/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
Emmamissen
Fra : Ghita


Dato : 06-03-02 08:20

Hej
Jeg har en missepige på næsten 7 år som blev "alene" i December
da vores gamle "dame" måtte aflives pga kræft.
Jeg kan mærke at hun savner selskab, men er i tvivl om hvilken
kat vi evt skal have, både mht alder og art.
Emma er meget legesyg, men også en herskerinde. Dvs hun vil
meget gerne være det, og har da også en meget løs pote når
det slår hende.
Vores kanin som render løs det meste af dagen, kan dog med
lethed jage hende ud af soveværelset hvis det ikke passer ham at
hun lige ligger på gulvet.
Nu hvor hun i forvejen er degrederet lidt af ninus er det vigtigt
at vores eventuelle nye mis ikke er en typisk boss.
Emma er indekat, da vi bor på 4 sal, men vi har 149 kvm og ingen
lukkede døre så det er plads nok.
Detr ligger billede af hende på binaer på dette link.
news:3c8555d5$0$75706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
Jeg har altid troet at hun var siameser, men er blevet
i tvivl efter at have set en masse billeder.
Mon nogen kan hjælpe her ?
Ghita



 
 
Vibeke Jørgensen (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Vibeke Jørgensen


Dato : 06-03-02 09:33

Hejsa
Ja - det er egentlig ikke noget svar på dit spørgsmål, men bare et teknisk
spørgsmål.
Hvordan laver du linket til nyheden i binær? Det er jo vældig smart at den
bare plopper op når man trykker på den.
Mvh
Vibeke



Ghita (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 06-03-02 09:51


"Vibeke Jørgensen" <noyb@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a64k9j$26pj$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa
> Ja - det er egentlig ikke noget svar på dit spørgsmål, men bare et
teknisk
> spørgsmål.
> Hvordan laver du linket til nyheden i binær? Det er jo vældig smart at
den
> bare plopper op når man trykker på den.

Jeg startede med at lægge billedet i binaer. Da det så kom frem
klikkede jeg på svar til gruppe, kopierede messageid og satte det
ind i dette indlæg.
Jeg hader selv at skulle lede hele binaer igennem for at finde et
bestemt indlæg.
Ghita



Vibeke Jørgensen (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Vibeke Jørgensen


Dato : 06-03-02 10:32

Okay - det lyder jo meget nemt. Tak for hjælpen.

Vibeke



Morten Skjershede (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Skjershede


Dato : 06-03-02 14:09

Hej Ghita
Har set billederne. Hun er en meget smuk dame, flot masket. Det er svært at
afgøre ud fra billederne...men i hvertfald er hun ikke en typet siam.
Umiddelbart ser hun ikke ud, for mig at se, som ren siameser. Hendes krop
virker lidt for kraftig..siam eller ej..flot er hun.
Ingen tvivl..det vil sikkert være godt for hende med en ny mis og
legekammerat i huset. De skal såmand nok ind ordne sig efter hinanden.
Hilsen Morten
http://www.yeoman.subnet.dk



"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse
news:a64fmb$jhk$1@sunsite.dk...
> Hej
> Jeg har en missepige på næsten 7 år som blev "alene" i December
> da vores gamle "dame" måtte aflives pga kræft.
> Jeg kan mærke at hun savner selskab, men er i tvivl om hvilken
> kat vi evt skal have, både mht alder og art.
> Emma er meget legesyg, men også en herskerinde. Dvs hun vil
> meget gerne være det, og har da også en meget løs pote når
> det slår hende.
> Vores kanin som render løs det meste af dagen, kan dog med
> lethed jage hende ud af soveværelset hvis det ikke passer ham at
> hun lige ligger på gulvet.
> Nu hvor hun i forvejen er degrederet lidt af ninus er det vigtigt
> at vores eventuelle nye mis ikke er en typisk boss.
> Emma er indekat, da vi bor på 4 sal, men vi har 149 kvm og ingen
> lukkede døre så det er plads nok.
> Detr ligger billede af hende på binaer på dette link.
> news:3c8555d5$0$75706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk
> Jeg har altid troet at hun var siameser, men er blevet
> i tvivl efter at have set en masse billeder.
> Mon nogen kan hjælpe her ?
> Ghita
>
>



Ghita (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 06-03-02 15:21


"Morten Skjershede" <mass@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8614a6$0$22575$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ingen tvivl..det vil sikkert være godt for hende med en ny mis og
> legekammerat i huset. De skal såmand nok ind ordne sig efter hinanden.

Jeg er bare meget i tvivl om jeg skal have en killing, eller
en ung dame på 1-2 år, eller ?
Ghita


Ann Rudbeck (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 06-03-02 14:33

d. 06/03/02 8:19 skrev Ghita på mammasine@bonbon.net i artiklen
a64fmb$jhk$1@sunsite.dk:

> Jeg har altid troet at hun var siameser, men er blevet
> i tvivl efter at have set en masse billeder.
> Mon nogen kan hjælpe her ?
> Ghita

Hej Ghita
Jeg er overhovedet ikke kyndig på dette her Men min første tanke var en
blanding af en siameser og en burmeser pga næsen og den gyldne farve Er
det muligt? Hvad farve er hendes øjne - helt blå, eller turkis eller?
Men det er nok helt i skoven der dukker nok nogle mere kyndige svar op
senere
Forresten virker linket ikke hos mig, men jeg fandt hende alligevel
Sød pige!

