mac irc kanal
Fra : Ulrik Mailand

Dato : 22-03-02 13:23

Hej ...

er der en irc kanal i DK hvor folk der arbejder med
mac-systemadministration/support hænger ud ?

Ulrik

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 10:37

Ulrik Mailand <ulrik@mailand.dk> writes:

> er der en irc kanal i DK hvor folk der arbejder med
> mac-systemadministration/support hænger ud ?

Ja, irc.get2net.dk #macintosh.

Desuden spejler Netcetera kanalen med sin webirdc på web - emn det er
ikke en service der er helt færdig endnu.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 10:44

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> writes:

> Desuden spejler Netcetera kanalen med sin webirdc på web - emn det er
> ikke en service der er helt færdig endnu.

Har du java på din Linuxinstallation? Må man teste?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 15:27

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Har du java på din Linuxinstallation? Må man teste?

Jeg forstår ikke spørgsmålet.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 19:32

Janus Sandsgaard <janus@netcetera.dk> writes:

> Jeg forstår ikke spørgsmålet.

Du har en Linux paa din Mac. Har du en Java-fortolker installeret paa
den? If so, maa man teste den ved at logge ind via ssh?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 22:49

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Du har en Linux paa din Mac. Har du en Java-fortolker installeret
> paa den? If so, maa man teste den ved at logge ind via ssh?

Sjure... du skal få ssh-adgang så snart jeg får en ordentlig linje til
omverdenen hjemmefra. Sidder på 56K modem lige nu, men får en fast
linie installeret i løbet af en måneds tid.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-03-02 22:52

> Sjure... du skal få ssh-adgang så snart jeg får en ordentlig linje til
> omverdenen hjemmefra. Sidder på 56K modem lige nu, men får en fast
> linie installeret i løbet af en måneds tid.

Sig mig engang. Hvor laenge har du boet hos den kaereste??

"Naa, hvornaar kommer saa det ADSL du har pralet saa meget af?" "Oeh,
snart :-} ".

Saa maa vi haabe du havde noget andet at vise hende saa laenge.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-03-02 23:15

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Sig mig engang. Hvor laenge har du boet hos den kaereste?? "Naa,
> hvornaar kommer saa det ADSL du har pralet saa meget af?" "Oeh,
> snart :-} ".

hehe.. vi har boet sammen siden sidste år, og selvom jeg ind i mellem
har savnet en adsl herhjemme, har jeg fået tilfredsstillet mit behov
for båndbredde og serverpark på arbejdet.

Fast linje til hele andelsforeningens 90 lejligheder er bestilt,
installeres om en måneds tid, og kan vel tages i brug om et par
måneder. Det blir mam

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Christian Bech

Dato : 24-03-02 13:34

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Du har en Linux paa din Mac. Har du en Java-fortolker installeret paa
> den? If so, maa man teste den ved at logge ind via ssh?

Janus, pas på. Thorbjørn er uddannet i Odense.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-03-02 13:37

giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) writes:

> Janus, pas på. Thorbjørn er uddannet i Odense.

U'dannet, om jeg maa be'.

Hvorfor er det relevant?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 24-03-02 22:02

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> U'dannet, om jeg maa be'.
>
> Hvorfor er det relevant?

Dine insinuationer om, at jeg skulle være i stand til at skrive
relevante indlæg, vil jeg meget gerne have mig frabedt.

--
Christian

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-03-02 10:00

> Dine insinuationer om, at jeg skulle være i stand til at skrive
> relevante indlæg, vil jeg meget gerne have mig frabedt.

Gerne. Saa formulerer vi den lidt anderledes:

Hvorfor skrev du det du skrev?[1]

Eller var det bare et Dr. Chokmah og Mr. Bechd syndrom?

[1] Du vil vel vedgaa dig at du kan skrive indlaeg?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Christian Bech

Dato : 25-03-02 15:59

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Gerne. Saa formulerer vi den lidt anderledes:
>
> Hvorfor skrev du det du skrev?[1]

Janus bør da være advaret inden han lukker tilfældige klamphuggere ind
på sin maskine.

> [1] Du vil vel vedgaa dig at du kan skrive indlaeg?

Nødigt.

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 26-03-02 08:52

bechd@mac.com (Christian Bech) writes:

> Janus bør da være advaret inden han lukker tilfældige klamphuggere ind
> på sin maskine.

Hallo, jeg er sgi ikke tilfældig.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 27-03-02 02:17

bechd@mac.com (Christian Bech) writes:

> Janus bør da være advaret inden han lukker tilfældige klamphuggere
> ind på sin maskine.

Jeg takker for Odense-disclaimeren. Du er selv uddannet i Århus, ikke?
Ikke mange RUC'ere her.

Thorbjørn har skam allerede konto på den gode datamat mimer.netc.dk,
hvor han ofte hænger ud, og skriver sine indlæg til dk.edb.mac fra.
Efter en prøvetid på x år tør jeg godt lukke ham ind på min PowerBook,
hvor bl.a. min søster ynder at irc'e fra.

-j

--
Men are from Earth.
Women are from Earth.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 26-03-02 09:57

Ulrik Mailand <ulrik@mailand.dk> wrote:

> Hej ...
>
> er der en irc kanal i DK hvor folk der arbejder med
> mac-systemadministration/support hænger ud ?
>
> Ulrik

Hvis den ikke nødvendigivs skal være dansk, så kan jeg anbefale #macnn
på irc.macnn.com. Flinke Folk :)

/thomas