Blæser på grafikkort?
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-03-02 23:30

Tidligere har jeg luftet nogle problemer med piberi i, hvad jeg troede
var HD'en (Pibende HD, tror jeg den hed)

En PB G4 550MHz fra december 2001. Der kører med X'eren.

Nu har jeg bemærket, at lyden skifter lidt med opdateringen af
skærmbilledet - f.eks når jeg bladrer i de hentede indlæg i MacSoup.

Var forbi to gode venner (den ene er til Mac og Win, den anden er 'kun'
til Win). De fik lov til at lytte til min PB (uden, at jeg ahvde fortalt
om min istanke). De sagde begge, at det _utvivlsomt_ var et leje i
blæseren til grafikkortet, der støjer.

? Er der en blæser til grafikkortet til ovennvænte PB G4 550? Har fedtet
lidt rundt i det trykte materiale .... ikke noget svar, men det er der
sikkert nogen her, der kan give.

Hvis det er en blæser og hvis den 'defekt', skal min maskine så til
Holland?

I så fald vil jeg gerne selv med ... om ikke ret mange uger blomstrer
tulipanerne på friland, man spiser noget helvedes godt rijstafel på
visse steder, Geneveren er sjov at prøve (men ikke for meget af den) -
og hvis man er til lidt anderledes tobak end min sædvanlige kan det
blive rigtig morsomt!

Så mit forslag til den Mac-fest, der åbenbart ikke kan materialisere sig
i DK (grise eller ej) er, at vi samler os om at tage en bus ned til
Mac's rep.væksted med alle vore smådele, der trænger til en kærlig
omgang. En gang i maj måned?

Det vil blive en sindoprivende oplevelse .... ikke mindst for Mac's
hollandske stab

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-03-02 12:49

On Fri, 22 Mar 2002 23:29:50 +0100, mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich.
Ottosen) wrote:

> [...]
>
> ? Er der en blæser til grafikkortet til ovennvænte PB G4 550? Har fedtet
> lidt rundt i det trykte materiale .... ikke noget svar, men det er der

Hvis du kommer hjem til mig, kan vi da hurtigt se efter. Vi har
alligevel en del andre ting, vi skal have pillet ud af den. Jeg har
fundet en stor skruetrækker, så vi forsigtigt kan brække kabinettet op,
samt en hammer og mejsel til at tage komponenterne af printkortet med.

> [...]
> visse steder, Geneveren er sjov at prøve (men ikke for meget af den) -
> og hvis man er til lidt anderledes tobak end min sædvanlige kan det

Og kvinderne sidder i vinduerne i Amsterdam. Men det kræver vist en del
af ovennævnte tobak, hvis de skal virke tiltrækkende. I hvert fald dem
jeg har set.

> [...]
> omgang. En gang i maj måned?
>
> Det vil blive en sindoprivende oplevelse .... ikke mindst for Mac's

Det lyder da godt. Vi er jo ikke så mange Mac-brugere i Danmark, så vi
kan da bare tage vores bil.
Henrik Münster
Esbjerg