--
Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck





Ghita (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 06-03-02 15:19


"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
news:B8ABD904.34F5%ann_rudbeck@mac.com...
> Hej Ghita
> Jeg er overhovedet ikke kyndig på dette her Men min første tanke
var en
> blanding af en siameser og en burmeser pga næsen og den gyldne farve
Er
> det muligt? Hvad farve er hendes øjne - helt blå, eller turkis eller?
> Men det er nok helt i skoven der dukker nok nogle mere kyndige
svar op
> senere
> Forresten virker linket ikke hos mig, men jeg fandt hende alligevel

> Sød pige!

Hun har blå øjne, og jeg ved at moren er siameser. Om hendes
far så er burmeser er ikke til at svare på.
Vi havde hende i tidernes morgen med hjem fra Grækenland,
hvor vi fik hende fra naboens veninde, så jeg har ikke selv set
forældrene, og min nabo havde ikke forstand på den slags.
Ellers havde hun nok heller ikke taget imod en 3-4 uger gammel
killing til mig der ikke selv var i stand til at spise.
Ghita



Ninett Green (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ninett Green


Dato : 06-03-02 17:38

Kære Ghita. Emmamissen ligner nøjagtigt min barndoms Tikki, og han var med
stamtavle og hele piwetøjet, så jeg er sikker på at Emmamissen er "ægte"
nok.

Held og lykke med at finde en legekammerat.

Kærligst Ninett



Ghita (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 06-03-02 18:30


"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8645e4$0$80936$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Held og lykke med at finde en legekammerat.

Er der nogle racer der egner sig bedre end andre til
en temperamentsfuld lille dame ?
Ghita



Kate (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 06-03-02 18:55

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in news:a64fmb$jhk$1@sunsite.dk:

> Hej
> Jeg har en missepige på næsten 7 år som blev "alene" i December
> da vores gamle "dame" måtte aflives pga kræft.
> J

Hej Ghita,

Uden at være nogen som helst kapacitet på området vil jeg da gerne
fortælle hvad jeg gjorde sidste år. I April 2001 mistede jeg min yngste
kat, Oliwer, pga kræft. De to ældste er søskende, men har faktisk
aldrig været perlevenner. Efter Oliwers død følte jeg Johan blive små-
frustreret over at Sofie ikke ville lege. I Nov 2001 valgte jeg så at
få en ny legekammerat til Johan. Jeg tænkte længe over det. Johan og
Sofie bliver 12 år til sommer, så en killing var jeg sikker på det ikke
skulle være.
Gruppen her rådede mig til enten at få 2 killinger eller at få en
voksen, men rimeligt ung kat. Da jeg ikke syntes jeg ville ha' 4 katte
valgte jeg den sidste løsning og købte en somali-dreng på 2 år.
Nu valgte jeg så udfra at jeg ville være sikker på at få en rask kat og
den avler jeg købte hos kendte jeg gennem mine forældre og det var et
meget vigtigt kriterie i min søgning at katten skulle være kælen og
venlig. Jeg fik alle mine ønsker opfyldt med købet af Lante. Jeg ville
jo ikke kunne forsvare at komme hjem med en måske syg kat som kunne
smitte de to gamle med noget. Ellers kunne jeg godt ha' fundet på at få
en internatskat.
For mig at se skal du nok også gøre dig klart hvor mange katte du vil
ha', måske var to killinger noget for dig. Det ville give Emma
muligheden for kun at blande sig når hun ønsker at lege og killinger
vil nok ganske automatisk regne hende for bossen og hun vil ikke skulle
hævde sig overfor dem.

Den med kaninen kender jeg også til. Min nu afdøde dværgvædder jagtede
også Sofie. Af hvilken grund han kun jagtede hende ved jeg ike, men hun
var virkeligt bange for ham. Den anden jeg har er der ingen af kattene
der overhovedet er bange for.

Kate

Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 18:31


"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> skrev i en meddelelse
news:TJsh8.788$KR2.469889147@news.orangenet.dk...
> "Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in news:a64fmb$jhk$1@sunsite.dk:

Hej Kate
Jeg ved ikke helt om jeg har mod på 2 misser mere. Havde vel egentlig
kun tænkt på en, men vil tage det op til overvejelse igen.
Og jeg går hel klart ud fra at Emma er for gammel som førstegangs mor
ikke ?
Jeg havde planer om før i tiden, at hvis hun ikke var for gammel når den
gamle dame faldt væk, at hun så skulle have killinger.
Min gamle dame ville ikke have kunnet se det sjove i den seance !
Hun kunne ikke udstå små kravl..........

> Den med kaninen kender jeg også til. Min nu afdøde dværgvædder jagtede
> også Sofie. Af hvilken grund han kun jagtede hende ved jeg ike, men
hun
> var virkeligt bange for ham. Den anden jeg har er der ingen af kattene
> der overhovedet er bange for.

Her tror jeg at de er jaloux på hinanden. De kæmper om min "gunst".
Det er altid når jeg er i nærheden. Hvis den ene ligger hos mig i
sofaen,
sidder ved computeren, og de begge ligger på gulvet o.lign.
Jeg tror ikke at Emma er bange for han; Hun ender bare med at trække
sig til sidst. Og han er altså også en del større end hende.
Ghita



Kate (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 09-03-02 01:26


> Hej Kate
> Jeg ved ikke helt om jeg har mod på 2 misser mere.

Det kan jeg godt forstå. Jeg havde jo så to iforvejen og synes at fire
var lige i overkanten, når jeg nu også har to kaniner.

>
> Og jeg går hel klart ud fra at Emma er for gammel som
> førstegangs mor ikke ?

Lige den del er jeg ikke kvalificeret til at svare på, fordi jeg aldrig
havde de overvejelser omkring Sofie. Da jeg fik hende boede jeg i
kollegie og med alle de mee eller mindre (desværre mest mindre)
velpassede katte der rendte rundt der, så vidste jeg at Sofie og Johan
ikke skulle ud og øge bestanden af katte.

> Jeg tror ikke at Emma er bange for han; Hun ender bare med at
> trække sig til sidst. Og han er altså også en del større end
> hende. Ghita
>

Her var det faktisk sådan at kaninen, Carl, var ca. halv størrelse af
kattene, men alligevel formåede han at sætte sig i respekt. Faktisk
rørte han aldrig de to andre katte, kun kunne han altså ikke udstå
Sofie. Oliwer, som døde for næsten 1 år siden, begyndte faktisk at jage
Carl en lille smule, uden at skade ham.

Kate


Camilla Scharff (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 09-03-02 22:15

"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev...
> Og jeg går hel klart ud fra at Emma er for gammel som førstegangs mor
> ikke ?
> Jeg havde planer om før i tiden, at hvis hun ikke var for gammel når den
> gamle dame faldt væk, at hun så skulle have killinger.

Hej Ghita

Jo, Emma er for gammel til at blive første-gangs mor, 7 år... Vil bestemt
ikke anbefale at man får killinger for første gang hvis katten er meget over
3-4 år gammel.
I øvrigt synes jeg, at du kraftigt skal overveje at få hende steriliseret
(det går jeg ikke ud fra, at hun er siden du spørger om killinger da
p-piller i mange år er ret skadeligt, bl.a. kræftfremkaldende!

Mvh. Camilla
--
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk



Ghita (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 09-03-02 23:19


"Camilla Scharff" <camischa@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
news:a6du6l$17lo$1@news.cybercity.dk...
> "Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev...
Hej Camilla
>
> Jo, Emma er for gammel til at blive første-gangs mor, 7 år... Vil
bestemt
> ikke anbefale at man får killinger for første gang hvis katten er
meget over
> 3-4 år gammel.

Det regnede jeg også med

> I øvrigt synes jeg, at du kraftigt skal overveje at få hende
steriliseret
> (det går jeg ikke ud fra, at hun er siden du spørger om killinger
da
> p-piller i mange år er ret skadeligt, bl.a. kræftfremkaldende!

Det ved jeg godt .....



Lisbeth Hviid Jakobs~ (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 06-03-02 22:18


"Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message
news:a64fmb$jhk$1@sunsite.dk...
> Hej
> Detr ligger billede af hende på binaer på dette link.
> news:3c8555d5$0$75706$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk

Er det min forbindelse eller er der noget galt med linket? Jeg kan ikke se
det, og går jeg ind på dk.binaer får jeg også at vide at det er slettet fra
serveren - det gælder osse billederne af Buko, Rokke og Rødmis, ja
faktisk alt hvad jeg klikker på ((

Er der ikke en venlig sjæl der vil kaste de billeder op på vores billedside
på webshots eller alternativt maile dem til mig på lisbeth@cutiecats.dk? Jeg
VIL så gerne se dem...

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk




Joan Frederiksen (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 06-03-02 23:10

Hej Lisbeth

Jeg er ved at smide billederne op på billedsiden *S*

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz



Joan Frederiksen (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 06-03-02 23:16

Så er billederne oppe på siden, håber at ejerne er ok med det *S*
Og at de selv retter lidt til, hvis de synz

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz



Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 17:47


"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a6641u$d6m$1@sunsite.dk...
> Jeg er ved at smide billederne op på billedsiden *S*

Hvor er billedsiden ?
Ghita



Joan Frederiksen (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Joan Frederiksen


Dato : 07-03-02 19:30


"Ghita" <mammasine@bonbon.net> skrev i en meddelelse
>
> Hvor er billedsiden ?
> Ghita
>
>
Den er her http://www.webshots.com/homepage.html
brugernavn er dkfritiddyrkat og password er miauw

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz



Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 21:17


"Joan Frederiksen" <joan.frederiksenSLETDETTE@mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:a68bgn$p2k$1@sunsite.dk...
> Den er her http://www.webshots.com/homepage.html
> brugernavn er dkfritiddyrkat og password er miauw

Tak
Ghita


Kate (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 06-03-02 23:16

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in
news:a66122$21d$1@sunsite.dk:

> Er der ikke en venlig sjæl der vil kaste de billeder op på vores
> billedside på webshots eller alternativt maile dem til mig på
> lisbeth@cutiecats.dk? Jeg VIL så gerne se dem...
>
>

Jo, hvis du ikke har fået dem kan jeg da godt maile dem til dig.
Jeg mener ikke at du kan binaer på sunsite, kan det monstro ikke være
det der er problemet? Eller hvis du har Cybercity som udbyder, der er
mange der beklager sig i andre binaer grupper fordi CC ikke har
indlæggene ret længe.

Kate

Lisbeth Hviid Jakobs~ (06-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 06-03-02 23:26


"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message
news:Xywh8.811$Nb6.483888218@news.orangenet.dk...
> "Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> wrote in
> news:a66122$21d$1@sunsite.dk:
>
> > Er der ikke en venlig sjæl der vil kaste de billeder op på vores
> > billedside på webshots eller alternativt maile dem til mig på
> > lisbeth@cutiecats.dk? Jeg VIL så gerne se dem...
> >
> >
>
> Jo, hvis du ikke har fået dem kan jeg da godt maile dem til dig.
> Jeg mener ikke at du kan binaer på sunsite, kan det monstro ikke være
> det der er problemet? Eller hvis du har Cybercity som udbyder, der er
> mange der beklager sig i andre binaer grupper fordi CC ikke har
> indlæggene ret længe.
>
> Kate

Hej Kate.
Det er rigtigt at Sunsite ikke har binaer. Men jeg har også adgang til Stofa
herhjemmefra, sunsite er bare normalt hurtigere *G* Men der er altså noget
galt med Stofas server lige nu, lader det til Men nu har Joan smidt dem
op på Webshots (TAK Joan ) så nu har jeg set dem allesammen. Søøøde
misser. Og jo, Emma KAN godt være en siameser, hun er meget brun, men
hovedfaconen ligner Bøvs meget godt og han ER da i al fald siameser - og
ser ud som de nu sku' for 16 år siden (sådan cirka da)

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk




Ann Rudbeck (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 07-03-02 00:54

d. 06/03/02 23:26 skrev Lisbeth Hviid Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i
artiklen a6651u$hc9$1@sunsite.dk:

> Og jo, Emma KAN godt være en siameser, hun er meget brun, men
> hovedfaconen ligner Bøvs meget godt og han ER da i al fald siameser - og
> ser ud som de nu sku' for 16 år siden (sådan cirka da)


Hej Lisbeth

Ja, det var også min første tanke - at det var en "gammeldags" udgave. Men
Emma er kun 7 år, altså kun 2 år ældre end Donna og Ditte, så derfor
forkastede jeg den idé
Nu er jeg kommet til at tænke på: Der finder vist faktisk hele 3 "slags"
siamesere. Applehead, traditional og den moderne - i hvert fald ifølge
diverse udenlandske siamesersider jeg har set. Kan Emma være en "applehead",
altså dem med mere runde hoveder og kraftigere kroppe? Jeg aner ikke om de
har knæk på næsen??

--
Mange hilsner fra Ann R, Donna & Ditte
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck

There are many intelligent species in the universe. They are all owned by
cats. - Anonymous


Lisbeth Jakobsen (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jakobsen


Dato : 07-03-02 08:51

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
news:B8AC6AB5.3535%ann_rudbeck@mac.com...

> d. 06/03/02 23:26 skrev Lisbeth Hviid Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i
> artiklen a6651u$hc9$1@sunsite.dk:
>
> > Og jo, Emma KAN godt være en siameser, hun er meget brun, men
> > hovedfaconen ligner Bøvs meget godt og han ER da i al fald siameser - og
> > ser ud som de nu sku' for 16 år siden (sådan cirka da)
>
>
> Hej Lisbeth
>
> Ja, det var også min første tanke - at det var en "gammeldags" udgave. Men
> Emma er kun 7 år, altså kun 2 år ældre end Donna og Ditte, så derfor
> forkastede jeg den idé
> Nu er jeg kommet til at tænke på: Der finder vist faktisk hele 3 "slags"
> siamesere. Applehead, traditional og den moderne - i hvert fald ifølge
> diverse udenlandske siamesersider jeg har set. Kan Emma være en "applehead",
> altså dem med mere runde hoveder og kraftigere kroppe? Jeg aner ikke om de
> har knæk på næsen??

Ih, jeg har aldrig hørt om de andre typer før, det lyder da spændende,
har du evt et link?

Det der gør at jeg stadig tror hun er siameser, trods hendes unge alder,
er jo at hun er "udlænding" og derfor KUNNE stamme fra nogle ...
arkaiske siamesere. For jeg synes hun ligner Bøv så meget, og efter at
have set begge billederne igen synes jeg heller ikke hun er så meget
brunere end Bøv, han har i al fald i perioder været temmelig mørk over
det hele.

Men sød er Emma jo, hvilken race hun end er.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk


--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Ann Rudbeck (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 07-03-02 14:07

d. 07/03/02 8:50 skrev Lisbeth Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i artiklen
d5373e9ab318768aad4f716ce7809917.15796@mygate.mailgate.org:


>> Nu er jeg kommet til at tænke på: Der finder vist faktisk hele 3 "slags"
>> siamesere. Applehead, traditional og den moderne - i hvert fald ifølge
>> diverse udenlandske siamesersider jeg har set. Kan Emma være en "applehead",
>> altså dem med mere runde hoveder og kraftigere kroppe? Jeg aner ikke om de
>> har knæk på næsen??
>
> Ih, jeg har aldrig hørt om de andre typer før, det lyder da spændende,
> har du evt et link?
>

Jeg synes ikke det var her jeg så det oprindeligt - men her er i
hvertfald en side om de forskellige typer:
http://www.meezer.com/siambreed1.html

--
Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck





Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 17:59


"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
news:B8AD2487.356C%ann_rudbeck@mac.com...
>
> Jeg synes ikke det var her jeg så det oprindeligt - men her er i
> hvertfald en side om de forskellige typer:
> http://www.meezer.com/siambreed1.html

Uha. Emma ligner præcis den der er afbildet som traditionel.
Ghita


Ann Rudbeck (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 08-03-02 01:52

d. 07/03/02 17:58 skrev Ghita på mammasine@bonbon.net i artiklen
3c879b48$0$80919$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:


>
> Uha. Emma ligner præcis den der er afbildet som traditionel.
> Ghita
>

Ja, det var jo det jeg også syntes - da jeg kom i tanker om at der er flere
slags siamesere
--
Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck




Lisbeth Jakobsen (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Jakobsen


Dato : 08-03-02 08:08

"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> wrote in message
news:B8ADC9AF.35BF%ann_rudbeck@mac.com...

> d. 07/03/02 17:58 skrev Ghita på mammasine@bonbon.net i artiklen
> 3c879b48$0$80919$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:
>
>
> >
> > Uha. Emma ligner præcis den der er afbildet som traditionel.
> > Ghita
> >
>
> Ja, det var jo det jeg også syntes - da jeg kom i tanker om at der er flere
> slags siamesere


Kan man overhovedet få den slags siamesere herhjemme? (nutildags...)

