Red Hat til Mac?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-03-02 16:16

Halløj da!

- Så ser det sandelig ud til, at nu kommer Red Hat også til Mac...!
mvh. Erik Richard

<http://www.newsforge.com/ >

Red Hat to support PowerPC, AltiVec
Monday March 11, 05:32 PM EST [ General News ]
MacCentral: "Red Hat Inc. today announced an agreement with
semiconductor maker Motorola Inc. which it promises will bring "a
complete [Linux] toolchain" for the PowerPC instruction set
architecture with full support for Motorola's AltiVec technology."
Read more here.

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The
World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-03-02 16:32

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> writes:

> Halløj da!
>
> - Så ser det sandelig ud til, at nu kommer Red Hat også til Mac...!

Det er ikke det der står. Der står, at RedHat vil lave en toolchain
til programudvikling af (men "på" fremgår ikke) PowerPC binaries.
RedHat har i forvejen et stort marked inden for "embedded devices",
hvor PowerPC har et stærk fodfæste.

I øvrigt var det hedengange LinuxPPC baseret på RedHat-6.

Er der i øvrigt nogle, der har læst
http://www.heise.de/ct/english/02/05/182/ ?
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-03-02 17:24

In article <m3it81ls4b.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> I øvrigt var det hedengange LinuxPPC baseret på RedHat-6.

YDL er også baseret på Red Hat.

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 12-03-02 19:55

> YDL er også baseret på Red Hat.

MkLinux' installationsprogram er i det minste også Red Hat. Kan også
bruges på en 6100.
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-03-02 20:20

On 3/12/02 16:31, in article m3it81ls4b.fsf@ted.gen-v.net, "Thomas Bjorn
Andersen" <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> I øvrigt var det hedengange LinuxPPC baseret på RedHat-6.

Jeg vidste ikke at LinuxPPC var hedengangen ?

/thomas

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-03-02 21:11

Thomas von Hassel <t@garbage.dk> writes:

> Jeg vidste ikke at LinuxPPC var hedengangen ?

Så godt som. Muligvis ikke officielt død, men lugter kraftigt. Tag
et kig på www.linuxppc.com. Der har ikke været opdateringer til
systemet i laaaang tid. Jeg tvivler på, at markedet kan bære
Yellowdog, SuSE, Mandrake og LinuxPPC som kommercielle distributioner.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 08:04

In article <m3henlh7hz.fsf@ted.gen-v.net>,
Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Så godt som. Muligvis ikke officielt død, men lugter kraftigt.

Såvidt jeg husker har drivkraften bag LinuxPPC, været sat ud af spillet
i over et år pga. en trafik ulykke.

Envidere er LinuxPPC projektet delt op i en komerciel og en
ikke-komerciel gren med to forskellige websites: linuxppc.com og
linuxppc.org. Sidstnævnte projekt kører vist upåvirket videre og danner
grundlag for den den gule hund og de øvrige redhat basserede PPC
distributioner.

Ovenstående er frit efter hukommelsen, da jeg kan selvfølgelig ikke kan
tjekke idet ingen af adresserne pt. svarer

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 08:10

> [...]

linuxppc.org. Sidstnævnte projekt kører vist upåvirket videre og danner
grundlag for den den gule hund og de øvrige redhat basserede PPC

Ovenstående er frit efter hukommelsen, da jeg selvfølgelig ikke kan
tjekke, idet ingen af adresserne pt. svarer

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-03-02 11:05

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Såvidt jeg husker har drivkraften bag LinuxPPC, været sat ud af spillet
> i over et år pga. en trafik ulykke.

Ja, men det er ved at være to år siden

> [...]
> linuxppc.org. Sidstnævnte projekt kører vist upåvirket videre og danner
> grundlag for den den gule hund og de øvrige redhat basserede PPC

LinuxPPC.org er ment som et website for linux på powerpc samfundet.
linuxppc.com var det kommercielle firma, der solgte LinuxPPC 2000 osv.
Jeg tvivler dog stadig på, at der er et marked for LinuxPPC, idet de
gæve gutter kun var en håndfuld mennesker om en hel platform,
sammenholdt med f.eks. Mandrake og SuSE der kan trække på erfaringer
fra et antal andre platforme.

Jeg bruger selv Yellowdog Linux, efter at det gik op for mig, at
min LinuxPPC installation var håbløst forældet, og der aldrig kom
sikkerhedsopdateringer.

> Ovenstående er frit efter hukommelsen, da jeg selvfølgelig ikke kan
> tjekke, idet ingen af adresserne pt. svarer

Og det tyder på?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 11:36

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Ja, men det er ved at være to år siden

Skriver du at jeg er blevet gammel, din flab?

> [...]
> gæve gutter kun var en håndfuld mennesker om en hel platform,
> sammenholdt med f.eks. Mandrake og SuSE der kan trække på erfaringer

Det kan vi ikke blive uenige om. Mon ikke også der er plads til YLD? De
lader til at sprede sig til også at sælge og supporte deres egen briQ
server.

> Jeg bruger selv Yellowdog Linux, efter at det gik op for mig, at
> min LinuxPPC installation var håbløst forældet, og der aldrig kom
> sikkerhedsopdateringer.

> Og det tyder på?

vælg én af tre muligheder:

a) De har glemt at betale regningen
b) CC sucks!, det gør de under alle omstændigheder.
c) de har server problemer.

Begge sites var on-line for mindre end en måned siden og jeg har ikke
hørt og at de skulle være lukket, men det er da en realistisk mulighed.

<icq:131382336>

Fra : Jan Jonasen

Dato : 13-03-02 21:07

> Og det tyder på?

At alt er ved det gamle Det to sites har været notorisk berygtede
for ikke at være til stede i cyberspace, når de var påkrævede.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-03-02 11:16

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> I øvrigt var det hedengange LinuxPPC baseret på RedHat-6.

Ahh, det lader til at Erik uden at være klar over det har lidt ret
alligevel. Yellow Dog Linux 2.2 vil åbenbart være baseret på
RedHat-7.2, så vi får måske alligevel lidt RedHat på ppc.

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-03-02 23:03

I artiklen <m3it81ls4b.fsf@ted.gen-v.net> , Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> skrev:

> Er der i øvrigt nogle, der har læst
> http://www.heise.de/ct/english/02/05/182/ ?

Jo da, der startede en tråd i comp.arch på baggrund af den test for en 14
dage siden. Jeg havde et enkelt indlæg.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 12-03-02 23:42

"Niels Jørgen Kruse" <nj_kruse@get2net.dk> writes:

> I artiklen <m3it81ls4b.fsf@ted.gen-v.net> , Thomas Bjorn Andersen

> Jo da, der startede en tråd i comp.arch på baggrund af den test for en 14
> dage siden. Jeg havde et enkelt indlæg.

Kan du give et hurtigt resume af de vigtigste konklusioner?

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 14-03-02 14:18

I artiklen <m3d6y9h0iq.fsf@ted.gen-v.net> , Thomas Bjorn Andersen
<tbamacnews@gen-v.net> skrev:

> Kan du give et hurtigt resume af de vigtigste konklusioner?

(støn) Kunne du ikke bare finde tråden på groups.google.com? Den hedder
"SPEC2k results for G4". Der er også en tråd med gode indlæg i Macintoshian
Achaia på Ars Technica :
<http://arstechnica.infopop.net/OpenTopic/page?a=tpc&s=50009562&f=8300945231
&m=2820993893>