Skærmopløsning
Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 23-03-02 17:31

Jeg er ved at lave en animation, som skal køre på en projector. Da min
PowerMac 6500 ikke hører til de hurtigste vil jeg gerne sætte
skærmopløsningen ned, så jeg kan nøjes med nogle mindre billedfiler og
alligevel fylde skærmen. Jeg kan imidlertid ikke ændre den fra anbefalet
832 x 624. Det må være en fejl, ikke?
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 19:18

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> [...]
> skærmopløsningen ned, så jeg kan nøjes med nogle mindre billedfiler og
> alligevel fylde skærmen. Jeg kan imidlertid ikke ændre den fra anbefalet

Ikke hvis din skærm er fastfrekvens skærm (eks en 16" Apple)

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 23-03-02 23:59

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ikke hvis din skærm er fastfrekvens skærm (eks en 16" Apple)

Jeg har jo tilsluttet en projector istedet for skærmen, så det burde vel
ikke have noget at gøre med hvilken skærm jeg normalt bruger.
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 00:05

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jeg har jo tilsluttet en projector istedet for skærmen, så det burde vel
> ikke have noget at gøre med hvilken skærm jeg normalt bruger.

hvilke opløsninger kan projektoren klare? Bruger du en adapter?

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 24-03-02 10:16

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> hvilke opløsninger kan projektoren klare? Bruger du en adapter?

Det er en helt ny Sony VPL-CS 4, der kan indstilles til alt muligt. Den
er forbundet med skærmkablet. Jeg prøvede Eriks råd med at slette
skærmindstillingerne og starte op mens projektoren var forbundet, men de
ny bliver ikke anderledes så der er nok ikke noget at gøre. Alternativt
kører jeg mit show på min DVDafspiller fra en VideoCD. Skarpheden bliver
mindre god, men det kører uden de små ryk som en langsom maskine giver.
Jeg kan også prøve at få sponseret en G4 i en måned. Det handler om
udstillingen "Den Gyldne" på Charlottenborg, fernisering lørdag d. 6
april, hvis nogle er interesseret. Tak for hjælpen.
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 10:32

HansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Det er en helt ny Sony VPL-CS 4,

Jeg har vanskeligt ved at forstillie mig, at Sony'en har et gammeldags
mac skærmstik. Bruger du en adapter eller ej? I givet fald hvilken

Bruger du det indbyggede grafikkort?
Hvilket OS bruger du?
Har du de rette drivere til ATI grafkkortet instaleret?

Prøv evt. det gamle skærm kontrolpanel, det plejer at blive instaleret i
'/Applications (Mac OS 9)/Apple Extras/Monitors Extras Folder'

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 24-03-02 16:57

> [...]

> Prøv evt. det gamle skærm kontrolpanel, det plejer at blive instaleret i
> '/Applications (Mac OS 9)/Apple Extras/Monitors Extras Folder
Jeg bruger en Sony skærm på min PowerMac 6500 OS 8.6 så der sidder en
adapter og det kører over det indbyggede grafikkort.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 17:26

fHansJørgen Hvid <hj.hvid@teliamail.dk> wrote:

> Jeg bruger en Sony skærm på min PowerMac 6500 OS 8.6 så der sidder en
> adapter og det kører over det indbyggede grafikkort.

Hvilken adapter? har den ikke nogen indtsillings muligheder?

Har du prøvet det kontrolpanel jeg omtalte? Det skulle gerne ligge i en
undermappe af "Apple Ekstra Arkiver"

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : HansJørgen Hvid

Dato : 27-03-02 22:19

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hvilken adapter? har den ikke nogen indtsillings muligheder?
>
> Har du prøvet det kontrolpanel jeg omtalte? Det skulle gerne ligge i en
> undermappe af "Apple Ekstra Arkiver"

Det er nogle dage siden jeg har været online, men vil blot sige tak for
hjælpen da jeg har besluttet at afvikle mit "show" fra DVDafspilleren.
Adapteren har ikke nogen indstillinger og jeg kunne heller ikke vælge
anden opløsning i det kontrolpanel du nævner. Jeg arbejder mest på min
powerbook så jeg vil ikke bruge mere tid på det lige nu.
Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvid

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-03-02 04:09

Hej Hans Jørgen

Det kommer først og fremmest an på, hvilken skærm du bruger. Hvis det er en
'fastfrekvensskærm' som fx. Apple Portrait eller Apple Color Monitor, så
kan du kun køre i én opløsning.

Men det kan også være en fejl i indstillingsfilerne til skærmen. Du skal så
gå ind i mappen 'Indstillinger' og slette filen 'Skærm-indstillinger' /
'Monitor-Preferences'. Hvis du bruger Mac OS lavere end 9.0, så skal du
yderligere gå ind i mappen 'Skiærm og Lyd' i indstillingsmappen og slette
filen til skærmen dér også. Genstart og der vil automatisk blive lagt nye
indstillingsfiler, og prøv så igen.

HansJørgen Hvid wrote:

> [...]
> skærmopløsningen ned, så jeg kan nøjes med nogle mindre billedfiler og
> alligevel fylde skærmen. Jeg kan imidlertid ikke ændre den fra anbefalet

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World