For egentlig synes jeg at nogen af de typede er lidt _for_ typede
efterhånden. Eller også er det bare fordi jeg har vænnet mig til de
andre.
Men altså, kan en "gammeldags" siameser overhovedet udstilles herhjemme,
eller vil den være så forkert at der ikke er nogen der vil avle på dem?

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk



--
Posted via Mailgate.ORG Server - http://www.Mailgate.ORG

Ghita (08-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 08-03-02 16:39


"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:c623d761e8f8d4671c6cd175f71f8bac.15796@mygate.mailgate.org...
> Kan man overhovedet få den slags siamesere herhjemme? (nutildags...)
>
> For egentlig synes jeg at nogen af de typede er lidt _for_ typede
> efterhånden. Eller også er det bare fordi jeg har vænnet mig til de
> andre.
> Men altså, kan en "gammeldags" siameser overhovedet udstilles
herhjemme,
> eller vil den være så forkert at der ikke er nogen der vil avle på
dem?

Nu har Emma aldrig været til udstilling. Hun hader alt nyt.
Bare vi kommer ind hos dyrlægen klamrer hun sig fast til
mig så jeg tror at kløerne aldrig vil slippe.
Og store ting i kasser. De skal studeres meget nøje, og så springer
hun tilbage når der åbnes, så nej.
Jeg er også mest til misser der har lidt sul på kroppen, så det skal
også med i mine overvejelser når hun skal have en veninde eller 2,
selvom det selvfølgelig ikke er det vigtigste bare de kan enes.
Ghita





Trine Piltoft (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 11-03-02 21:30

Hejsa!

> Kan man overhovedet få den slags siamesere herhjemme? (nutildags...)

Et forsigtigt nej. Jeg vil ikke mene at du kan få en "rigtig"
gammeldags siameser, men du kan få nogle der er lidt mindre typede -
hvis man så også køber en fra nogle linier der har tendens til "lidt
ekstra på sidebenene", ja så vil de med alderen nok se lidt gammeldags
ud.

> For egentlig synes jeg at nogen af de typede er lidt _for_ typede
> efterhånden. Eller også er det bare fordi jeg har vænnet mig til de
> andre.

Du er ikke den første jeg har hørt det fra, men det er jo lidt et
spørgsmål om smag. Jeg kan f.eks. godt lide typede
orientalere/siamesere, og jeg kan godt lide at man kan se på racen at
dette her er noget specielt som bestemt ikke ligner nogen anden race.
Men når det så er sagt, så mener jeg også at de kan blive FOR typede
(men måske går min grænse lidt længere end din :0) )

> Men altså, kan en "gammeldags" siameser overhovedet udstilles
> herhjemme,

Ja, du kan godt udstille den, men jeg tvivler på den ville nå ret højt
op i klasserne, men det afhænger selvfølgelig af hvor gammeldags den
er.....og hvor flink dommerne er :0)

> eller vil den være så forkert at der ikke er nogen der vil avle på
> dem?

Nu behøves de to ting (avl og udstilling)jo ikke nødvendigvis at
følges ad, men jeg tvivler på du vil finde ret mange der vil avle på
en rigtig gammeldags typet kat, men du finder da nogle opdrættere der
har avlskatte af svingende kvalitet, og hvor de ikke allesammen er
lige typede.

Som du nok kan læse, er det lidt svært at give et enten eller svar, og
tingene er også lidt afhængig af øjnene der ser. Det jeg betragter som
en "gammeldags typet" siameser er ikke nødvendigvist det samme som det
du mener............hvis du forstår hvad jeg mener :0)

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/


Lisbeth Hviid Jakobs~ (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 11-03-02 21:55


"Trine Piltoft" <piltoftsSLETDETTE@post.tele.dk> wrote in message
news:3c8d13c3$0$87668$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

<klip>
>
> > For egentlig synes jeg at nogen af de typede er lidt _for_ typede
> > efterhånden. Eller også er det bare fordi jeg har vænnet mig til de
> > andre.
>
> Du er ikke den første jeg har hørt det fra, men det er jo lidt et
> spørgsmål om smag. Jeg kan f.eks. godt lide typede
> orientalere/siamesere, og jeg kan godt lide at man kan se på racen at
> dette her er noget specielt som bestemt ikke ligner nogen anden race.
> Men når det så er sagt, så mener jeg også at de kan blive FOR typede
> (men måske går min grænse lidt længere end din :0) )

Tjaeh, jeg synes ikke dine er *for* typede. Men der er et par af okonor'erne
der ser TEMMELIG sære ud i mine øjne, f. eks Okonor Jégvirág men det KAN jo
skyldes det billede ikke er specielt venligt over for katten.

Jeg syntes også Jack så sær ud i starten, men det er jo mest fordi jeg har
været vant til en meget ældre type. Jeg kan da godt mærke at min smag er
begyndt at flytte sig over mod det mere "trekantede" og jeg har det nok lidt
som dig mht at man godt må kunne se at de er noget specielt. Uden at ville
træde nogen over tæerne må jeg jo sige at det nok er dét der gør at selvom
de er skønne kunne jeg nok ikke for alvor falde for en skovkat/maine coon.
De ser simpelthen (i mine øjne) for meget ud som en "almindelig" kat med
langt hår (så nu bli'r jeg nok lynchet....)
Men det betyder jo ikke at de ikke OSSE er flotte. Bare at min smag går i en
anden retning. Jeg foretrækker f. eks også de ensfarvede katte, faktisk er
siameserne lige ved at være for "brogede" til min smag *G*

<mere klip>

> Som du nok kan læse, er det lidt svært at give et enten eller svar, og
> tingene er også lidt afhængig af øjnene der ser. Det jeg betragter som
> en "gammeldags typet" siameser er ikke nødvendigvist det samme som det
> du mener............hvis du forstår hvad jeg mener :0)

Det tror jeg nok jeg gør

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk




Henrik Pedersen (11-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 11-03-02 23:09

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

Uden at ville
> træde nogen over tæerne må jeg jo sige at det nok er dét der gør at selvom
> de er skønne kunne jeg nok ikke for alvor falde for en skovkat/maine coon.
> De ser simpelthen (i mine øjne) for meget ud som en "almindelig" kat med
> langt hår (så nu bli'r jeg nok lynchet....)

