Logo i afsenderadresse, hvordan?
Fra : Zorilla

Dato : 25-03-02 23:20

Jeg har bemærket at når jeg fx åbner indlæg fra Morten Reippuert så har han
et lille Mac logo i headeren. Hvordan foregår det ? Er det noget alle i
princippet kan gøre ?
Jeg bruger MT-NewsWatcher til OS X

Mvh
Peter

Fra : Morten Reippuert

Dato : 25-03-02 23:57

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Jeg har bemærket at når jeg fx åbner indlæg fra Morten Reippuert så har han
> et lille Mac logo i headeren. Hvordan foregår det ? Er det noget alle i
> princippet kan gøre ?

Ja. Det er et x-fjæs som inkluderes i min header. Visning af x-fjæs
understøttes af de fleste dedikerede newsreadere, og fylder kun 3-4
liniers text.

Der er et par andre der også bruger x-fjæs her i gruppen, mens der er
lidt flere der har et såkaldt MacSOUP face. Et macSOUP face er et
rigtigt 8bit farvebillede, der ikke sendes med indlæget, men derimod
ligger i database på harddiskken. Ideen er genial, men understøttes
desværre kun af MacSOUP. Databasen med de danske billeder ligger på:

<http://home4.inet.tele.dk/marathon/MacSOUP/faces/>

> Jeg bruger MT-NewsWatcher til OS X

Lav et S/H billede på 48*48 pixel og konverter det til text med
GraphicConverter, ved at gemme som x-face. Åben filen i TextEdit og
kopier de tre-fire linier.

Åben MT-NewsWatcher, vælg: Special -> Personalities, fanebladet "Headers
& Misc." Klik på knappen "Signatures and Headers..." vælg fanebladet
"Extra News Headers" og klister linerne fra x-fjæset ind.

NB, jeg er majt stolt af det fine billede jeg har photoshoppet mig frem
til - endda helt efter egen idé ...dog er det lidt overkill at lave
en fil på fire liner i photoshop...

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Zorilla

Dato : 26-03-02 00:09

On 25/03/02 23:56, in article 1f9mjqp.1ukqxwjwmo4unN%spam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> [...]
>
> NB, jeg er majt stolt af det fine billede jeg har photoshoppet mig frem
> til - endda helt efter egen idé ...dog er det lidt overkill at lave

Tak for forklaringen. Det vil jeg lege lidt med.

Peter

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-03-02 01:57

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ja. Det er et x-fjæs som inkluderes i min header. Visning af x-fjæs
> understøttes af de fleste dedikerede newsreadere, og fylder kun 3-4
> liniers text.

Jo, men min oplevelse med x-fjæs er, at: nu virker det - nu virker det
ikke.

> [...]
> ligger i database på harddiskken. Ideen er genial, men understøttes
> desværre kun af MacSOUP. Databasen med de danske billeder ligger på:

Jeg har overvejet det. Men at lægge et vellignende portræt ind der kunne
måske skræmme andre læsere væk? Dét vil jeg ikke risikere :)

> Åben MT-NewsWatcher, vælg: Special -> Personalities, fanebladet "Headers
> & Misc." Klik på knappen "Signatures and Headers..." vælg fanebladet
> "Extra News Headers" og klister linerne fra x-fjæset ind.

Jo, men med Suppen? Det ser ikke ud til, at der er muligheder der ....
jeg har lagt mit x-fjæs i internet config under privat (yderligere
oplysninger). Tror nok at det virker (indtil jeg aktiverer en anden
opsætning der skal bruges til en anden forbindelse ....)

> NB, jeg er majt stolt af det fine billede jeg har photoshoppet mig frem
> til - endda helt efter egen idé ...dog er det lidt overkill at lave
> en fil på fire liner i photoshop...

Det er da flot, Morten. Jeg er osse selv ret tilfreds med mit MacLogo
/Nu med briller/ - som jeg også selv har manipuleret frem (fra et
stadardlogo)

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-03-02 11:47

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Jo, men min oplevelse med x-fjæs er, at: nu virker det - nu virker det
> ikke.

Det er der i hvert fald ikke nu.

> Jeg har overvejet det. Men at lægge et vellignende portræt ind der kunne
> måske skræmme andre læsere væk? Dét vil jeg ikke risikere :)

Det er da ikke sikkert. Folk læser da stadig MINE indlæg.

> Jo, men med Suppen? Det ser ikke ud til, at der er muligheder der ....

