Råd: Hurtigt iTools i X
Fra : (Lars Kristian S

Dato : 05-03-02 23:28

Hej alle!

Nej, hvor bliver man dog klog af at læse nyhedsgrupper!

Jeg har haft store problemer med iTools i X. Det kørte ualmindeligt
langsomt, og jeg var ved at få spat! Lige indtil jeg så et råd om, at
man bare skulle bruge afp til at connecte med, i stedet for WebDAV.

For jer, der måske ikke er helt med, foregår det således:

Brug Go -> Connect To Server, og skriv afp://idisk.mac.com/brugernavn,
skriv dit iTools brugernavn/password, og så kører tingene mindst 50%
hurtigere, end hvis du bruger Go -> iDisk.

Imponerende resultat. Var I klar over det? Men trist, at WebDAV kører så
sløvt i X. Det må de da se at få rettet!

--
Venlig hilsen
Lars Kristian Sørensen

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 16:44

in article 1f8lhxr.7m5gd11a3ogiN%lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk, Lars
Kristian Sørensen at lars.kr.sorensen@mail1.stofanet.dk wrote on 05/03/02
23:28:

Skriv: http://brugernavn:adgangskode@idisk.mac.com
--
Jesper
OS X does not crash.. operators do

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-02 16:52

Jesper <toc@toc.toc> writes:

> Skriv: http://brugernavn:adgangskode@idisk.mac.com

Det kan jeg ikke faa til at virke
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Jesper

Dato : 06-03-02 17:01

in article kk4rjty9qz.fsf@mimer.null.dk, Thorbjørn Ravn Andersen at

Sorry, det er afp://brugernavn:adgangskode@idisk.mac.com

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-03-02 17:17

Jesper <sun@shine.ok> writes:

> Sorry, det er afp://brugernavn:adgangskode@idisk.mac.com

Ikke HELT det samme.

Hvad staar det der afp for?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 06-03-02 17:26

ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) writes:

> Hvad staar det der afp for?

Appleshare Filesharing Protocol.

--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 07-03-02 10:14

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> wrote:

> Appleshare Filesharing Protocol.

Smid 2 x sharing ud og du får Apple Filing Protocol.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Jan Jonasen

Dato : 07-03-02 22:13

Jesper <sun@shine.ok> wrote:

> Sorry, det er afp://brugernavn:adgangskode@idisk.mac.com

....og De som ikke har noget imod en klartekst adgangskode på deres mac
udfylder ovenstående med korrekt brugernavn/kode og trækker det ud på
deres skrivebord.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 07-03-02 23:17

In article <1f8p3jc.1282mrm1vzq98wN%jonasen@it.dk>,
jonasen@it.dk (Jan Jonasen) wrote:

> ...og De som ikke har noget imod en klartekst adgangskode på deres mac
> udfylder ovenstående med korrekt brugernavn/kode og trækker det ud på
> deres skrivebord.

Ellers skriver de afp://idisk.mac.com og logger ind med deres brugernavn
og pasword (som gemmes i den krypterede keychain), og laver et alias til
afp disken. som til hver tid kan dobbelt klikkes.

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-02 09:29

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Ellers skriver de afp://idisk.mac.com og logger ind med deres brugernavn
> og pasword (som gemmes i den krypterede keychain), og laver et alias til
> afp disken. som til hver tid kan dobbelt klikkes.

Det eneste dumme ved denne måde er at man bliver logget af hvis man ikke
bruger den hele tiden, det bliver man ikke ved at bruge "Go menu'en"...
--
Michael
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-03-02 10:12

In article <1f8pzl7.ifu0pjte17taN%virkerikke@anthro.dk>,
virkerikke@anthro.dk (Michael Holm) wrote:

> Det eneste dumme ved denne måde er at man bliver logget af hvis man ikke
> bruger den hele tiden, det bliver man ikke ved at bruge "Go menu'en"...

Man bliver under alle omstændigheder logget af, hvis man bruger afp,
uanset hvordan man rent praktisk logger på.

WebDAV er den eneste måde at holde forbindelsen til en iDisk på. Selv
bruger jeg næsten aldrig ikke Finder.app til at browse og manipulere
filer på min idisk, men derimod enten mc (gru komandolinie) eller (endnu
mere gru win95) VPC.

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-02 10:21

> [...]

> uanset hvordan man rent praktisk logger på.
>
> WebDAV er den eneste måde at holde forbindelsen til en iDisk på.

Og det er det man bruger i Go- menu'en, ikk' ?

>Selv bruger jeg næsten aldrig ikke Finder.app til at browse og
>manipulere
> filer på min idisk, men derimod enten mc (gru komandolinie) eller (endnu
> mere gru win95) VPC.

gru - gru - kors oppe
Det kunne være jeg skulle prøve VPC 5.0.2 med win98....

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-03-02 10:59

In article <1f8q1yz.12qqb0k1d2lfnhN%virkerikke@anthro.dk>,

> Og det er det man bruger i Go- menu'en, ikk' ?

Det gør man også når man forbinder via afp

> gru - gru - kors oppe

prøv med lidt vindeuesrens (format...)

> Det kunne være jeg skulle prøve VPC 5.0.2 med win98....

Komandolinien er at fortrække (mc er ik' så slem), men hverken Apples
servere eller Finders håndtering af webdav er just imponerende.

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-02 11:23

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det gør man også når man forbinder via afp

jammen hvorfor holder den forbindelsen når man går via GO'menu....? og
ikke afp...?

> prøv med lidt vindeuesrens (format...)

har lige fulgt eksempelet fra Monsters Inc. og spray'ede på mine finger
med vinduerens, efter at havde havde inde i VPC

> Komandolinien er at fortrække (mc er ik' så slem),

mc er altså et program eller en "udvidelse" af Terminal ?
> men hverken Apples
> servere eller Finders håndtering af webdav er just imponerende.

nej det ville være synd at sige, venter spændt på 10.2...

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-03-02 11:51

In article <1f8q41t.r5i8m88y01emN%virkerikke@anthro.dk>,

> jammen hvorfor holder den forbindelsen når man går via GO'menu....? og
> ikke afp...?

hvis du bruger punktet "idisk" vil der forbindes via http, hvis du
bruger punktet connect to server, kan du både forbinde via afp og http
(webdav)

> har lige fulgt eksempelet fra Monsters Inc. og spray'ede på mine finger
> med vinduerens, efter at havde havde inde i VPC

Er jeg mon den eneste det ikke har set den film ?

> mc er altså et program eller en "udvidelse" af Terminal ?

Jeg det er en unix program (midnight comander) det er ikke insrtaleret
fra Apples side. kendr du norton comander fra DOS?

> nej det ville være synd at sige, venter spændt på 10.2...

Ja, Finder er min største anke mod Mac OS X

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-02 12:10

> Er jeg mon den eneste det ikke har set den film ?

Nu er det jo snart weekend, og hvis du ikke skal hjælpe med at slå en
væg ned og sætte en ny op, i mit snart nye hus så kan du jo passene
gå i biffen

> Jeg det er en unix program (midnight comander) det er ikke insrtaleret
> fra Apples side. kendr du norton comander fra DOS?

startede med en Classic for 6 år, så jeg kender ikke rigtig andet end
Mac....

> Ja, Finder er min største anke mod Mac OS X

helt enig (eller hvis Finder bare kørte hurtigere - er ideen god nok..)

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-03-02 13:18

In article <1f8q6xe.14mx0f12ngn4zN%virkerikke@anthro.dk>,

> Nu er det jo snart weekend, og hvis du ikke skal hjælpe med at slå en
> væg ned og sætte en ny op, i mit snart nye hus så kan du jo passene
> gå i biffen

Jeg tror jeg melder pas og bruger evt. overskydende tid på at find en
lejlighed til mig selv.

> startede med en Classic for 6 år, så jeg kender ikke rigtig andet end
> Mac....

Det er ingen skam jeg startede for 5 år siden med den unævnelige, jeg
har lige stykket et webside med screenshots sammen til dig på:

<http://homepage.mac.com/reippuert/PhotoAlbum7.html>

....et stille fredags hurra for snapz pro, iphoto og homepage

Fra : Michael Holm

Dato : 08-03-02 17:29

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Jeg tror jeg melder pas og bruger evt. overskydende tid på at find en
> lejlighed til mig selv.
Held og lykke, men så se Monsters om aften

> [...]
>
> <http://homepage.mac.com/reippuert/PhotoAlbum7.html>
>
> ...et stille fredags hurra for snapz pro, iphoto og homepage

Rigtig fedt ! jeg går ind og nærlæser og prøver det på mandag, når jeg
er tilbage på jobbet !

apropos det unævnelige:
Jeg havde den anden dag en backup cd, hvor Finder crashede hver gang jeg
dobbeltklikkede på ikonet , men via Terminal kom jeg ind og kunne se
hvad der lå på den, så alt det der unævnelige kan et eller andet

Endte foriøvrigt med at lave et diskimage via Toast, jeg kunne mounte,
og derefter kopier det meste af backup'en over på harddisken - kunne
ikke finde ud af at kopier med Terminal... men det kommer vel med øvelse

--
Michael Holm
http://ki-aikido.homepage.dk