Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Leje af dig videokamera?
Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 12-03-02 02:34

Jeg står og skal bruge et digitalt videokamera en dag eller to.

Hvor kan jeg leje et sådan til billige penge?

Formålet er at optage 8-10 ganske korte klip af 20-30 sekunder til en
hjemmeside. Derfor tænkte jeg det ville være noget lettere for en flok
amatører at bruge et digitalt kamera:)

Skal jeg være opmærksom på noget specielt?

Tips'n'Tricks modtages gerne;)

xpost til dk.fritid.foto og dk.teknik.tv+video
fut dk.fritid.foto

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-02 09:19

"Jimmy Damsgård" skrev
> Formålet er at optage 8-10 ganske korte klip af 20-30 sekunder til en
> hjemmeside. Derfor tænkte jeg det ville være noget lettere for en flok
> amatører at bruge et digitalt kamera:)

Digitale videokameraer stiller nogle gange særlige krav
til interface (firewire og lign.). Du skal sikre dig at du kan få
overført filmene til pc'en uden yderligere omkostninger, f.eks.
via usb-porten.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 12-03-02 11:42

On Tue, 12 Mar 2002 09:18:52 +0100, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

> [...]
>til interface (firewire og lign.). Du skal sikre dig at du kan få
>overført filmene til pc'en uden yderligere omkostninger, f.eks.

Jeg har firewire og usb1.1 i maskinen, så firewire er nok at
foretrække.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-03-02 10:18

"Jimmy Damsgård" wrote:

> Skal jeg være opmærksom på noget specielt?
>
> Tips'n'Tricks modtages gerne;)

Alle de bedre digicam's (digitale kameraer), kan lave videofilm med lyd,
længden afhænger af kameraet og/eller hukommelseskortet, og de har den
fordel, at video'en som regel ligger i QuickTime fil-formatet, der er
klar til web-brug.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 12-03-02 11:46

On Tue, 12 Mar 2002 10:18:25 +0100, Niels Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>længden afhænger af kameraet og/eller hukommelseskortet, og de har den
>fordel, at video'en som regel ligger i QuickTime fil-formatet, der er

Svjv er der to typer: Enten lagres på hukommelseskort eller på bånd.
Udover prisen på de to medier skulle bånd give en bedre
billedkvalitet. Men er det ikke ligegyldigt når det er til webbrug?

Jeg antager, at det er noget lettere med hukommelseskort i denne
situation, da filmen så blot lagres som videofiler, der blot kan
kopieres direkte over? Med mindre der gemmes i en stor fil, og ikke i
en seperat fil for hver optagelse?

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 12-03-02 12:59

"Jimmy Damsgård" wrote:

> [...]
> situation, da filmen så blot lagres som videofiler, der blot kan
> kopieres direkte over? Med mindre der gemmes i en stor fil, og ikke i

Digicam's (digitale fotografiaparater) lagrer kun på hukommelseskort, og
hvert enkelt stilbillede, og hver enkel videosekvens, lagres som en
selvstændig fil.

Fra : Lars Møller Fotograf~

Dato : 13-03-02 21:57