I MacSOUPs indstillinger er der et punkt, der hedder
"Nyhedsoverskrifter". Gæt selv resten

> jeg har lagt mit x-fjæs i internet config under privat (yderligere
> oplysninger). Tror nok at det virker (indtil jeg aktiverer en anden
> opsætning der skal bruges til en anden forbindelse ....)

Kan det være derfor, det virker nogle gange og andre gange ikke?
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert

Dato : 28-03-02 12:25

> Det er da ikke sikkert. Folk læser da stadig MINE indlæg.

Ja, efter de med resedit har fjernet dig fra deres faces bibliotek

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-03-02 13:54

> Ja, efter de med resedit har fjernet dig fra deres faces bibliotek

Tak fordi du har fjernet "Knudsen" fra dit navn. Så dukker dit x-face
nemlig ikke op. Selv
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-02 12:38

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote in

> Tak fordi du har fjernet "Knudsen" fra dit navn. Så dukker dit
> x-face nemlig ikke op. Selv

Jo, det gør det netop, men mit Suppe-fjæs overskriver mit x-fjæs når
jeg inkluderer Knudsen - du får lige lov til at se det endnu engang

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen

Fra : Henrik Münster

Dato : 30-03-02 13:09

> Jo, det gør det netop, men mit Suppe-fjæs overskriver mit x-fjæs når
> jeg inkluderer Knudsen - du får lige lov til at se det endnu engang

Jeg troede, det var til fastelavn og ikke til påske, man skulle skræmme
folk med uhyggelige masker.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-02 13:49

> Jeg troede, det var til fastelavn og ikke til påske, man skulle
> skræmme folk med uhyggelige masker.

Du har aldrig set en fæl dræberhare med stor hugtænder?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 30-03-02 21:29

> I MacSOUPs indstillinger er der et punkt, der hedder
> "Nyhedsoverskrifter". Gæt selv resten

Ja, det er godt med dig :) News Headings giver mulighed for at tilføje
en 'kategori' x-face i en lang række, men der er da ikke mulighed for at
indsætte teksten (altså selve x-face)!?

Så jeg gætter stadigvæk !

> Kan det være derfor, det virker nogle gange og andre gange ikke?

Ja, hvem ved? Jeg gør ikke ... men har lagt tekststrengen ind i den nu
aktive opsætning ....

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-03-02 23:43

Mich. Ottosen wrote:

> Ja, det er godt med dig :) News Headings giver mulighed for at tilføje
> en 'kategori' x-face i en lang række, men der er da ikke mulighed for at
> indsætte teksten (altså selve x-face)!?

du skriver bare "x-face:texten_fra_dit_x-face_ud_i_en_lang_køre", så
skulle det virke.

--

mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 31-03-02 23:23

> Jeg svarede:
>
> du skriver bare "x-face:texten_fra_dit_x-face_ud_i_en_lang_køre", så
> skulle det virke.

Som sagt: Der er ikke nogen mulighed i Settings > News Headers for at
skrive noget som helt. Der er ganske vist en edit knap, men ..... hvor
er det lige jeg skal skrive så? Der må være noget jeg har overset.
Det mærkelige er, at det virkede engang, men det er vist mere end en
måned siden.

Tillægsspørgsmål: Alle andre grupper er alfabetisk ordnet (det er ret
praktisk), men dk.edb.mac er ét syndigt rod, siden sidste fredag (tror
jeg) - har jeg trykket på noget?

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-04-02 19:06

> [...]

> er det lige jeg skal skrive så? Der må være noget jeg har overset.
> Det mærkelige er, at det virkede engang, men det er vist mere end en

Lille korrektion: har nu hentet mit x-face fra en gammel medd. hvor det
virkede (teksten er anderledes end den, jeg havde på lager - mystisk)
Har lagt det ind i internet config i privat > yderligere oplysninger.
Spændt på om det virker.

> Tillægsspørgsmål: Alle andre grupper er alfabetisk ordnet (det er ret
> praktisk), men dk.edb.mac er ét syndigt rod, siden sidste fredag (tror
> jeg) - har jeg trykket på noget?

Dette spørgsmål er ikke _kun_ til Morten (der vist er exileret i påsken,
efter hans egne opplysninger). Alle andre Suppe-eksperter må gerne svare

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 02-04-02 08:23

> [...]

> virkede (teksten er anderledes end den, jeg havde på lager - mystisk)
> Har lagt det ind i internet config i privat > yderligere oplysninger.

