smb fra osx til win xp
Fra : staunstrup

Dato : 26-03-02 21:33

Setup:

adsl, dynamisk ip, switch
1 stk. OS X - (nyeste ver.)
1 stk. Win XP

Problem:

jeg vil gerne flytte en bunke data fra mac'en til pc'en hurtigst muligt !
Hvis der er tale om almindelig dokumenthåndtering har jeg en server i 'byen'
jeg kan bruge som mellemstation, men selv med 1024/256 er 50 Gb lige rigelig
at flytte på den måde.

Jeg har startet en ftp-server på mac'en hvilket virker fint - bortset fra at
hastigheden ligger på ca. 250 Kb/s. Så har jeg forsøgt med
smb://workgroup;username@machinename/share i alle afskygninger fra æble-K
boksen - men uden held (opskriften ligger på www.apple.com så det skal jo
nok passe).

Nogen der har en ide til hvor fejlen kan ligge, eller hvordan ftp-serveren
evt. kommer op i omdrejninger?

mvh
jan kloster staunstrup
gim/isp/aau

Fra : macsteen

Dato : 26-03-02 22:27

in article 3ca0daee$0$88681$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, staunstrup at
jks@i4.auc.dk wrote on 26.03.2002 21:33:

> [...]
> nok passe).
>
> Nogen der har en ide til hvor fejlen kan ligge, eller hvordan ftp-serveren

smb://machinename/share fungerer fint - forudsat der ikke er ordmellemrum
eller andre sjove karakterer i nogle af dem.
Det er dog ikke særlig hurtigt!

FTP er i min erfaring væsentlig hurtigere - jeg har netop overført 1 MB/s
via direkte ethernet-forbindelse mellem 400 MHz PC (cli-klient) og 400 MHz
PBG4 (indbygget ftp-service i Mac OS X).

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 09:07

"staunstrup" <jks@i4.auc.dk> writes:

> [...]
>
> Jeg har startet en ftp-server på mac'en hvilket virker fint - bortset fra at
> hastigheden ligger på ca. 250 Kb/s. Så har jeg forsøgt med

250 Kb/s kan skyldes at den ene af dine maskiner har en
Internetopkobling som default gateway i TCP/IP
opsaetningen. Formentlig pga DHCP. Jeg har set det med den maskine
der sendes _til_.

Ftp burde vaere hurtigere end det, med mindre det er en meget gammel
maskine du koerer med. Hvis du koerer OS X har jeg et par ekstra
forslag.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 27-03-02 09:23

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Ftp burde vaere hurtigere end det, med mindre det er en meget gammel
> maskine du koerer med. Hvis du koerer OS X har jeg et par ekstra
> forslag.

Heh. Det skrev du jo du goer.

Alternativt, saa slaa Webdeling til paa OS X maskinen, og se om du kan
se den via http://ipnummer paa Microsoftmaskinen.

Naar det virker saa aaben igen forbindelse til OS X maskinen, denne
gang dog til http://ipnummer/~ditlogin , og ving feltet med "Som web
folder" (eller hvad det nu er) af i boksen.

Herefter burde du kunne se nogen af dine filer i IE. Jeg mener det er
dem der ligger under Sites.

JEg har endnu ikke preovet dette i praksis :-}

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn