AudioGalaxy, forbaskede renamere
Fra : Rhythm

Dato : 15-03-02 17:03

Det var saaatans med de renamere på AudioGalaxy.
Tænkte lige: Fedt 15 forskellige versioner af MARRS´s gamle Pump up the
volume, henter alle ned og da det kom til stykket var det dælme kun de 6 af
dem der var forskellige versioner.
Det kan da ikke passe at versionerne hedder noget forskeligt over alt på
kloden ?
Dette er dem jeg har fundet ud af at de skulle være med det rigtige version
navn:
Bronx mix, DMC remix, Extended mix, Lulu remix, Re-edit og så en
der blot kaldes for Rare version som faktisk er den samme som på 12"´eren
hvor at nummeret Anitina også er med på (versionen hedder faktisk ikke
noget).
Kender nogen af jer andre der bærer original navnene og ikke de "omdøbt
navn" mix versioner der findes på AG ?

Mvh
Rhythm

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-03-02 21:02

On Fri, 15 Mar 2002 17:02:56 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

>Kender nogen af jer andre der bærer original navnene og ikke de "omdøbt
>navn" mix versioner der findes på AG ?

Prøv at kigge her:

http://www.evo.org/4ad-faq/artists/colourbox/m-a-r-r-s.txt

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-03-02 21:27

On Fri, 15 Mar 2002 21:02:23 +0100, Kasper Aae <nospam@for.me> wrote:

>Prøv at kigge her:
>
>http://www.evo.org/4ad-faq/artists/colourbox/m-a-r-r-s.txt

"Marrs vs. Michael Jackson - Pump Up The Volume Bad (Ben Liebrand
mix)" er faktisk ret fed, også.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Kasper Aae

Dato : 15-03-02 21:44

On Fri, 15 Mar 2002 21:26:51 +0100, Kasper Aae <nospam@for.me> wrote:

>"Marrs vs. Michael Jackson - Pump Up The Volume Bad (Ben Liebrand
>mix)" er faktisk ret fed, også.

Hmm, eller er det DMC remixet? : )

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Rhythm

Dato : 16-03-02 15:07

"Kasper Aae" <nospam@for.me> skrev i en meddelelse

> Hmm, eller er det DMC remixet? : )
>
> --
> Kasper Aae
>
> E-mail: rbb at rocketmail.com

DMC mixet starter med at de siger: One Two Three Four et par gange
og så kommer trommerne, og et stykke inde i kommer Jackson med Bad.
Men jeg tror at DMC mix er mere passende.
Prøv at skrive DMC mix på AG og bliv positivt overasket
De har dæææælme lavet mange.

Mvh
Rhythm

Fra : Kasper Aae

Dato : 16-03-02 17:58

On Sat, 16 Mar 2002 15:07:04 +0100, "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>
wrote:

>DMC mixet starter med at de siger: One Two Three Four et par gange
>og så kommer trommerne, og et stykke inde i kommer Jackson med Bad.

Ben Liebrand mixet starter med en mand der siger "This is a test. This
is only a test. Channel check. Balance check. Phase check, osv.". Så
kommer trommerne, og derefter Jackson sammen med baslinien.

--
Kasper Aae

E-mail: rbb at rocketmail.com

Fra : Rhythm

Dato : 16-03-02 20:14

> [...]
> is only a test. Channel check. Balance check. Phase check, osv.". Så
> kommer trommerne, og derefter Jackson sammen med baslinien.

Måske har de lånt idéer af hendanden.
Men af alle synnes jeg at den der blot hedder "Extended version" hører til
en
af de bedste. Bla fordi at de har brugt George Kranz´s gamle Dindada
i nummeret. Måske er det også fordi at trommerne er en del hårde i det
end i original versionen man kender fra musikvideoen jeg også lige har fået
fingrene i
Bla blev "Extended version" også brugt i filmen: My stepmother is an alien
til sexcenen mellem Basinger og Acroyd

Mvh
Rhythm

Fra : Aston Villadsen

Dato : 21-03-02 00:52

wrote:

> [...]
>Men jeg tror at DMC mix er mere passende.
>Prøv at skrive DMC mix på AG og bliv positivt overasket

Hej,

Hvem er DMC? Jeg kan ikke rigtig finde noget om DMC på
www.allmusic.com så hvis nogen ligger inde med noget info vil det være
fedt. Jeg har nogen gange lagt mærke til et DMC mix - men ved som sagt
ikke helt hvem/hvad der står bag.

