Logitech Cordless Optic mus problem
Fra : Tina H.

Dato : 19-03-02 00:11

Hejsa

Jeg har lige købt og installeret ovenstående. Men oplever et irriterende
problem. Hvis musen ikke er I bevægelse I nogle sekunder er det som om den
fryser. Det er kun hvis jeg klikker eller bruger scroll hjulet den igen
bliver aktiv.

Jeg kører Mac OS 9.2.2 og har installeret den nyeste driver. Modtager
enheden er sat ind I keyboardet USB stik og befinder sig tæt på musen.

Hvad kan være problemet. Det er hammer irriterende.

hilsen Tina

Fra : Maciek

Dato : 19-03-02 13:56

det er noget den gør for at spare strøm

Fra : Tina H.

Dato : 19-03-02 14:22

Tusind tak for svaret. Det er rart at vide at der ikke noget galt med musen.

hilsen Tina

Fra : Maciek

Dato : 20-03-02 06:33

Havde ikke så meget tid sidst, jeg svarede. Her følger en lidt mere
teknisk forklaring.

Hvis du lægger mærke til det, er det faktisk først for en trekvart år
siden, at denne mus kom i handelen. Grunden til dette var at ingen
fabrikanter kunne løse problemet med batterier;
En optisk mus bruger meget strøm, og siden den kører på batterier, skal
de skiftes noget oftere end ved en tilsvarende kugle baseret mus.
Derfor har Logitech været meget smarte; De har lavet en strømbesparende
funktion, som også er "intelligent".

Funktion 1
Når man bruger musen, læser den hvor godt underlaget er, og jo bedre,
des mindre strøm bruger den til den røde diode.

Funktion 2
Når den ikke registrerer bevægelse, skruer den øjeblikkelig ned for
blusset

Funktion 3 - den intelligente
Den regner ud hvor lang tid den var i brug i sidste session, og skruer
ned for blusset efter en tid baseret på hvor længe den var i brug.
Prøv at lade være med at bruge den i et par minutter, og skub til den
ganske let, så vil du opdage at lyset i den meget hurtigt begynder at
blinke igen, som det gjorde før.
Prøv at køre med musen i ca. et halvt minut, og du vil opdage at den er
meget længere tid om at vende tilbage til vågeblus.

Funktion 4
I funktion: Lysdiode lyser optimalt
Standby mode 1 (hvis ikke i brug): lyser på halvt blus
Standby mode 2 (efter nogle sekunder uden brug): lyset blinker ved ca.
10hz
Standby mode 3 (efter længere tid uden brug): lyset blinker ved ca.
2-3hz

Bare en forklaring, så du ikke tror at det er en fejlbehæftet mus.
mvh. Maciek

Fra : Tina H.

Dato : 21-03-02 03:11

Hej Maciek

Mange tak for din gode og informative forklaring.

Jeg kan godt mærke at min tålmodighed med batteri spare funktionen ikke lige
er mig, så jeg vil prøve at bytte musen, hvis det kan lade sig gøre.

Det vigtigste for mig er at få nogle flere knapper på musen, så den behøver
ikke at være trådløs.

hilsen Tina

------