Hvem laver denne sang
Fra : Lasse Christensen

Dato : 28-01-01 19:17

Bandet lyder rimeli britpop agtigt. Sangens omkvæd går sådan her "here comes
my darling". Inde i midten af sangen er der et break, hvor der er nogle
fugle, som synger

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 28-01-01 20:11

On Sun, 28 Jan 2001 19:17:26 +0100, Lasse Christensen wrote:

> Bandet lyder rimeli britpop agtigt. Sangens omkvæd går sådan her
> "here comes my darling". Inde i midten af sangen er der et break,
> hvor der er nogle fugle, som synger

Måske kunne det være 22 Pistepirkko's "Birdy" fra pladen "Big Lupu"
(1992) - første vers:

"here comes my darling
saying hello you
hey why you look so worried
what's so wrong with you
I felt something evil
lying in my room
it makes me really scared
don't you feel it too"

Omkvædet er:

"know, it don't really matter
does it really matter
if we go insane, my darling
do we always stick together
does it really matter
if we go insane, my darling"

Der er et langt break hvor der kun er fuglekvidder (dengang de
spillede den i radioen meget konkurrerede studieværterne om at ramme
rigtigt med pladderet, så de stoppede præcis når musikken startede
igen).

Britpop?! 22 Pistepirkko spiller artic blues!

Hvis det ikke er den kan jeg jo benytte lejligheden til at anbefale 22
Pistepirkko - jeg synes det er forrygende og deres koncerter er en
oplevelse for sig (de spiller sangene ofte i helt andre udgaver, i
modsætning til mange andre orkestre).

<http://www.22-pistepirkko.net/>

Mvh.

--
"And counterfeiting is just one of it's many uses Adam Sjøgren
around the home!" - Calvin explaining the asjo@koldfront.dk