Opløsning af silikone i akvarie
Fra : fisken_Mookie

Dato : 20-03-02 18:41

Jeg har et problem med et akvarium som er utæt.
Det er limet med silikone, og selve akvarie-rammen
og ruderne er limet så tæt på hinanden, at det ikke
er muligt at få selv en smal hobbykniv ned imellem.
Og det er nødvendigt at få alle ruder ud, og lime alt
op på ny. Er der noget som kan opløse silikone ?

På forhånd tak for hjælpen.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 20-03-02 18:54

Læg en ny fuge indvendig. Det er glasset, der er limet sammen og som skal
være tæt.
Hvis det i forvejen er en tyk fuge, så fjern hvad du kan fjerne med kniv,
spartel eller lignende.
Rammen er kun en "pynteramme". Du kan købe et akvarium uden denne ramme.

Et Akvarium idag er slet ikke bygget som i gamle dage, hvor glasset blev
isat en ramme.
Husk at rense (prime) glasset godt med Acetone og brug den rigtige Silikone.
Hilsen
Jørgen

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 20-03-02 23:12

> Husk at rense (prime) glasset godt med Acetone og brug den rigtige
Silikone.
> Hilsen
> Jørgen

Jeg har engang erfaret at acetone kan indeholde noget der laver en ubrugelig
overflade. Sprit er nok og fedter ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen