Hvilke spil kan spille via netværk
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-02 19:32

Jeg kender en gut på 10 år som har en iMac og en ADSL, men han vil
hellere have en PC'er, da han ingen spil har.

Findes der egentlig nogen spil som er velegnet til spil via internettet
? Skal alle have det installeret og hvor hurtig en ADSL kræver det ?

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-03-02 19:46

In article <1f8owun.1chhvqr1895i1pN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Findes der egentlig nogen spil som er velegnet til spil via internettet
> ? Skal alle have det installeret og hvor hurtig en ADSL kræver det ?

Masser, Q3 og UT kører begge glimrende på en enkelt ISDN linie, det
samme gælder QuakeWorld, som kan afvikles på selv langesomme powermac'er
uden 3D kort.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-02 19:56

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Masser, Q3 og UT kører begge glimrende på en enkelt ISDN linie, det
> samme gælder QuakeWorld, som kan afvikles på selv langesomme powermac'er
> uden 3D kort.

Skide godt Morten. Hvordan gør man ? Skal spillet installeres på alle de
Mac'er der skal være med og må det gerne være det samme spil ?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-03-02 20:21

In article <1f8oy03.mche1i1gaqcipN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Skide godt Morten. Hvordan gør man ?

find ud af hvilke spil det drejer sig om, så skal jeg være behjælpelig.

> Skal spillet installeres på alle de Mac'er der skal være med

Ja, Q3 og UT kan begge fungere som server og klient out-of-the-box. Vær
opmærksom på at Q3 ikke behøver at være mac versionen. Den eksekverbare
fil kan hentes hos ID, så¨man kan bruge en PC version af CD'en.

QuakeWorld klient og server hentes hos ID, Både demo'en og den fulde
version af Quake kan bruges sammen med QuakeWorld.

> og må det gerne være det samme spil ?

Mener du samme licens? I så fald er det juridisk korekte svar: nej, men
de fleste spil fungerer alligevel (gælder ikke Q3 og visse nyerer
titler, der skal bruge et unikt SN for at man kan spille online).

NB. PCI mac'er uden ónboard 3D kort, kan spillede fleste spil fra
1998-2000 såfremt man spenderer en hundrede krone seddel på et voodoo2
kort.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 07-03-02 20:35

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> find ud af hvilke spil det drejer sig om, så skal jeg være behjælpelig.

Jeg prøver, men jeg skal lige have gang i en 10 børn, som alle bruger
Mac og kan lide at spille.

Fra : Terje Rydland

Dato : 07-03-02 20:27

> Jeg kender en gut på 10 år som har en iMac og en ADSL, men han vil
> hellere have en PC'er, da han ingen spil har.

Han kan kjøpe mange Macspill for det en PC koster...

> Findes der egentlig nogen spil som er velegnet til spil via internettet
> ? Skal alle have det installeret og hvor hurtig en ADSL kræver det ?

Sony har jo klargjort sine nettspill for Mac. Mange av de spillene man
spiller på nett med en PC finnes jo også for Mac (så vidt jeg har
forstått).
Lineage virker også på Mac nå.

Terje

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 09-03-02 15:09

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg kender en gut på 10 år som har en iMac og en ADSL, men han vil
> hellere have en PC'er, da han ingen spil har.

Nu ved jeg ikke om han er for ung, men det hotteste i øjeblikket er
Wolfenstein - Return to Castle Wolfenstein (RTCW) multi-player
demo/test-versionen, der kan hentes gratis på nettet (omkring 60-70 MB).

Den fulde version af spillet er ved at havne i butikkerne rundt omkring,
men mon ikke test-versionen vil fortsætte med at være tilgængelig som download.

Læs mere på: <URL: http://www.activision.com/games/wolfenstein>

Michael Rasmussen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 15:31

In article <3C8A176B.5014D773@chatroom-dansk.dk>,
Michael Rasmussen <michael@chatroom-dansk.dk> wrote:

> Nu ved jeg ikke om han er for ung, men det hotteste i øjeblikket er
> Wolfenstein - Return to Castle Wolfenstein (RTCW) multi-player
> demo/test-versionen, der kan hentes gratis på nettet (omkring 60-70 MB).

Det kræver bare en hurtig computer og OS X, et Apple's OEM 128pro kort
kan ikke klar epgaven tilfredsstillende. Jg har vanskeligt ved at tro at
børnene sidder på hurtigere maskiner end iMac'er.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-02 15:45

> [...]

> kan ikke klar epgaven tilfredsstillende. Jg har vanskeligt ved at tro at
> børnene sidder på hurtigere maskiner end iMac'er.

iMac 350 vist nok og OS 9.2.X

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 16:23

In article <1f8sbqe.1xakhaw1f8yhlgN%jesper@gylling.net>,

> iMac 350 vist nok og OS 9.2.X

Just my point, Wolfstein vil ikke være en fornøjelse.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-02 17:19

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> writes:

> Det kræver bare en hurtig computer og OS X, et Apple's OEM 128pro kort
> kan ikke klar epgaven tilfredsstillende. Jg har vanskeligt ved at tro at
> børnene sidder på hurtigere maskiner end iMac'er.

Maa boerne spille skydespil? Quake er altid sjovt.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 09-03-02 18:30

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Maa boerne spille skydespil? Quake er altid sjovt.

Det handler sådan set ikke så meget om hvad de må spille - de må de selv
hitte ud af i samråd med deres forældre. Det er mere et spørgsmål om at
få etableret et forum/netværk af børn som har en Mac, så de ikke føler
sig alene eller overtaler forældrene til at købe en PC i stedet.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 18:56

In article <1f8sjbc.xv7e21q8405cN%jesper@gylling.net>,
> [...]

> få etableret et forum/netværk af børn som har en Mac, så de ikke føler
> sig alene eller overtaler forældrene til at købe en PC i stedet.

Gå i gang med at læse på <http://www.inssidemacgames.com> og kigge efter
interesante spil på <http://macgamefiles.com>, der ligger også et utal
af demo'er som børnene (eller du) kan afprøve.

Hvis de er til skydespil, er Unreal/UT og Quake1-2-3 i sig selv et par
gigantiske platforme med et utal af baner og mods (eks. rally så Q3
bliver til et racerspil osv.). Mods og baner til linux og Windows kan
uden problemer bruges til mac.

Q1 kører på enhver PPC
Unreal kører på en 200Hz PPC med 3D kort, eller en G3 uden
Q2 kører på en 200MHz PPC med 3D kort
UT kører på en G3, skal helst have 3D kort
Q3 kører på en G3 med 3D kort

Marathon spillene og Decent (dog lidt svært), kan også anbefales til
maskiner i Performa klassen.

En af mine personlig favoritter er Ambrosias EscapeVelocety og EV
Override spil, som kan køre på en 68k med farveskærm - skøøøøn
underholdning med en _fed_ storyline. Det er ikke et RGP spil.

Husk at et V1, V2 eller V3 kort kan forvandle enhver Mac med PCI sokkel
til en anstændig spillemmaskine.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-03-02 11:30

> [...]

> jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> Husk at et V1, V2 eller V3 kort kan forvandle enhver Mac med PCI sokkel

Jeg har en iMac Rev. a
Hvor meget bedre bliver den med sådan et kort, ved Du hvad det (ca.)
koster og kan man selv installere det?

På forhånd tak,

Henrik Rasmussen

Fra : Morten Reippuert

Dato : 11-03-02 11:42

In article <1f8voz6.116g5xs14ofjacN%henrik.r@mail.dk>,
henrik.r@mail.dk (Henrik Rasmussen) wrote:

> Jeg har en iMac Rev. a
> Hvor meget bedre bliver den med sådan et kort, ved Du hvad det (ca.)
> koster og kan man selv installere det?

Køb en G3 eller en slot loading iMac

Der fandtes engang et V2 til rev A og B's specielle udvidelsesplads, men
firmaet gik korkurs inden de for alvor nåede i handlen - dvs de er
sjældne og sikkert tilsvarende hundedyre.

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 11-03-02 13:48

> [...]

> firmaet gik korkurs inden de for alvor nåede i handlen - dvs de er
> sjældne og sikkert tilsvarende hundedyre.

Øv men tak for svaret.

Henrik Rasmussen

Fra : Klaus Eden

Dato : 12-03-02 19:32

> Q1 kører på enhver PPC

> Unreal kører på en 200Hz PPC med 3D kort, eller en G3 uden

Hvilket systemkrav til Unreal ??

Mvh
Klaus Eden

Fra : Morten Reippuert

Dato : 13-03-02 05:13

Klaus Eden <Klauseden@mail.dk> wrote:

> Hvilket systemkrav til Unreal ??

Det kan køre fornuftigt på en 250Mhz P6500 eller en 200Mhz 604e med et
V1 kort i 512*348

<icq:131382336>

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-03-02 19:11

jesper@gylling.net (Jesper Haaber Gylling) writes:

> [...]
> få etableret et forum/netværk af børn som har en Mac, så de ikke føler
> sig alene eller overtaler forældrene til at købe en PC i stedet.

Ja? Kan en iMac ikke koere Quake? QuakeWorld og Internet og saa
koerer vi.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 09-03-02 19:24

On 09/03/02 19:10, in article kkelitvcgp.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Ja? Kan en iMac ikke koere Quake? QuakeWorld og Internet og saa
> koerer vi.

Jo! Og med Urban Terror mod'et bliver det rigtigt skægt!

<http://www.urbanterror.net>

--
mojn, Jesper

<icq:150160998>

Fra : Morten Reippuert

Dato : 09-03-02 19:21

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Ja? Kan en iMac ikke koere Quake? QuakeWorld og Internet og saa
> koerer vi.

Jo uden problemer.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 09-03-02 18:40

> [...]
>
> Findes der egentlig nogen spil som er velegnet til spil via internettet
> ? Skal alle have det installeret og hvor hurtig en ADSL kræver det ?

Jeg har prøvet mange gode spil og vil anbefale ham at beholde mac´en og
bruge pengene på spil i stedet.

Comand & Conquer, er i mine ønje bedre end både Red Alert og Star Craft

Diablo, rigtig sjovt adventure spil som holder længe, og som har meget
mere stemning end Diablo II.

Unreal Turnament, valget mellem dette spil og Quake 3 er smag og behag,
jeg kan bedst lide Unreal. De er begge rigtig sjove skyde spil og de
bliver sjovere jo flere der er med.

Der er også en del spil som er sjove over neværk, jeg kan ikke huske om
nogle af dem kan spilles over internettet.

Star Wars Episode I Racer, rigtig sjovt og hurtigt racer spil, hvor der
i singleplayer kan vinde flere baner og racerer.

Rainbow Six, realistisk skyde/strategispil hvor man er et antiterror
korps.

Heroes Of Might & Magic II, jeg tror at 3´eren er udkommet men jeg synes
at toeren er den sjoveste. Det er middelalder/fantasy strategispil.

Carmageddon, voldeligt bilspil hvor det giver point at køre fodgængere
ned, blodigt men sjovt. Igen er etteren den sjoveste.

alle de spil jeg her har nævnt er også sjove i singleplayer.

Jeg vil oogså anbefale ham at skaffe Dark Forces og The Sims, i The Sims
for man mere med i de forskellige versioner til mac end man gør til PC.

God fornøjelse.
Nick 16 år
jeg har svaret på min fars computer.
--
Lokalsætteriet ApS lukker 1. maj 2002 - se brugtsalg:
www.lokalsat.dk/brugtsalg

Fra : Mikael Kern

Dato : 11-03-02 02:25

> Jeg kender en gut på 10 år

Fra 8 år er Starcraft herligt både alene, internt netværk og på nettet.
Siger mine unger.

mvh Mikael Kern

--
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman - EFP/OB/SNG
Rentals

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-03-02 03:50

Mikael Kern <kern@kern.dk> writes:

> Fra 8 år er Starcraft herligt både alene, internt netværk og på nettet.
> Siger mine unger.

Jeg har selv forseogt at spille en del StarCraft. Hvis man spiller
Multi-player skal man have saa faa computerstyrede spiller som muligt,
for de er bare onde.

Er man kun mennesker, er det til at have med at goere.

Men, jo, det er et godt spil. Broodwar udvidelsen har nogen
justeringer der goer det mere balanceret at spille mellem racerne, men
der kommer saa ogsaa nogen skumle nye enheder.

Er der nogen der har spillet Diablo II paa Mac? Jeg aergrer mig over
at jeg ikke koebte den til 50 kroner da Superradio (eller hvad de nu
hedder) solgte ud i efteraaret.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jan Jonasen

Dato : 12-03-02 22:24

> [...]

> Er der nogen der har spillet Diablo II paa Mac? Jeg aergrer mig over
> at jeg ikke koebte den til 50 kroner da Superradio (eller hvad de nu

Et af de få spil der altid har kunnet fange undertegnede. Ærg dig gul og
blå.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 12-03-02 23:06

jonasen@it.dk (Jan Jonasen) writes:

> Et af de få spil der altid har kunnet fange undertegnede. Ærg dig gul og
> blå.

Hmm...

Oev.

Kan man spille mod PC'ere? Nogen der eventuelt er traette af det og
gerne vil saelge (saa spoerger jeg nemlig i salg-gruppen :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Michael Holm

Dato : 13-03-02 19:33

> [...]

> Kan man spille mod PC'ere? Nogen der eventuelt er traette af det og
> gerne vil saelge (saa spoerger jeg nemlig i salg-gruppen :)
Det vil jeg også gøre, hvis der er nogen...

p.s.
Har lige fået Giants, det er også ret fedt !

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Jan Jonasen

Dato : 13-03-02 21:07

Thorbjørn Ravn Andersen <ravn@mac.com> wrote:

> Kan man spille mod PC'ere?

Ja.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 11-03-02 12:08

En lidt underkendt sag til mac er Total Annihilation (den kan vist fanges
på tilbud nu om dage). Realtids-strategi a al starcraft men en kende mere
avanceret. Kører fint på en imac.
Og hey, en sand klassikker er Warcraft. I modsætning til Total er pc- og
macudgiverne i stand til at tale sammen, så man kan spille på tværs af
platforme.

Mvh Ben