Blå alkoholfri drink.
Fra : Bo Ramsing

Dato : 10-03-02 16:30

Hej gruppe,
jeg er kommet i den situation, at jeg skal bruge opskriften på en alkoholfri
knald-blå drink.
Er der nogen her der ligger inde med en opskrift på en sådan?

Mvh
Bo Ramsing

Fra : Mette & Steinar

Dato : 10-03-02 17:05

Hej

Man kan lave en blå alkoholfri drink ved at tilsætte

"Sirop de Curacao Bleu"

eller som vi kalder det i Jylland: Blå Curacao

Den smager fremragende med Sprite (evt. med vodka i hvis man er til den
slags

I Tyskland kostede den DM 10.49 for 0,7 l

Fra : Lars

Dato : 10-03-02 17:28

"Mette & Steinar" skrev:

> Man kan lave en blå alkoholfri drink ved at tilsætte
> "Sirop de Curacao Bleu"

Er du sikker på at de også laves alkoholfri ?

På denne side http://www.barpartner.de/GB/mixer_gb.htm sælger de to mærker
som de kalder Curacao Bleu, hhv. fra Bols og Marie-Brizard, men det er
likører som selv indeholder alkohol (20-25%).

- Lars

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-03-02 18:24

> Er du sikker på at de også laves alkoholfri ?

Det er jeg i hvert fald!

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Lars

Dato : 10-03-02 19:55

"Andreas M. Hansen" skrev:

> Det er jeg i hvert fald!

Ok, jeg fandt også frem til nogle nu.

Det er mærket Bardinet man skal på udkig efter:
http://www.wpintertrade.com/Spirits/cocktail/bardinet.htm

Om der evt. er andre producenter vides ikke.

- Lars

Fra : Mette & Steinar

Dato : 10-03-02 21:15

Hej igen

Ja, jeg er sikker. Jeg sidder med flasken nu; og der er (desværre ??) ikke
skyggen af alkohol i

Det er af mærket "Vedrenne" og de har enda en hjemmeside på adressen:
www.vedrenne.fr

Fra : Pylleweb.dk

Dato : 11-03-02 12:28

Jamen halløj

Ellers findes der en stor serie af noget der hedder MONIN
det fås i mange afskygninger blå, banan, kokus, grenadine(rød)
og flere men ose i smag kirsebær, fersken, pære.
jeg kan ikke lige huske dem alle men de koster næsten ingenting
og de er meget udbredte på landets diskoteker
Det smarte er at de også fås i 25 cl.
http://www.innsale.dk/ den danske importør
http://www.monin.com/france/en/index.html

mvh Pylle