Pastahjul.... søges..
Fra : Niels

Dato : 18-03-02 10:58

Hejsa,

jeg er på udkig efter et "pastahjul"

udformet som en pizzaskærer - men mindre, monteret med en slags tandhjul på
siderne.

Når man skærer udrullet pastadej igennem presser tandhjulene dejen sammen -
uundværligt til fyldt pasta.

Hvor kan jeg købe en sådan???

Mvh

NiDaJe

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 19-03-02 06:06

"Niels" <ndj@jubiipost.dk> skrev i meddelandet...
> jeg er på udkig efter et "pastahjul"
>
> Hvor kan jeg købe en sådan???

Hvor i alverden bor du???

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Intelligensen styrtdykker blandt danskerne.
Crede mihi, bene qui latuit bene vixit - således skriver [..]
The time is out of joint..
www.information.dk/Indgang/VisArkiv.dna?pArtNo=20020318126387.txt

Fra : Niels

Dato : 19-03-02 08:19

Hvor jeg bor...

i Kbh - men det er underordnet...

.... jeg kører gerne til verdens ende for en sådan himstergims...

NiDaJe

Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:_Uzl8.8054$FT.289883@news010.worldonline.dk...

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 20-03-02 06:06

"Niels" <ndj@jubiipost.dk> skrev i meddelandet...

> ... jeg kører gerne til verdens ende for en sådan himstergims...

- Alle veje fører til Rom..

Mon ikke de har sån en himstregims hos italienske..
Supermarco (Ello Food) Fiskerihavnsgade 3, 2450 Kbh. SV
Tel. 33 93 82 93

H.W. Larsen & Sønner (Køkkengrej)
Slagterboderne 2, (Kødbyen) 1716 Kbh. V
Tel. 33 24 11 22

Metro, Inco..etc

eller igen igen...
"Kunst & Køkkengrej" (Strøget) Østergade 26 (Bernikow
Gården), 1100 Kbh. K
Tel. 33 13 29 28

Go' jagt!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Fra : Helle Skoett

Dato : 20-03-02 20:50

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

> - Alle veje fører til Rom..
>
> Mon ikke de har sån en himstregims hos italienske..
> Supermarco (Ello Food) Fiskerihavnsgade 3, 2450 Kbh. SV
> Tel. 33 93 82 93

Hej Niels.
Jeg ved ikke, om du skal helt til Rom, men du behøver i hvert fald ikke søge
i SuperMarco, kunst og køkkentøj, specialkøbmanden eller Metro. Heller ikke
i Magasin, imerco, kop og kande, hw larsen lyngby. Tro mig - jeg kommer lige
derfra i en hidsig søgen efter en ravioliudstikker eller sporer ala den, du
søger.
Men finder du den et helt andet sted, så råb lige op.
vh helle s

Fra : munni

Dato : 07-08-02 08:16

Hej Peter!

Du skriver "Alle veje fører til Rom"

Dén har jeg grundet lidt over,

Hvad med Roskildevej????
Den fører til København!
Ivertfald den Roskildevej, jeg som københavner kender.

Sommerspøgelig hilsen

Munni

http://www.kandu.dk/

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 07-08-02 13:09

Et pudsigt sammentræf er også, at den fører til Roskilde!..

K.

Fra : Jan Boegh

Dato : 20-03-02 20:24

"Niels" <ndj@jubiipost.dk> wrote in message

>Hvor jeg bor...
> i Kbh
> ... jeg kører gerne til verdens ende

...jamen så er du der jo allerede

Undskyld - så kommer det knapt så pjattede:
Sådan en sag kaldes et raviolihjul (eng: Ravioli wheel).
Prøv en søgning på google - mon ikke det skulle give dig et link til en
forhandler.

mvh
Jan

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 20-03-02 09:33

> Hejsa,
>
> jeg er på udkig efter et "pastahjul"

Den lille dims kan selvølgelig købes i specialforretninger men efter min
meget kvalificeret mening ligner den umistænkeligt en almindelig
"klejner" dims, som du finder ned i Føtex... min søn har en i sin legetøjs
"køkken startpakke" i plastik!

Udover at skære panzerotti, ravioli og andet fyld pasta som du citere, kan
den bruges til at skære småkager (jfr. klejner!) og dej der skal
frituresteges, fx. karnivals "frappe" eller "cenci" eller "chiacchere"
(samme ting med regionale navne), og alm. "flad" pasta som lasagne ricce
(brede tagliatelle med zig-zag kant...)

