Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Sony DSC-P5 søges.
Fra : Kenneth Bang

Dato : 11-03-02 23:16

Jeg overvejer at købe et digitalkamera og har kig på ovennævnte. Har altid
godt kunne lide Sonys kvalitet, og så har de et undervandshus til kameraet
til rimelig pris ( 2000 ). Nogle der har erfaringer med kameraet og evt.
også undervandsfoto med samme ?

Mvh. Kenneth

Fra : BHR

Dato : 12-03-02 11:55

Jeg har netop købt Canon Powershot S40, og er ovenud tilfreds. Dette kamera
findes der også undervandshus til.
Jeg valgte mellem P5 og S40 fordi de begge er kompakte og begge med gode
specifikationer. Canon er lidt dyrere men med 4 megapixel. Findes også med 3
megapixel og ellers samme udseende til ca. samme pris som P5 fra Sony.
En ting som Canon er god til er at stille skarpt selv i hel mørke rum. Det
gør den nye P5 vist også, men den gamle P1 havde svært ved denne situation.

Fra : BHR

Dato : 12-03-02 16:14

Forresten

Jeg har netop læst at der kommer en P9 fra Sony der ligner P5, men med 4
magapixel.

Fra : SGF

Dato : 17-03-02 15:39

> [...]
> til rimelig pris ( 2000 ). Nogle der har erfaringer med kameraet og evt.

Jeg har haft lånt et PC5. Jeg er vildt begejstret for kvaliteten og for
kameraet som helhed, men minusset er, at mine hænder (der ikke engang hører
til de allerstørste) ikke kan betjene kameraet ordenligt - kameraet er
simpelthen FOR lille. Jeg skal nærmest brække fingrene for at komme til
zoom-knappen og de andre knapper....helt umuligt.
Jeg har derfor købt et lidt større JVC, hvor knapperne sidder bedre for mig.
En anden ting, du skal være opmærksom på, er batteriets ufatteligt lille
kapacitet på Sony´en - under ferieoptagelser, løb jeg tør for strøm flere
gange om dagen - igen et punkt, hvor jeg er langt bedre tilfreds med mit
JVC, der holder en hel dag.

Anyway....Sony´en ER smadderlækker - kan godt forstå, du er faldet for den!

Mvh
Søren

Fra : U. Pedersen

Dato : 17-03-02 23:56

On Sun, 17 Mar 2002 15:39:24 +0100, "SGF"
<sgfrede(removethis)@post10.tele.dk> wroti:

>En anden ting, du skal være opmærksom på, er batteriets ufatteligt lille
>kapacitet på Sony´en

Nu har jeg en DSC-S50 og der rækker batteriet da til over 3 timers
uafbrudt optagelse, og er det ikke samme batteri der sidder i Sony ?

Infolithium NP-FM50 7.2v 8.5 Wh Li-on

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)