Fra : Jacob E

Dato : 21-03-02 01:17

"Aston Villadsen" <aston@villadsen.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> www.allmusic.com så hvis nogen ligger inde med noget info vil det være
> fedt. Jeg har nogen gange lagt mærke til et DMC mix - men ved som sagt

Hej Aston.

DMC, eller "Disco Mix Club" var en gruppe yderst talentfulde remixere, som i
80'erne (ved ikke præcist hvor længe de eksisterede) lavede remix og megamix
af tidens store hits. Dem kunne man så købe, hvis man var aktiv DJ og medlem
af DMC. Gruppen fostrede mange store producere og remixere, f.eks. Ben
Liebrand og mange andre. De havde også danske remixere, f.eks. Jørgen "TNT"
Møller.

De er efterhånden næsten antikke og lidt af et samlerobjekt i DJ-kredse
(Collect them all and dust off your turntable!) Der ligger sikkert en del
som mp3'ere rundt omkring på div. filesharingsystemer, så prøv at led efter
dem.

Mvh Jacob E.

Fra : Rhythm

Dato : 21-03-02 15:41

"Jacob E" <no.sp@m.ok> skrev i en meddelelse

> [...]
> (Collect them all and dust off your turntable!) Der ligger sikkert en del
> som mp3'ere rundt omkring på div. filesharingsystemer, så prøv at led

AudioGalaxy er en guldgrube for DMC mixes.

Mvh
Rhythm

Fra : Aston Villadsen

Dato : 21-03-02 16:35

Hej igen,

Tak for forklaringerne !

Fra : Lars B.

Dato : 22-03-02 07:35

In article <TD9m8.9615$FT.390922@news010.worldonline.dk>, no.sp@m.ok
says...
> [...]
> som mp3'ere rundt omkring på div. filesharingsystemer, så prøv at led efter

DMC eksisterede da også op gennem 90'erne, og eksisterer da den dag i dag
også...

suuk... mindes stadig Daykeyne's megamix af Frankie goes to Hollywood
"Relax"... lækkert !!!!

--

Lars B
"Diskussioner ødelægges tit af folk,

Fra : Rhythm

Dato : 21-03-02 15:57

> [...]
> www.allmusic.com så hvis nogen ligger inde med noget info vil det være
> fedt. Jeg har nogen gange lagt mærke til et DMC mix - men ved som sagt

OK jeg bøjer mig. Jeg prøver at lægge et DMC mix op i binaer.musik til dig
så du kan høre hvor fedt det lydder.
Valget er faldet på: Sigue Sigue Sputnik - Love Missile F1-11 (DMC mix)
i 160Kbs

Mvh
Rhythm

Fra : Søren Gemmer

Dato : 15-03-02 18:04

Ikke fordi jeg tror, det har relevans i netop dette tilfælde, men tit og
ofte har mp3´erne på netop AudioGalaxy (og sikkert også andre steder) nogle
underlige navne som resultat af, at pladeselskaberne beskytter deres
copyrights og blokerer for overførsel af visse titler. Ved blot at rename
mp3´erne kan man undgå denne blokering...

MVH,

Gemmer

Fra : Lars B.

Dato : 16-03-02 17:44

In article <a6t5sd$e4e$1@news.cybercity.dk>, hjemstedet@SLETyahoo.dk
says...

> Kender nogen af jer andre der bærer original navnene og ikke de "omdøbt
> navn" mix versioner der findes på AG ?

Jeg har en version af Pump up The Volume, der hedder "Pump Up The Shit
Mix", hvor der blandt andet er samplet fra Miami Vice og The Golden
child.

I øvrigt en version der holder 100 %!

Om den findes på AG, aner jeg ikke, da det af en eller anden grund ikke
funker hos mig.