Det lyder umidelbart som det forkerte sted. Læg det ind i:

Internet -> fanebladet "Advanced" -> vælge "Messages" i i rulleskakten
og klister texten i i feltet "Add this text to all outgoing news
messages". Husk at starte linien med "X-Face: "

> Dette spørgsmål er ikke _kun_ til Morten (der vist er exileret i påsken,
> efter hans egne opplysninger). Alle andre Suppe-eksperter må gerne svare

Du har bare fået trukket i den. Marker gruppen og træk den op/ned så den
igen indtager sin vante plads i den alfabetiske sortering.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 02-04-02 21:18

> [...]

> og klister texten i i feltet "Add this text to all outgoing news
> messages". Husk at starte linien med "X-Face: "

1: har svaret tidligere men via tele.dk's newsserver ... den er ikke
stabil, ser det ud til. dtext.news.tele.dk vil slet ikke spille ... lige
i øjeblikket. Desværre - for den er hammerhurtig. Så mit første svar til
dig, blæser i vinden (!)
Undskyld, hvis der pludselig dukker to svar op på samme medd.

Det er ærgerligt med de der nedbrud, for normalt er tdc da
velfungerende. Men vi har snart oplevet _for_ mange nedbrud af længere
varighed: 2 til 8 dage indenfor det seneste halve år.

Forstod godt din anvisning, håber den virker. Men jeg var ikke klar
over, at der er forskel på kontrolpanelet Internet og Internet Config
.... så jeg ledte forgæves i kontrolpanelet.

> Du har bare fået trukket i den. Marker gruppen og træk den op/ned så den
> igen indtager sin vante plads i den alfabetiske sortering.

Gjorde noget Mac-anarkistisk noget: tryk på nogle knapper og se om det
virker. Det gør det sørme. Men om jeg liiiige fulgte din opskrift, skal
jeg ikke kunne sige. Sådan er det, når man er en Mac-Mich

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 04-04-02 21:57

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Forstod godt din anvisning, håber den virker.

Det gør den Ellers ville du ikke kunne se mit x-fjæs

> Gjorde noget Mac-anarkistisk noget: tryk på nogle knapper og se om det
> virker.

Kender det godt. Programmer der kræver manualer, er dårlige programmer,
men de kan oftest reddes med et spørgsmål eller to på usenet.

> Det gør det sørme. Men om jeg liiiige fulgte din opskrift, skal
> jeg ikke kunne sige. Sådan er det, når man er en Mac-Mich

Jeg tror nu, at jeg forvekslede gruppe oversigten med
artikkelaoversigten, så det gjorde du sikkert ikke.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-04-02 21:07

> [...]

> er det lige jeg skal skrive så? Der må være noget jeg har overset.
> Det mærkelige er, at det virkede engang, men det er vist mere end en

I den danske version er der da en "Tilføj"-knap. Er der ikke en knap,
der hedder "Add" eller sådan noget? Så kan du vælge mellem forskellige
headere og heriblandt X-face.

> Tillægsspørgsmål: Alle andre grupper er alfabetisk ordnet (det er ret
> praktisk), men dk.edb.mac er ét syndigt rod, siden sidste fredag (tror
> jeg) - har jeg trykket på noget?

Indlæggene sorteres efter afsender, navn, emne eller dato afhængig af,
hvilken overskrift, man har trykket på. Overskriftens baggrund bliver så
grå. Har du ikke trykket på en forkert overskrift, så indlæggene
sorteres efter noget andet end emne? Husk også at sætte kryds i "Gruppér
tråde", eller hvad den nu hedder på engelsk.
--
Henrik Münster
Esbjerg, Danmark

Fra : Zorilla

Dato : 26-03-02 00:42

In article <B8C56135.28DD%zorilla@mac.com>, Zorilla <zorilla@mac.com>
wrote:

> [...]
> et lille Mac logo i headeren. Hvordan foregår det ? Er det noget alle i

Sku' bare lige se om det virkede.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-03-02 00:46

Zorilla <zorilla@mac.com> wrote:

> Sku' bare lige se om det virkede.

Det trænger til mere kontrast

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Zorilla

Dato : 26-03-02 00:52

In article <1f9mnf0.43e9u3pzj0b3N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert) wrote:

> Det trænger til mere kontrast

Jeg må sige du er hurtig

Jeg fixer den lidt mere op, nu ved jeg ihvertfald hvordan proceduren er.
Tak for hjælpen.

Peter

Fra : Jan Hovard G3

Dato : 27-03-02 13:04

wrote:

> [...]
> et lille Mac logo i headeren. Hvordan foregår det ? Er det noget alle i

Tak for anvisningen det virker.

---JanH

--
--life is only a game!