Mic/hovedtelefon til iMac
Fra : Lars Pallesen

Dato : 28-01-01 23:53

Jeg har et spørgsmål angående kombinerede mikrofoner/earplugs til min
iMac - I ved, den slags man bruger til internet-telefoni. Man kalder dem
vist også for headsets?

Jeg har nemlig sådan en anretning, som jeg har fået leveret sammen med
et Tele DK-modem engang, og nu da jeg har fået en hurtig Stofanet
forbindelse har jeg fået lyst til at prøve det med net-telefoni.

Spørgsmålet er så: kan jeg mon bruge dette simple headset sammen med min
iMac, eller kræves der andet udstyr for at de kan spille sammen? Mit
headset ender i to almindelige mini-jacks, og passer som sådan ind i
mini-jack indgangene med mikrofon og højttaler-symbolerne på siden af
iMac'en. Men der foresvæver mig noget med at iMac'ens lyd ind/udgange
ikke opfører sig helt som PV'ernes ditto. Er det rigtigt? Noget med at
stikket på fx. Apples egen PlainTalk mikrofon er længere end et
almindeligt mini-jack stik?

Hvad er den rette løsning hvis man vil lege med head-sets på en iMac?

Lars Pallesen

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 29-01-01 00:00

Lars Pallesen <lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> ikke opfører sig helt som PV'ernes ditto. Er det rigtigt? Noget med at
> stikket på fx. Apples egen PlainTalk mikrofon er længere end et

Prøv at brug www.deja.com til at bladre lidt tilbage i diskussionen på
dk.edb.mac. Jeg postede f.eks. et link til hvordan man forholdsvist
nemt kan ombygge en gammel PlainTalk mikrofon til adaptor for
f.eks. billige headsets. Jeg har desværre selv glemt linket

Thomas
--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH

Fra : Reynard Fox

Dato : 29-01-01 00:38

In article <3A74A2C3.9FA2A86C@mail1.stofanet.dk>, Lars Pallesen
<lars.pallesen@mail1.stofanet.dk> wrote:
*snip*
> [...]
> ikke opfører sig helt som PV'ernes ditto. Er det rigtigt? Noget med at
> stikket på fx. Apples egen PlainTalk mikrofon er længere end et

Yep, Plaintalkstikket er omkring 5 mm. længere.

> Hvad er den rette løsning hvis man vil lege med head-sets på en iMac?

Brug Apples plaintalk mikrofon til lyd input. Og brug et par standard
minijack høretelefoner som output.
Jeg bruger selv et sæt billige højtalere, som har et minijack-stik til
høretelefoner. -Derved kan man justerer systemets opstarts "bing", skrue
op og hurtigt justere lyden når man spiller f.eks. Pac-Man. Eller bruge
høretelefonerne til at snige sig til at se pornofilm uden at naboen
hører med ...Altsammen uden at være nød til at kravle rundt omme bag
computeren:)
Jeg kender descærre ikke til et headset, som er tilpasset til Plaintalk
stikket.

mvh
Renard …:·

--
....more controversial than Oolon Coluphid's trilogy
of philosophical blockbusters: Where God Went Wrong,

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 31-01-01 20:10

> [...]

> Jeg har et spørgsmål angående kombinerede mikrofoner/earplugs til min
> iMac - I ved, den slags man bruger til internet-telefoni. Man kalder dem

Jeg har en ting liggende, som jeg tror vil interesserede dig: 1 stk.
Jabra EarSet for Macintosh (se www.jabra.com). Det er et
højkvalitetsprodukt (og Jabra er lige fusioneret med GN NetCom) som
normalt koster flere hundrede kroner, men jeg faldt over en kasse med 12
stk. billigt for et år siden, og har stadig en enkelt liggende.

Du kan få den for 80 kroner inkl. porto. Den er selvfølgelig fabriksny
og ubrugt i ubrudt emballage og med alle tilhørende øredutter (small,
medium og large).

/hc