JScript i Netscape
Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 13-03-02 11:10

Jeg har designet en hjemmeside med et spørgeskema på. Jeg har for hver side
lavet javascript der tjekker at brugeren har svaret på vigtige spørgsmål.
Det virker fint i Internet Explorer og Opera men når jeg tester det i
Netscape virker det ikke.

Selve scriptet ser således ud:
<script>
function Test()
{
if(document.Uheldsinfo.antal.value=="")
{
alert('Dette spørgsmål skal besvares.\n\nHvis du ikke har været i et
\ntrafikuheld skal du svare 0.');
document.Uheldsinfo.antal.focus()
return false
}
else
{
return true
}
}
</script>

Fra : Johan

Dato : 13-03-02 14:10

> [...]
> if(document.Uheldsinfo.antal.value=="")
> {
> alert('Dette spørgsmål skal besvares.\n\nHvis du ikke har været i et

Prøv eventuelt at skrive hvilket input field du bruger osv? Eventuelt link til
sourcen? Det vil gøre det nemmere.

Desuden når fejlen er sket, så skriv "javascript:" i adresse linien, så vil du
få en controller op som viser fejlbeskrivelser. Og den plejer at give ret så
gode fejlbeskrivelser... (i forhold til IE).

mvh

Johan

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 13-03-02 14:11

René Hollen Pedersen skrev:

> [...]
> side lavet javascript der tjekker at brugeren har svaret på vigtige
> spørgsmål. Det virker fint i Internet Explorer og Opera men når jeg

For det første: Du skriver JScript i emnelinjen. JScript er ikke det
samme som JavaScript.

For det andet: Hvilken Netscape taler vi om? 4.x? 6.x?

For det trejde: Har du tjekket fejlmeddelelserne? Både Netscape 4.x og
Netscape 6.x har ret gode JavaScript-fejlmeddelelser. I Netscape 4.x
kan de ses ved at skrive "javascript:" i adressefeltet. I Netscape 6.x
kan de ses ved at vælge Tasks -> Tools -> JavaScript Console i menuen.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 13-03-02 14:27

Okay det er i Netscape 6.X

Nå jeg går ind i JavaScript Konsol menuen skriver den Test ikke defineret?

Hvad kan fejlen være. Jeg kalder funktionen med følgende kommando:
<form name="Uheldsinfo" method="post" action="side2.asp" onSubmit="return
Test();">

Og for nemheds skyld er scriptet med igen:
<script>
function Test()
{

Fra : Johan

Dato : 13-03-02 15:19

> alert('Dette spørgsmål skal besvares.\n\nHvis du ikke har været i et
> \ntrafikuheld skal du svare 0.');

Kan du give os en URL?

Og outputter du beskeden i alerten via noget serverside? alert beskeden bliver
nemlig smadret, hvis man f.eks. skriver en \n og outputter det, da den tror
det er en ny linie...

mvh

Johan

Fra : René Hollen Pedersen

Dato : 13-03-02 15:25

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message news:3C8F5FD5.1D55F63A@ofir.dk...

> [...]
bliver
> nemlig smadret, hvis man f.eks. skriver en \n og outputter det, da den

Jeg har kun en URL der er tilgængelig indenfor Aalborg Universitets netværk
indtil videre. Det er en asp-side jeg giver alerten på.

Fra : Johan

Dato : 13-03-02 17:33

> Jeg har kun en URL der er tilgængelig indenfor Aalborg Universitets netværk
> indtil videre. Det er en asp-side jeg giver alerten på.

Outputter du beskeden vis et ASP script?
Prøv evt. at lave \\n i stedet for \n

mvh

Johan