|
| Den er stadig helt død:-((( Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 28-03-02 14:53 |
|
Hej, min suzuki AP50 kan stadig ikke starte, følgende er prøvet:
Kaburator, tændrør og tændspole er prøvet fra en (magen til) der virker.
Benzinen er udskiftet (den har stået stille i 4mdr).
Svinghjulet har været pillet af for at se om tændingen stod rigtig, men da
den ikke kan justeres må det jo være iorden.
Der er fin gnist men den prøver ikke engang at starte (har måske "pruttet"
4-5gg ialt).
Kompressionen mærker fuldstændig som på en magen til.
Jeg er løbet tør for ideer, er der nogen der har et forslag til hvad det kan
være?
--
Mvh
Morten
| |
Moller (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-03-02 15:08 |
|
hiv tændrørs hætten af, og træd et par gange... blir den tændrøret vådt af
det, så kommer der benzin ind...ellers tjek benzinvejen... nå ja, er det
frisk benzin og olie ??? og en sidste ting, sprøjt en gang wd-40 ind ved
luftfilteret så den for lidt at starte på.... så du kan brænde dårlig olie
ud osv...
VH
Havde samme problem da jeg hentede min 3 cyll 380ccm 2 takter i sidste
uge... den havde stået 4 mdr. og havde derved dårlig benzin i systemet.
"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a7v759$k3d$1@sunsite.dk...
> Hej, min suzuki AP50 kan stadig ikke starte, følgende er prøvet:
> Kaburator, tændrør og tændspole er prøvet fra en (magen til) der virker.
> Benzinen er udskiftet (den har stået stille i 4mdr).
> Svinghjulet har været pillet af for at se om tændingen stod rigtig, men da
> den ikke kan justeres må det jo være iorden.
> Der er fin gnist men den prøver ikke engang at starte (har måske "pruttet"
> 4-5gg ialt).
> Kompressionen mærker fuldstændig som på en magen til.
> Jeg er løbet tør for ideer, er der nogen der har et forslag til hvad det
kan
> være?
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
>
| |
Morten Lynnerup (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 28-03-02 15:18 |
|
Hej
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:a7v84i$24tn$1@news.cybercity.dk...
> hiv tændrørs hætten af, og træd et par gange... blir den tændrøret vådt af
> det, så kommer der benzin ind...ellers tjek benzinvejen... nå ja, er det
> frisk benzin og olie ??? og en sidste ting, sprøjt en gang wd-40 ind ved
> luftfilteret så den for lidt at starte på.... så du kan brænde dårlig olie
> ud osv...
>
> VH
> Havde samme problem da jeg hentede min 3 cyll 380ccm 2 takter i sidste
> uge... den havde stået 4 mdr. og havde derved dårlig benzin i systemet.
Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og benzinvejen er
iorden.
Jeg har dog ikke skiftet olien men jeg har ladet lidt løbe ud for at rense
vejen, benzinen er hentet igår.
Jeg har ikke WD40 på lager men jeg har Carramba og alm. olie på spray, kan
det gå???
Iøvrig tak for hurtig svar.
--
Mvh
Morten
| |
Moller (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-03-02 15:55 |
|
> Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og benzinvejen er
> iorden.
tag tændrøret ud, og tør det helt... hvis det er vådt af benzin kan det
ikke lave gnist... nu du siger vådt, så er det kun med tændrørshætten af ik,
eller er det også når du har tænindgen til, og derved der skulle komme gnist
derinde ???
> Jeg har dog ikke skiftet olien men jeg har ladet lidt løbe ud for at rense
> vejen, benzinen er hentet igår.
> Jeg har ikke WD40 på lager men jeg har Carramba og alm. olie på spray, kan
> det gå???
Er det brandbart, er det ok.... ellers er der dieselstart osv...
VH
Lars Molnit
>
> Iøvrig tak for hurtig svar.
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Michael Thomsen (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Michael Thomsen |
Dato : 28-03-02 16:12 |
|
Da der er gnist, og du har konstateret at der er benzin ved cylinder må det
være karburatoren.. Tag filteret af, og prøv at holde hånden for
karburatoren og start den imens..
