Mundruger !
Fra : Mudj@

Dato : 23-03-02 12:42

Min lille mundruger hun gar haft æg i munden i 14 dage..... Der er da vist
noget galt....... Kan jeg godt regne med at det ikke betyder noget. Jeg vil
vil nødig have at hun dør skulle der gå svamp i dem...

Er der nogen der har nogle gode forslag ?

/ Morten

Fra : Carsten Gall

Dato : 23-03-02 13:45

Mudj@ <mudja@mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3c9c6a09$0$39514$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
vil
> vil nødig have at hun dør skulle der gå svamp i dem...
>
> Er der nogen der har nogle gode forslag ?

Der er intet galt i det!
Du skulle meget gerne kunne se at æggene, er blevet til små unger, for
det skulle være
muligt at se nogle små sorte prikker(øjne) inde i munden på hunnen. Og
hunnens strube
skulle meget gerne være blevet større, end dagen efter legen.
Der kan gå op imod 3 uger inden hun åbner for ungerne. Og hvem siger at
hun ikke
har haft dem ude?, du har bare ikke set det. Hvis hunnen går sammen med
andre fisk,
kan den holde på ungerne i meget lang tid, hvorimod hvis den går alene og
ikke føler sig
truet, lukker de som regel ungerne ud hurtigt.
Det er mange år siden at jeg selv har haft den lille mundruger, men de
Malawi/Tanganyika
ciklider jeg har haft, har selv kunnet styre det med evt. ubefrugtede æg,
så mon ikke også af dine fisk kan.

Carsten

Fra : Mudj@

Dato : 24-03-02 18:26

Tak for svaret !

Jeg troede allerede hun lukkede dem ud efter 1 uge! Jeg kan se ungerne inde
i munden på hende...... Spændende!