Hvem sang "Be my baby" (60er-nummeret)?
Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 24-03-02 17:58

Hvem var det egentlig der sang "Be my baby" (det famøse 60ernummer : "So
won't you please, be my, be my baby, be my little baby" etc etc)?

....og hvem var det nu der skrev og producerede? Er det helt skævt husket, at
det var dem der blev kendt for "wall of sound"-lyden?

Mvh Mads
----
Fjern sletmig fra mailadressen ved besvarelse

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 24-03-02 23:36

"Mads Thorning Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en
meddelelse news:a7lhu2$2lm1$2@news.cybercity.dk...
> Hvem var det egentlig der sang "Be my baby" (det famøse 60ernummer : "So
> won't you please, be my, be my baby, be my little baby" etc etc)?

Skrevet af Phil Spector, Ellie Greenwich og Jeff Barry
Produceret af "the Wall of sound/ Phil Spector"
Oprindelig sunget af the Ronettes

Senere coveret af utroligt mange blandt andre.........
--
Anette & Søren Faarborg
The Flying Hotdogs: Ikke så meget snak - bare god musik

Fra : Betin@

Dato : 25-03-02 08:44

info@[nospam]flyinghotdogs.dk skrev...

> Senere coveret af utroligt mange blandt andre.........
Rachel Sweet.

Betin@

Fra : Troels

Dato : 25-03-02 13:44

> Senere coveret af utroligt mange blandt andre.........

Psyched up Janis

Fra : kautaq

Dato : 24-03-02 23:06

Mads Thorning Pedersen wrote:

> Hvem var det egentlig der sang "Be my baby" (det famøse 60ernummer : "So
> won't you please, be my, be my baby, be my little baby" etc etc)?

Den er vist kommet i mange versioner, men hvis det er den
der er produceret af Phil Spector du tænker på, er det
Ronettes der synger/spiller.

> ...og hvem var det nu der skrev og producerede? Er det helt skævt husket, at
> det var dem der blev kendt for "wall of sound"-lyden?

Phil Spector opfandt begrebet "wall of sound"
Han indspillede "en milliard" instrumenter oven i hinanden
og skabte derved en helt ny sound inden for populærmusik.
Phil Spector har så vidt jeg ved, ikke noget noget med
Ronettes at gøre, ud over at han har produceret det
omtalte nummer.

I øvrigt mener jeg at Phil Spectors evner som producer
er stærkt overvurderet. Bl.a. indspilningerne af de
tidlige Lennon albums er i mine ører en mindre katastrofe.
Og Ramones' "End of the Century" ligeså.

--
Mike http://home2.inet.tele.dk/kautaq

Fra : Carl Drud

Dato : 25-03-02 00:40

"kautaq" <kautaq@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
> Phil Spector har så vidt jeg ved, ikke noget noget med
> Ronettes at gøre, ud over at han har produceret det

Mener han var gift med forsangerinden fra gruppen. Kan ikke
huske hvad hun hedder.

--
Carl