Mvh Michael
| |
Morten Lynnerup (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 28-03-02 21:34 |
|
Hej
"Michael Thomsen" <gichael@hunters.dk> skrev i en meddelelse
news:a7vbt3$29tf$1@news.cybercity.dk...
> Da der er gnist, og du har konstateret at der er benzin ved cylinder må
det
> være karburatoren.. Tag filteret af, og prøv at holde hånden for
> karburatoren og start den imens..
Jeg har prøvet med en kaburator fra en anden scooter (helt magen til) og den
er akkurat lige så død med den, så jeg kan ikke se hvordan det skulle kunne
være den, øv øv øv...
--
Mvh
Morten
| |
Morten Lynnerup (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 28-03-02 21:32 |
|
Hej
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:a7vasd$2876$1@news.cybercity.dk...
> > Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og benzinvejen
er
> > iorden.
>
> tag tændrøret ud, og tør det helt... hvis det er vådt af benzin kan
det
> ikke lave gnist... nu du siger vådt, så er det kun med tændrørshætten af
ik,
> eller er det også når du har tænindgen til, og derved der skulle komme
gnist
> derinde ???
Tændrøret bliver vådt af benzin når jeg har trampet 5-10 gange på
kickstarteren og tændrøret samt tændspolen er testet fra en scooter magen
til (der virker perfekt)
Der er fin gnist hvis jeg tager tændrøret ud og "hopper" lidt på
kickstarteren (eller bruger elstart)
Hvis der er noget galt med tændingen så er det timingen der er forkert men
den ser ikke ud til at kunne justeres.
--
Mvh
Morten
| |
Elbarto (28-03-2002)
| Kommentar Fra : Elbarto |
Dato : 28-03-02 21:48 |
|
skild svinet af og sammel den igen det har virket for mig på bla en hot
der ikke ville starte
Erik ElB
"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a7vuki$ooj$1@sunsite.dk...
> Hej
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:a7vasd$2876$1@news.cybercity.dk...
> > > Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og
benzinvejen
> er
> > > iorden.
> >
> > tag tændrøret ud, og tør det helt... hvis det er vådt af benzin kan
> det
> > ikke lave gnist... nu du siger vådt, så er det kun med tændrørshætten af
> ik,
> > eller er det også når du har tænindgen til, og derved der skulle komme
> gnist
> > derinde ???
>
> Tændrøret bliver vådt af benzin når jeg har trampet 5-10 gange på
> kickstarteren og tændrøret samt tændspolen er testet fra en scooter magen
> til (der virker perfekt)
> Der er fin gnist hvis jeg tager tændrøret ud og "hopper" lidt på
> kickstarteren (eller bruger elstart)
> Hvis der er noget galt med tændingen så er det timingen der er forkert men
> den ser ikke ud til at kunne justeres.
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Moller (29-03-2002)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 29-03-02 01:12 |
|
> > > Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og
benzinvejen
> er
> > > iorden.
Og lige præcis der er dit problem, den for for fed blanding, og derved
drukner du den.... selv om du kan få gnist mens røret er ude, så kan det
ikke lave gnist hvis det er vådt af benzin.... sænk nålen i kaburatoren,
mindre tomgangsdyse, eller stil tomgangs skruen... ved ikke hvilken
muligheder du har på den du køre med.
VH
Lars Molnit
> >
> > tag tændrøret ud, og tør det helt... hvis det er vådt af benzin kan
> det
> > ikke lave gnist... nu du siger vådt, så er det kun med tændrørshætten af
> ik,
> > eller er det også når du har tænindgen til, og derved der skulle komme
> gnist
> > derinde ???
>
> Tændrøret bliver vådt af benzin når jeg har trampet 5-10 gange på
> kickstarteren og tændrøret samt tændspolen er testet fra en scooter magen
> til (der virker perfekt)
> Der er fin gnist hvis jeg tager tændrøret ud og "hopper" lidt på
> kickstarteren (eller bruger elstart)
> Hvis der er noget galt med tændingen så er det timingen der er forkert men
> den ser ikke ud til at kunne justeres.