Ja til sidst hvis der er mere tilbage *gg* Man kan jo håbe på at du
har rustningen klar, når sømposerne kommer frem..*grrr-hvæs*

Jeg forstår bare slet ikke din argumentation (det lyder værre end det
er ment ) )
Jeg vil gå så vidt som til "undskyld lige mig/andre" som
synes, at en MCO/NFO faktisk ligner det, jeg vil leve sammen med: nemlig
en KAT, og ikke et eller andet
"opdrætter-nu-vil-vi-have-noget-specielt-at-kigge-på-design" som
tilfældigvis har en svag lighed med en kat (4 ben, en hale og siger
noget, som med "lidt" god vilje kan tolkes som miau) og som skal leve
under "tropiske" forhold fordi de ellers ville fryse...*gg*

At de så også har en god pels som gør at de kan leve under de forhold
som gør sig gældende her på de nordlige breddegrader er bare et plus,
fordi man så kan gå tur med dem udenfor i mere end den uge om året det
er varmt her i dk. Og ikke at forglemme glæden ved et ordentligt
krammenus på en blød bamset mis, som man ikke behøver at slås med
dynen om..;D

Til mislingerne :

I er stadig sødde også selvom i ikke tilhører "bamsemis" racerne og
helst vil leve under tropiske forhold..;D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Grit Wessel (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Grit Wessel


Dato : 12-03-02 18:01

> træde nogen over tæerne må jeg jo sige at det nok er dét der gør at selvom
> de er skønne kunne jeg nok ikke for alvor falde for en skovkat/maine coon.
> De ser simpelthen (i mine øjne) for meget ud som en "almindelig" kat med
> langt hår (så nu bli'r jeg nok lynchet....)


Hvorfor skulle du dog blive lynchet? Det er bare et rigtig godt eksempel på,
hvor forskellig smag mennesker kan have.
Det jeg så godt kan lide ved bl.a. skovkatten er, at den ligner en KAT, og
ikke f.eks. et stankelben

MVH Grit

--
Ginkgo Norske Skovkatte
http://www.dk-ginkgo.dk/



Kate (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Kate


Dato : 12-03-02 21:49

"Grit Wessel" <gwessel@get2net.dk> wrote in
news:3c8e343c$0$34037$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Det jeg så godt kan lide ved bl.a. skovkatten er, at den ligner en
> KAT, og ikke f.eks. et stankelben
>

Hahaha, nu ser jeg lige Johan for mig. Tihi, godt han ikke ved at han
er udnævnt til "stankelben".

Kate

Birgitte (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 12-03-02 18:16

Hej Lisbeth
Jamen hvor er det dog skønt, at vi alle kan få lige nøjagtig det vi ønsker
os
Men i det store hele er en kat vel en kat ikk' ?
Der kan så være foreskel på pels, størrelse, og temperament, dejligt at der
findes lidt for enhver smag.
Missekram fra Birgitte, der engang har været den lykkelæge ejer af en
Siameser.
www.truetrust.dk



---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.333 / Virus Database: 187 - Release Date: 08-03-2002



Lisbeth Hviid Jakobs~ (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 12-03-02 20:03

Hej Grit og Birgitte.

Jo, en kat er en kat Og som jeg skrev er de jo dejlige allesammen. Jeg
var da f. eks også fuldkommen VILD med Calibra da jeg så ham live i Randers
i lørdags. Men når jeg SELV skal købe en vil jeg bare hellere ha' et
"stankelben" *G* - på samme måde (næsten) som med biler. Grundlæggende skal
en bil kunne bringe dig fra punkt A til punkt B, men forklar lige en
BMW-ejer at min Skoda er lige så god som hans fine dyre bimmer *L*

Og så er der lige det med den hvide Skovkat... For jeg VIL så gerne ha' en
helt hvid skovkat, men øv. Manden vil absolut kun ha' "stankelben" - så det
bli'r nok en Foreign White før det bliver en hvid skovkat :o{

Hilsen
Lisbeth (Der heller ikke ville ha' haft den der siameser da den blev født
.... )
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk






johnb (12-03-2002)
Kommentar
Fra : johnb


Dato : 12-03-02 20:38

Hej Lisbeth

Kan I så ikke bare købe en hvid skovkat OG en BMW ?

Mvh johnb
johnbrask@oncable.dk
http://home24.inet.tele.dk/johnbrask

----------
"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev
> Hej Grit og Birgitte.
>
> Jo, en kat er en kat Og som jeg skrev er de jo dejlige allesammen. Jeg
> var da f. eks også fuldkommen VILD med Calibra da jeg så ham live i
Randers
> i lørdags. Men når jeg SELV skal købe en vil jeg bare hellere ha' et
> "stankelben" *G* - på samme måde (næsten) som med biler. Grundlæggende
skal
> en bil kunne bringe dig fra punkt A til punkt B, men forklar lige en
> BMW-ejer at min Skoda er lige så god som hans fine dyre bimmer *L*
>
> Og så er der lige det med den hvide Skovkat... For jeg VIL så gerne ha' en
> helt hvid skovkat, men øv. Manden vil absolut kun ha' "stankelben" - så
det
> bli'r nok en Foreign White før det bliver en hvid skovkat :o{
>
> Hilsen
> Lisbeth (Der heller ikke ville ha' haft den der siameser da den blev født
> ... )
> --
> ~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
> http://cutiecats.dk
>



Lisbeth Hviid Jakobs~ (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 12-03-02 20:51


"johnb" <johnbrask@oncable.dk> wrote in message
news:3c8e58eb$0$37709$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Lisbeth
>
> Kan I så ikke bare købe en hvid skovkat OG en BMW ?

