.smi fil og PC
Fra : Finn Poulsen

Dato : 13-03-02 20:32

Hejsa
Jeg har et lille (forudsigeligt) problem. Jeg skal sende et Mac .smi
image(disccopy) downloaded på en PC (windows 95) til en Macbruger. Filen
har mistet sin type/creator data og han kan ikke åbne den. Kan det "laves
med filebuddy ell. tilsvarende program, så den kommer til at
"virke/genkendes" på Macen ?-Gerne en "let" løsning, da han er lidt
grøn.Jeg kan af gode grunde ikke teste selv, da jeg ikke lige har en Mac
ved hånden.
vh
Finn (venter på en lille FP Imac)

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-03-02 18:18

Finn Poulsen <finnpoulsen@cool.dk> wrote:

> [...]
> "virke/genkendes" på Macen ?-Gerne en "let" løsning, da han er lidt
> grøn.Jeg kan af gode grunde ikke teste selv, da jeg ikke lige har en Mac

'.smi' endelsen fortæller at det er et program (Self Mounting Image), så
det har nok ødelagt programmet af at smutte forbi pc'en. Datadelen
skulle dog nok stadig kunne læses af dicscopy. Prøvt evt at give
dokumentet '.img' endelsen i stedet.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jesper

Dato : 16-03-02 10:21

in article 1f91q3s.105m25q2ynmc8N%mta@mac.com, Michael Tysk-Andersen at
mta@mac.com wrote on 14/03/02 18:18:

> [...]
> det har nok ødelagt programmet af at smutte forbi pc'en. Datadelen
> skulle dog nok stadig kunne læses af dicscopy. Prøvt evt at give

..img og .smi filer indholder oplysning i resourcegrenen som er nødvendig for
at diskcopy kan mounte den. Toast kan dog godt mounte .smi og .img filer
sålænge de er ukomprimerede.
--
Jesper
"Hvis alle slår en skid mod racisme Fredag lugter der af lort Lørdag."

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 16-03-02 19:30

Jesper <alien@mars.it> wrote:

> .img og .smi filer indholder oplysning i resourcegrenen som er nødvendig for
> at diskcopy kan mounte den. Toast kan dog godt mounte .smi og .img filer
> sålænge de er ukomprimerede.

Du har jo ganske ret!
--
Mvh Michael Tysk-Andersen