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
| |
x (30-03-2002)
| Kommentar Fra : x |
Dato : 30-03-02 12:01 |
|
Har du prøvet at skifte tændrør
Selv om der er gnist når du har det ude er det ikke sikkert at der er det
når du har det i motoren
det kan skyldes flere ting
eks for høj kompretion eller en revne i tændrøret (den kan være så lille at
du ikke kan se det og så kryber gnisten i revnen Prøv at skifte det
"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a7vuki$ooj$1@sunsite.dk...
> Hej
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:a7vasd$2876$1@news.cybercity.dk...
> > > Tændrøret bliver våd af benzin efter et par start forsøg og
benzinvejen
> er
> > > iorden.
> >
> > tag tændrøret ud, og tør det helt... hvis det er vådt af benzin kan
> det
> > ikke lave gnist... nu du siger vådt, så er det kun med tændrørshætten af
> ik,
> > eller er det også når du har tænindgen til, og derved der skulle komme
> gnist
> > derinde ???
>
> Tændrøret bliver vådt af benzin når jeg har trampet 5-10 gange på
> kickstarteren og tændrøret samt tændspolen er testet fra en scooter magen
> til (der virker perfekt)
> Der er fin gnist hvis jeg tager tændrøret ud og "hopper" lidt på
> kickstarteren (eller bruger elstart)
> Hvis der er noget galt med tændingen så er det timingen der er forkert men
> den ser ikke ud til at kunne justeres.
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
| |
Morten Lynnerup (29-03-2002)
| Kommentar Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 29-03-02 16:04 |
|
Så lykkedes det alligevel at finde en fejl på dyret, den inderste
stempelring er knækket og der mangler ca 2cm af den som er pist væk.
Cylenderen har ikke taget skade.
--
Mvh
Morten
| |
Thomas (30-03-2002)
| Kommentar Fra : Thomas |
Dato : 30-03-02 00:13 |
|
"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:a7v759$k3d$1@sunsite.dk...
> Hej, min suzuki AP50 kan stadig ikke starte,
Jeg har prøvet lidt det samme på min suzuki katana. Problemet der var at
gasspjældet ikke gik helt i bund i karburatoren. Manglede ca 1mm.
Mvh Thomas
| |
Morten Lynnerup (30-03-2002)
| Kommentar Fra : Morten Lynnerup |
Dato : 30-03-02 19:44 |
|
Da det nye stempel kom i så virkede den minsanden
Så pas på i Aalborg og omegn hvis i skulle se en Suzuki AP50 komme racende,
den kan slet ikke stoppes
Forsat god påske
--
Mvh
Morten
"Morten Lynnerup" <morten.lynnerup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:a7v759$k3d$1@sunsite.dk...
> Hej, min suzuki AP50 kan stadig ikke starte, følgende er prøvet:
> Kaburator, tændrør og tændspole er prøvet fra en (magen til) der virker.
> Benzinen er udskiftet (den har stået stille i 4mdr).
> Svinghjulet har været pillet af for at se om tændingen stod rigtig, men da
> den ikke kan justeres må det jo være iorden.
> Der er fin gnist men den prøver ikke engang at starte (har måske "pruttet"
> 4-5gg ialt).
> Kompressionen mærker fuldstændig som på en magen til.
> Jeg er løbet tør for ideer, er der nogen der har et forslag til hvad det
kan
> være?
>
> --
> Mvh
> Morten
>
>
>
| |
RpR (30-03-2002)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 30-03-02 20:15 |
|
> Så pas på i Aalborg og omegn hvis i skulle se en Suzuki AP50 komme
racende,
> den kan slet ikke stoppes
Måske du burde lave bremserne nu du var igang
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
ICQ: 19284098
"4-strokes are full of parts, 2-strokes are full of SPEED!"
--
| |
|
|