Oktan forøger ?
Fra : [KTN]FalkenDK

Dato : 09-03-02 21:01

Hej gruppe

Nu har jeg set dether benzin additiv hos diverse reserve/tunings-dels
pushere. Er der noget om snakken ?. Dur det eller er det bare "giftigt grønt
sprøjt" fra Kemi-Nova

Nogen der triller rundt med det i tanken og kan give lidt info (Pro/Cons).
En sjusning på x % eller 0%. effekt.

"Skjult" tunning er altid godt, hvis det vel & mærke virker !

Hilsen

H;P

--
[KTN]FalkenDK (Quake 3 Nickname)
Praise The Lord & pass the Ammo !

Fra : bill gates

Dato : 10-03-02 10:32

"[KTN]FalkenDK" <hpaalling@`hotmail.com> wrote in message
> [...]
> En sjusning på x % eller 0%. effekt.
>
> "Skjult" tunning er altid godt, hvis det vel & mærke virker !

Du vil INTET mærke for der er ingen fordel ved at putte oktanbooster i en
alm. eller let tunet motor da den ingen proglemer har mef tænningsbanken, og
højoktan bensin brænder væsenligt langsommer en eks.98 mod 102-4 oktan, så
du vil faktiske opleve en "dårligere" dvs. langsommere og kontroleret
forbrenning istedet for en ukontroleret forbrenning da det er det som
oktanen gør, og du skal have omd. på 13-14,000 og kompressiond forhold på
min. 15:1 for at du behøver at tilsætte/købe højoktan, ellers er det bare
penge ud af lommen men den løgn historie med "få 10 KM/t xtra" det er løgn
når man bare hælder det på en let tunet motor.

Bendt G