Sandra

Fra : Heidi

Dato : 20-03-02 21:07

"Niels" <ndj@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse news:sVil8.31$MG1.1243@news.get2net.dk...
> Hejsa,
>
> jeg er på udkig efter et "pastahjul"

Kan den der er vist på
url:http://www.happycookers.com/wc.dll/products/divulge/1-15604.html
bruges?

Jeg prøvede en søgning på google på ravioli wheel, som anbefalet
andetsteds, men det gav kun links med opskrifter, hvor man skal
bruge en sådan. Prøvede i stedet med ravioli cutter, og det gav
ovenstående resultat...

På bl.a.
url:http://fantes.com/ravioli_makers.htm
url:http://www.cuisineparts.com/kgadgets.html
url:http://www.sharpknives.com/gourmets_toolbox_pages/ravoili_cutters_from_mouli.htm
findes der nogle lidt andre af slagsen.

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : NiDaJe

Dato : 20-03-02 23:51

Heidi <nospamheidi@adslhome.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a7aq4t$jp6ap$1@ID-64059.news.dfncis.de...
> "Niels" <ndj@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Kan den der er vist på
> url:http://www.happycookers.com/wc.dll/products/divulge/1-15604.html
> bruges?

Hei Heidi!

Tak for linket - jeg vil lige klikke på det bagefter

...også tak for andre indslag..

- klejnedimsen fra Føtex har ikke de "tandhjul", der presser to plader dej
sammen mens der skæres...

- jeg har allerede een - ville bare begave en ven med een... - og nej - jeg
kan ikke huske, hvor den stammer fra - måske har jeg købt den i hjemlandet
for mange år siden..

så for dén - nu har jeg klikket - der er ikke sådan een - mangler
tandhjulene....

mvh

Niels

Fra : NiDaJe

Dato : 21-03-02 00:24

Hej alle - inkl. Heidi...

se lige her - nederst... http://tomsdomain.com/recipes/ravioli.htm

niels

NiDaJe <ndj@jubiipost.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Aq8m8.168$mO3.5518@news.get2net.dk...

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 21-03-02 12:42

"NiDaJe" <ndj@jubiipost.dk> wrote in message

> - klejnedimsen fra Føtex har ikke de "tandhjul", der presser to plader dej
> sammen mens der skæres...

....ja og det er meget mere besværligt at rulle pasta ud med en kagerulle end
en pastamaskine... eller lave pesto med en morter en at købe den på dåse...
Det næste er en generel kommentar om "værktøj".

Det er begrænset hvor meget et køkkenredskab kan hjælpe når *teknik* og
*erfaring* ikke er til stede. Vi har klaret os i årevis med "klejnerhjul";
men "pasta-making" lærerte vi som et leg når man er 10 (eller før), og ikke
som voksen, hvor pasta og sushi er en eksotisk ret, man forsker på bøger /
TV - eller internet.

Den der presse-hjul kan være overflødig hvis man bruger gamle tricks som fx
pensle kantene af dejen inden de sættes sammen med pisket æg, eller vand
(når dejen ikke er æggebaseret) eller måske mælk. Og det sikrer iøvrigt at
fyldet ikke eksploderer fra raviolo'en... tricket bruges med alle fylde
sager fx panzerotti (friturestegte mini-calzone). Reglet gælder også de
smartere hjuler.

Nonna Sandra

Fra : NiDaJe

Dato : 21-03-02 12:58

Mrs Krabappel <sandra@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:HGjm8.45$dR4.1616@news.get2net.dk...
> [...]
end
> en pastamaskine... eller lave pesto med en morter en at købe den på

Så langt er vi enige...

> [...]
ikke
> som voksen, hvor pasta og sushi er en eksotisk ret, man forsker på bøger /

Dertil vil jeg bare sige, at jeg har lavet pasta selv i mindst 20 år. Det
redskab jeg har et eksemplar af, er rart at ha, men er da ikke uundværlig...
Jeg nyder bare den hastighed, hvormed jeg kan fremtrylle min fyldte
pasta.

> [...]
> fyldet ikke eksploderer fra raviolo'en... tricket bruges med alle fylde
> sager fx panzerotti (friturestegte mini-calzone). Reglet gælder også de

Mit smarte pasta-racer-hjul med påmonteret side-tandhjul presser så fint, at
jeg ikke behøver væde...

Ham der har lært mig om pasta, har lært mig at man anvender mælk til
pastadej, når vi snakker fyldt pasta.

Niels