BMW? øh nej tak. For det første har min chef sådan én. For det andet *G*
....kender du Mujaffaspillet?......

men den hvide skovkat *suuk* Måske jeg skal ha' en ny mand?

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk




Camilla Scharff (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Camilla Scharff


Dato : 12-03-02 21:31

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev...
> BMW? øh nej tak. For det første har min chef sådan én. For det andet *G*
> ...kender du Mujaffaspillet?......

Hi hi - samme situation her - chef har BMW, vi har Skoda (godt nok en nyere
model - men alligevel - og her i Kbh. skal man *ihvertfald* ikke køre
rundt i BMW 320i, specielt ikke hvis den er rød eller sort og har brede
fælge...
Syns bare lige det var sjovt at vi var "helt i samme båd"

> men den hvide skovkat *suuk* Måske jeg skal ha' en ny mand?

Nah, hva' - de er sådan lidt besværlige at erstatte ) Men arbejd med ham,
de kan "opdrages"

Mvh. Camilla - hvis mand startede med ingen katte at ville ha', og pt deler
hjem med 6 pelsdyr...

>
> Hilsen
> Lisbeth



Henrik Pedersen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-03-02 21:15

"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> writes:

> Hej Grit og Birgitte.
>
> Jo, en kat er en kat Og som jeg skrev er de jo dejlige allesammen. Jeg
> var da f. eks også fuldkommen VILD med Calibra da jeg så ham live i Randers
> i lørdags.

Ja, han er vist en skønne misser, mon forældrene har noget med det at
gøre *gg*

> Men når jeg SELV skal købe en vil jeg bare hellere ha' et
> "stankelben" *G* - på samme måde (næsten) som med biler. Grundlæggende skal
> en bil kunne bringe dig fra punkt A til punkt B, men forklar lige en
> BMW-ejer at min Skoda er lige så god som hans fine dyre bimmer *L*

Ok jeg er underlig, men jeg synes altså bestemt at der er stor forskel
på et "stankelben" og en misbams(Mco/Nfo). Ja selvfølgelig er det
katte meen alligevel..;))
Nu ved jeg jo heller ikke om du har en "gammel" model Skoda, (køre i
den der ?? jeg kan gå..;)) ) Og i øvrigt foretrækker jeg min 18 meter
med chauffør, fordi jeg så kan læse en god bog eller avisen mens vi
kører *gg* men en vw-boble med en porche 911 motor suukk, alene
udtrykket i "Brians" fjæs når jeg henter og overhaler ham i hans fars
bimmer *GGGG*

> Og så er der lige det med den hvide Skovkat... For jeg VIL så gerne ha' en
> helt hvid skovkat, men øv. Manden vil absolut kun ha' "stankelben" - så det
> bli'r nok en Foreign White før det bliver en hvid skovkat :o{

Jamen du må lære af misserne, tænk på hvor "let" de har ved at få
gennemtrumfet deres vilje *gg*

> Hilsen
> Lisbeth (Der heller ikke ville ha' haft den der siameser da den blev født
> ... )

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Birgitte (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Birgitte


Dato : 12-03-02 22:23


> > Jo, en kat er en kat Og som jeg skrev er de jo dejlige allesammen.
Jeg
> > var da f. eks også fuldkommen VILD med Calibra da jeg så ham live i
Randers
> > i lørdags.

> Ja, han er vist en skønne misser, mon forældrene har noget med det at
> gøre *gg*

Ihh altså *rødmer* Calibra er en utrolig lækker cat, og hvor er jeg
stolt af at have haft muligheden for at give ham den bedst tænkelige start
på livet, og sammentidig fundet jordens sødeste mennesker der kan fortsætte
hvor jeg slap
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk



---
DK. True Trust
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.336 / Virus Database: 188 - Release Date: 11-03-2002



Henrik Pedersen (12-03-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Pedersen


Dato : 12-03-02 23:01

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> writes:


>
> Ihh altså *rødmer* Calibra er en utrolig lækker cat, og hvor er jeg
> stolt af at have haft muligheden for at give ham den bedst tænkelige start
> på livet, og sammentidig fundet jordens sødeste mennesker der kan fortsætte
> hvor jeg slap
> Missekram fra Birgitte
> www.truetrust.dk

JA det er han bestemt. Og det er bare en rar fornemmelse at vide når
ens "børn" har fundet et godt sted at bo ;))

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa
http://misbamsen.homepage.dk
Denne msg er lavet i & postet med gnus

Ann Rudbeck (13-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 13-03-02 00:21

d. 12/03/02 18:15 skrev Birgitte på birgitte@truetrust.dk i artiklen
a6ld48$4n3$1@sunsite.dk:

> Hej Lisbeth
> Jamen hvor er det dog skønt, at vi alle kan få lige nøjagtig det vi ønsker
> os
> Men i det store hele er en kat vel en kat ikk' ?

Amen! )
Smag kan som bekendt ikke diskuteres Hvis bare missen har et godt liv
uden gener af sit udseende, synes jeg folk må kunne lide lige den slags de
vil

--
Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/





Ann Rudbeck (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 07-03-02 14:11

d. 07/03/02 8:50 skrev Lisbeth Jakobsen på ernyoka@hotmail.com i artiklen
d5373e9ab318768aad4f716ce7809917.15796@mygate.mailgate.org:

.. Applehead, traditional og den moderne - i hvert fald ifølge
>> diverse udenlandske siamesersider jeg har set.

