15:14

In dk.spil.computer, Thomas Krath wrote:

>Det kører fint hos mig i 1024 x 768. Computeren er følgende:
>
>XP1700+
>ASUS GeForce 2 GTS 32 DDR
>256 DDR Kingston
>120 GXP 40 GB
>
>.. er vel de væsentligste dele.

Ok, mit system er:
XP1700+
InnoVision GeForce 2 Ti 64 DDR
512 DDR Veritech
60 GXP 40 GB

Det ligner jo dit til forveksling. Men hvilket styresystem kører du,
jeg kører XP Pro...

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Thomas Krath

Dato : 31-03-02 15:15

> Det ligner jo dit til forveksling. Men hvilket styresystem kører du,
> jeg kører XP Pro...

Kører Win2000. Det andet system kører WinXP Pro m. pluspakken installeret.
Jeg installerer ligeledes WinXP Pro inden for den næste uges tid.

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 15:22

>Kører Win2000. Det andet system kører WinXP Pro m. pluspakken installeret.
>Jeg installerer ligeledes WinXP Pro inden for den næste uges tid.

Ok, og Windows XP _burde_ ikke være langsommere end Windows 2000.
Hvornår udkommer F1 2002 til PC?

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Martin K

Dato : 31-03-02 15:23

> Hvornår udkommer F1 2002 til PC?
.... Er det da kommet til nogen anden platform? (XBox, PS 2 mv.)

--
Martin K

Fra : Lars Stokholm

Dato : 31-03-02 15:30

Ja: <http://www.easportsf1.com>

--
Med venlig hilsen / With kind regards, Lars Stokholm
Da : Svar venligst i gruppen hvis emnet tillader det (!)
En : Please reply to the group if the topic permits it (!)

Fra : Martin K

Dato : 31-03-02 15:31

> Ja: <http://www.easportsf1.com>

Ja... det er sq rigtigt. Det havde jeg ikke set!
--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 31-03-02 15:22

> Nu angiver EA følgende minimumsspecifikationer, men hvad vil I
> anbefale... sådan ca... for et flydende spil i 1024x768?

Jeg har følgende system:

AMD Athlon XP 1700+
Chaintech GeForce 2 Ti 64 DDR TV
256 Mb SD-Ram Pc133
Seagate 'Cuda IV 60 Gb
MS Windows 2000

Det kører ok i 1024x768, men den kører det ikke med fuld grafik - men det
meste. Det hænger nok sammen med SD-rammene ikke er hurtige nok...

--
Martin K

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 31-03-02 16:35

Martin K wrote:

> [...]
>
> Det kører ok i 1024x768, men den kører det ikke med fuld grafik - men det
> meste. Det hænger nok sammen med SD-rammene ikke er hurtige nok...

No way, ram typen betyder max 10%. Det er snarer fordi du har et problem
med dine drivere. Installer den nyeste til dit motherboard og husk også
skærm- og lydkort (Sidstnævnte kan betyde overrasekende meget).

Mvh

Bruno

PS. Det kører OK her, men det kunne være bedre - jeg må give skylden til
min Cel566@850

Fra : Mikkel Gram-Hansen

Dato : 01-04-02 13:28

Klaus Jensen <i@remain.anonymous.com> wrote in message
> [...]
> godt tænke mig at vide, hvad der er det bedste formel1 spil nu om dage.

Det er stadig Grand Prix Legends der efter 3-4 år på tronen styrer F1 på PC
:)
Men vil du have nyere biler på banen er F1-2001 klart det bedste og mest
realistiske spil. Med FIA GT og ALMS mods'ene får du 3 gode spil til samme
pris.

GP3 er selv med updates og patches bare gammel vin på nye flasker...
Crammond har snorksovet og er blevet overhalet indenom og udenom af alle
andre spiludviklere. Selv de mest seriøse internationale GP3 ligaer er gået
over til fjenden og kører nu F1-2001 i den kommende sæson. Se bl.a.
http://www.gp3gl.com/ hvor vi har et dansk team på gridden.

Jeg får snart en pre-release version af GP4 til anmeldelse, men de første
screendumps og rygter tegner ikke godt. STADIG samme 2d engine der bruges..
STADIG samme latterlige slowmotion problem hvor Crammond vælger at sætte
hastigheden nedistedet for at skippe frames når computeren er belastet....
STADIG alle de samme fejl og mangler helt tilbage fra GP2 (der var super
fedt dengang for mange år siden) Tilgengæld får vi så et animeret pitcrew...
jubiii :(

Kig ind forbi Simracing.dk forummet (den danske del af RaceSimCentral) og
spørg mere... der er også andet end danske Grand Prix Legends freaks der ;)
http://forum.racesimcentral.com

Mikkel Gram-Hansen
--
Administrator