Airport - spørger den om dette?
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-03-02 16:07

Hejsa.

Mit system er begyndt at komme op med denne fejl, ca. hvert 2. minut.

"Another device on your TCP/IP internet, which has the physical address 00
30 65 31 D5 66, is currently using the same IP address (192.168.1.19). This
may cause disruption of your Internet services."

Hvorfor gør den det? Håber nogen kan forklare dette...

Jeg har OS 9.2.2 IE, PowerBook Pismo med Airport + Base (gammel base).

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : macsteen

Dato : 27-03-02 16:16

in article B8C79D72.FBC3%funkpost@mac.com, Gunnar Kristiansen at
funkpost@mac.com wrote on 27.03.2002 16:06:

> [...]
>
> Hvorfor gør den det? Håber nogen kan forklare dette...
>
> Jeg har OS 9.2.2 IE, PowerBook Pismo med Airport + Base (gammel base).

Den siger det vel fordi der er en anden computer der har nappet din
ip-adresse.
Det kan enten være fordi du har sat en anden computer, printer, router eller
anden dippedut der kan udstyres med ip-adresse op på dit net.
Eller det kan være nogen der synes det er skæg at bruge dit netværk via
Airport - og som nu synes det er aller skæggest hvis de også kan smide dig
af
Har du sat nogen form for sikkerhed op på den Airport - eller har du som de
fleste nok gør stukket den noget strøm og et ethernet-kabel?

Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 27-03-02 19:49

Jeg har låst og lukket min airport

Jeg har også løst problemet. Sagen er, at den kun gør det når jeg benytter
manuel indstilling af ip adresser osv. Hvis jeg vælge "DHCP" så funger det.
Dvs., at det holdt det så op med, da vores router sommetider får noget galt
i halsen. Dette giver sig udslag i, at mac'en ikke længere kan finde den
vha. DHCP, men at man SKAL bruge manuel IP får at komme på. Men det korte af
det lange er, at det nu igen virker....

Gunnar