Kan for resten se, at jeg har rodet rundt i betegnelserne
Det skulle være Applehead (= traditional), classic og moderne (=
contemporary = wedgehead)
hukommelsen er ikke hvad den har været

--
Mange hilsner fra Ann R
Donna og Dittes katteside: http://www.geocities.com/ann_rudbeck
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/





Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 17:55


"Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com> skrev i en meddelelse
news:B8AC6AB5.3535%ann_rudbeck@mac.com...
> Ja, det var også min første tanke - at det var en "gammeldags" udgave.
Men
> Emma er kun 7 år, altså kun 2 år ældre end Donna og Ditte, så derfor
> forkastede jeg den idé
> Nu er jeg kommet til at tænke på: Der finder vist faktisk hele 3
"slags"
> siamesere. Applehead, traditional og den moderne - i hvert fald ifølge
> diverse udenlandske siamesersider jeg har set. Kan Emma være en
"applehead",
> altså dem med mere runde hoveder og kraftigere kroppe? Jeg aner ikke
om de
> har knæk på næsen??

Dengang vi skulle hjem til DK, og Emma skulle have kattepas mm, skrev
dyrlægen at hun er siameser. Når jeg ellers har set billeder af
siamesere
synes jeg bare ikke helt at hun ligner dem, men der er måske nogle andre
"udgaver" dernede. Hun var meget lysere som yngre.
Ghita




Ghita (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 07-03-02 17:51


"Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:a6651u$hc9$1@sunsite.dk...
- og
> ser ud som de nu sku' for 16 år siden (sådan cirka da)

Altså MIN Emma ser ud præcis som hun skal, hvis du spørger
hende.
Ghita



Lisbeth Hviid Jakobs~ (07-03-2002)
Kommentar
Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~


Dato : 07-03-02 21:46


"Ghita" <mammasine@bonbon.net> wrote in message
news:3c87997b$0$80950$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Lisbeth Hviid Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:a6651u$hc9$1@sunsite.dk...
> - og
> > ser ud som de nu sku' for 16 år siden (sådan cirka da)
>
> Altså MIN Emma ser ud præcis som hun skal, hvis du spørger
> hende.
> Ghita
>
Ja Og hun ser altså også ud som det JEG forbinder med en siameser, fordi
det er sådan en jeg har.

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk




Trine Piltoft (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Trine Piltoft


Dato : 09-03-02 19:29

> Jeg har altid troet at hun var siameser, men er blevet
> i tvivl efter at have set en masse billeder.
> Mon nogen kan hjælpe her ?

Hmmm - den var lidt svær :0)

Umiddelbart ville jeg sige at hun ligner en gammeldags typet siameser -
lidt mere "buttet" end dem man ser i dag, og lidt mindre, samt højere
placerede ører, men derfor kan hun jo i teorien godt være "ægte" nok.

Det jeg umiddelbart falder over er den meget gyldne/varme kropsfarve og
den får mig til at¨tænke at Emma nok har "en eller anden" race blandet
i - evt. burmeser.
Det er svært at sige med sikkerhed, men iøvrigt betyder det jo også
mindre :0)

Mht. hvad du skal vælge af legekammerat, så betyder race mindre, men
temperament meget.
Eftersom hun åbenbart er en bestemt dame, så tror jeg umiddelbart at jeg
ville vælge en hankilling. Jeg ville gå efter en 3-4 måneders killing,
og håbe på at han måske fik hendes moderinstinkter lidt frem. Jeg ville
deuden vælge en killing der ikke er alt for bange af sig, men på den
anden side ville jeg nok heller ikke vælge den i kuldet som virker
allermest fræk og provokerende, da det formentligt ville sætte Emmas
tålmodighed på en stor prøve....
Hvis du vælger en racekat, ville jeg nok holde mig til de racer som
hører til i den aktive/legesyge ende af skalaen.

Mvh. Trine

Piltoft´s Siamese & Oriental Shorthair´s
e-mail: piltofts@post.tele.dk
Web: http://home0.inet.tele.dk/piltofts/




Ghita (09-03-2002)
Kommentar
Fra : Ghita


Dato : 09-03-02 20:01


"Trine Piltoft" <piltofts@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3c8a550c$0$259$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Mht. hvad du skal vælge af legekammerat, så betyder race mindre, men
> temperament meget.
> Eftersom hun åbenbart er en bestemt dame, så tror jeg umiddelbart at
jeg
> ville vælge en hankilling.

Uha Jeg ved at det skal være en hunkat. Min kastrede hankanin som
kun er i bur når vi ikke er hjemme bryder sig absolut ikke om han
væsner af nogen art. Ikke engang min kæreste er inde i varmen hos
ham. Og hanmarsvinet har han også lyst til at gøre en ting eller to
ved. Til gengæld er der ingen problemer med hunmarsvinet.

> Jeg ville gå efter en 3-4 måneders killing,
> og håbe på at han måske fik hendes moderinstinkter lidt frem. Jeg
ville
> deuden vælge en killing der ikke er alt for bange af sig, men på den
> anden side ville jeg nok heller ikke vælge den i kuldet som virker
> allermest fræk og provokerende, da det formentligt ville sætte Emmas
> tålmodighed på en stor prøve....
> Hvis du vælger en racekat, ville jeg nok holde mig til de racer som
> hører til i den aktive/legesyge ende af skalaen.

Tak skal du have, udover at jeg vist bare ikke kan få flere handyr
ind i huset hvir husfreden skal bevares.

Ghita



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408868
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste