Analog video -> DVD (SuperDrive)
Fra : Klaus Lauritsen

Dato : 19-03-02 08:34

Er der nogle (heldige) SuperDrive-ejere i gruppen der har erfaring med
subj.? Konkret skal jeg have overspillet 15 Hi8-bånd til DVD. Dels p.g.a.
det mere handy format, dels for at digitalisere og sikre mod forringelse af
billedkvalitet, som årene går.

Det kan gøres "i byen" for ca. 5.000,- inkl. moms & 15 DVD-RW medier. Og så
er vi jo oppe og snuse til prisen for en hjemmebræder. Jeg vil dog stadiq
mangle at kunne grabbe analoge signaler.

Sp. 1: Nogle (positive) erfaringer med den analoq->digital-konvertering som
Sony's D8-camcordere udfører?
Sp. 2: Nogle (positive) erfaringer med eksterne konverter-bokse (f.eks.
Dazzle)?
Sp. 3:Ander konverteringsmuligheder?

Hvis jeg får lagt materialet på DVD som én lang 90-minutters film nu/"i
byen", kan jeg så senere tilføje en thumbnailindeks-menu på DVD'en, med
adgang til filmens enkeltscener (når jeg selv får råd til en brænder...)? Og
i givet fald, kan det foregå på et DVD-R medie og ikke nødvendigvis et
DVD-RW-medie?

Mange spørgsmål... Enhver erfaring og kommentar er meget velkommen.

--

MVH Klaus Lauritsen
(Remove NIXTHIS in mailadress to reply)

Fra : Tina H.

Dato : 19-03-02 14:19

Hej Klaus

Det jeg kan svare på er mine erfaringer med grapper boxe. Jeg har en Formac
Studio Pro, som jeg købte hos macxpress.dk pris ca. 5.500,- incl. moms

Den vil jeg anbefale, da jeg kun har gode erfaringer med den. Jeg har brugt
den I forbindelse med at skulle overføre gamle VHS bånd for så at redigere I
dem. Det er stadig et ikke færdigt. Du ved små børns livshistorie kogt ned
til få timer. Det tager tid.

Med Formac Studio Pro kan du osse grappe TV programmer, Det kan du ikke med
Dazzle, som jeg dog ikke har nogle erfaringer med.

MediaMac bladet havde en anmeldelse af Formac Studio Pro på et tidspunkt,
kan ikke huske hvornår.

God fornøjelse med dit projekt.

hilsen Tina