Snegle
Fra : Amager

Dato : 09-03-02 10:32

Jeg er efterhånden ved at have en del snegle i akvariet som jeg egentlig
godt vil af med.
Jeg fjerner jævnligt en stak "manuelt" og vil gerne undgå en kemisk løsning.
Jeg har hørt at pragtsmerling tager snegle???

Andre gode råd modtages gerne.

Bjarke

Fra : schwenger

Dato : 09-03-02 11:25

"
Hej Bjarke.
Jeg har det nøjagtigt som dig, blev træt af altid at fjerne snegle, men
vil helst undgå kemikalier.
Jeg har nu købt 3 pragtsmerlinge og de har helt styr på problemet efter
ca 10 dage.
I starten er de noget sky og gemmer sig meget, men det er nu ved at
aftage og de svømmer rundt sammen med de andre fisk i skøn forening.
Pragtsmerlingen er et flokdyr og det vil være synd at holde kun 1, de er
glade for huler så nogle sten eller en rod er godt når man har
smerlinger. Husk at suplere med foder piller når der ikke er så mange
snegle tilbage at spise.
Hilsen Marianne

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Steffensen

Dato : 09-03-02 13:51

prøv evt zebrasmerlinger de er lige så effektive, men bliver en del mindre.

--
SOS icq: 102169245
www.hourbabe.com

Fra : ole larsen

Dato : 09-03-02 15:19

Amager skrev i meddelelsen
<3c89d69d$0$34008$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
løsning.
>Jeg har hørt at pragtsmerling tager snegle???

Snegle kan du, som med alger, ikke slippe helt af med. Og så længe de ikke
er er problem,
er de en del af biotopen. Har du overvækst af den ene eller den anden, er
det din akvariedrift
det er galt med. Naturligvis kan man sætte snegleædere ind, men det er en
symptomatisk
behandling lige som en hovedpinepille er det. Har du en snegleovervækst er
det fordi du
fodrer for meget. Og sætter du snegleædere ind, bidrager du til yderligere
ubalance i din
lille lokalbiotop.

Ole

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 13-03-02 12:17

Hej Bjarke

Køb en kuglefisk eller to, alt efter hvor stort dit akvarie er.
De er ikke sky, og vil have klaret problemet i løbet af et par dage.
Jeg gjorde det selv og slap af med alle snegle.

Hilsen
Jan