Stadig problemer med at brænde.
Fra : Thomas Dall Pedersen

Dato : 23-03-02 12:20

Hej igen.

Jeg har stadig (jævnfør tidligere indlæg) et problem med at brænde i
OSX. Når jeg putter en 700 MB disk i, vil den kun fylde ca. 660 MB på.
Jeg havde brænderprogrammet mistænkt, så jeg prøvede Toast, med samme
resultat. Det går sådan set allerede galt idet jeg putter cd'en i, hvor
der kommer et vindue op, der siger:"Disken skal gøres klar til brænding,
Skal disken klargøres?" Jeg skal så indskrive et navn og får tre
muligheder for valg af format:
1) Standard (HFS+/ ISO 9660) 666.8 MB
2) MP3 CD (ISO 9660) 666.8 MB
3) iTunes (lyd) 79 min.

Der burde jo stå 700 MB ved de to førstnævnte. Findes der en anden måde
at gøre dette på, så jeg kan fylde 700 MB på en 700 MB cd ligesom de
folk jeg kender, der kører Windows?

tiBook, 10.1.2

--
Thomas Dall Pedersen
Århus

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 12:57

Thomas Dall Pedersen <tempoFJERN@post1.tele.dk> wrote:

> [...]
> der kommer et vindue op, der siger:"Disken skal gøres klar til brænding,
> Skal disken klargøres?" Jeg skal så indskrive et navn og får tre

klik annuler.

Åben Toast forbered hvad du vil brænde, klik "Record" - så vil toast
bede dig om at insætte et medium og brænde det uden du kommer kambolage
med Apples brænder software.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thomas Dall Pedersen

Dato : 23-03-02 13:37

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> klik annuler.
>
> Åben Toast forbered hvad du vil brænde, klik "Record" - så vil toast
> bede dig om at insætte et medium og brænde det uden du kommer kambolage
> med Apples brænder software.

Lyder som en løsning. Nu sidder jeg bare fast i Toast (Roxio Toast
Titanium, Version 5.1.P1). Den kan ikke finde mit brænderdrev. Skriver
at jeg skal kontrollere kablerne?!? Jeg bruger mit interne brænder-drev
og det virker hvis jeg bruger Apples egen brænder softeware (det der
ikke vil godtage 700MB)

--
Thomas Dall Pedersen
Århus

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-03-02 22:16

> [...]

> at jeg skal kontrollere kablerne?!? Jeg bruger mit interne brænder-drev
> og det virker hvis jeg bruger Apples egen brænder softeware (det der

Er din bræænder understøttet af den preview version du bruger? Toast er
altså kommet i en færdig udgave.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>

Fra : Thomas Dall Pedersen

Dato : 24-03-02 11:30

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Er din bræænder understøttet af den preview version du bruger? Toast er
> altså kommet i en færdig udgave.

Det var bare det. Nu spiller det. :)
Hvordan kan det være, at man ikke kan bruge OSXs egen software?

Tusind tak for hjælpen Morten, jeg skriver snart igen, når jeg kommer
dybere ned i maskinen og møder nye forhindringer. :)

--
Thomas Dall Pedersen
Århus

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-03-02 11:36

Thomas Dall Pedersen <tempoFJERN@post1.tele.dk> wrote:

> Det var bare det. Nu spiller det. :)
> Hvordan kan det være, at man ikke kan bruge OSXs egen software?

Det kan du jo også, men der går mere til partitions kort etc.

--
mvh. Morten Reippuert Knudsen <icq:131382336>