Hjælp til en server test
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-01 20:14

Jeg vil gerne bede jer om hjælp med en server test.

Jeg har flyttet min web-server fra en PowerMac 6100 til en PowerMac
8200, og så kunne jeg godt tænke mig, at få et realistisk indtryk af
hvor maget trafik den kan klare.

Hvis I vil hjælpe, så gå ind på serveren http://www.photo-gallery.dk
mellem kl. 21:00 og 21:30 - det vil give mig et billede på, hvor mange
samtidige brugere den kan håndtere.

PS: Jeg har slettet mit oprindlige indlæg, og postet dette, da
tidspunktet var helt forkert - beklager.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : David Blangstrup

Dato : 28-01-01 21:26

On Sun, 28 Jan 2001 20:13:51 +0100, Niels Ebbesen wrote
(in message <3A746F6F.3D1388F6@niels-ebbesen.net>):

> [...]
>
> Hvis I vil hjælpe, så gå ind på serveren http://www.photo-gallery.dk
> mellem kl. 21:00 og 21:30 - det vil give mig et billede på, hvor mange

<znip>

Det være hermed gjort. Jeg har et spørgsmål: Jeg synes man får ondt i musen
af at åbne et billede, lukke det igen, åbne et nyt, i lange rækker. Da jeg
skulle se det sidste macbrugermøde igennem på din side, blev jeg helt
bondiblå i pegefingeren. Var det ikke smartere med en form for slideshow?

--

- David

reply to firstname@lastname.dk

http://david.blangstrup.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 28-01-01 21:32

In article <3A746F6F.3D1388F6@niels-ebbesen.net>,
info@niels-ebbesen.net wrote:

> Jeg har flyttet min web-server fra en PowerMac 6100 til en PowerMac
> 8200, og så kunne jeg godt tænke mig, at få et realistisk indtryk af
> hvor maget trafik den kan klare.

Nu så jeg først indlægget da det var for sent, men du må da meget gerne
poste resultatet, da jeg selv har min ftp-, mail- og webserver kørende
på en 8200/120 med 64Mb RAM.

--
MVH
Martin Edlich

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-01 22:08

Martin Edlich wrote:

> Nu så jeg først indlægget da det var for sent, men du må da meget gerne
> poste resultatet, da jeg selv har min ftp-, mail- og webserver kørende
> på en 8200/120 med 64Mb RAM.

Jeg kører kun web-server, men ellers den samme hardware konfiguration.

Det kører vist meget godt, den har dog ikke været op over 10 samtidige
brugere, så jeg kan ikke sige om den kører bedre, når der er mange brugere.

Den kører under alle omstændighedder meget hurtigere, og det er vigtigt,
min 6100 gik i knæ forrige weekend lige efter Macbruger workshoppen, der
var simpelthen for meget run på.

Jeg server jo billeder, der typisk fylder mellem 70 og 150 Kilo, og det
kræver en del, min 6100 har på 2 mdr. servet 25.780 billeder, det er jo
ret flot klaret.

Jeg kører med Quit Pro Quo web-server, hvilken server software kører du med.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 28-01-01 22:10

Martin Edlich wrote:

> Henvendelser til min e-mail adresse vil blive besvaret kort, men uhøfligt
> (medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Hej Martin - jeg har nogle detaljer jeg godt kunne tænke mig at udveksle
off-list, send mig en e-mail, hvis det er ok...

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen