Gnu Emacs og æøå i terminal
Fra : Knut Erik Andersen

Dato : 14-03-02 18:52

Hei.
På deres norske søstergruppe har vi dette stadig tilbakevendende
spørsmålet som ingen har funnet løsningen på: Hvordan kan man få bruke
de særnorske/danske bokstavene i Emacs som kjører i terminal.
Er det noen hos dere som har greid å knekke denne nøtten?

--
Knut Erik

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 14-03-02 19:09

Knut Erik Andersen <knuterik@start.no> wrote:

> [...]
> de særnorske/danske bokstavene i Emacs som kjører i terminal.
> Er det noen hos dere som har greid å knekke denne nøtten?

Det er endnu ikke lykkedes for mig ...
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 14-03-02 20:36

Knut Erik Andersen <knuterik@start.no> writes:

> Er det noen hos dere som har greid å knekke denne nøtten?

Min opfattelse efter at vi brugte en del tid paa det her for et par
maaneder siden, er at den Emacs der foelger med OS X, er blevet
modificeret af Apple saaledes at den ikke understoetter 8-bit tegn
korrekt, hverken i inddata eller ved visning.

Jeg har installeret XEmacs via Fink og den har ikke problemer med
danske bogstaver.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn