Hvordan "tvinger" man en strømforsyning ti~
Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 05-03-02 10:24

Hvordan "tvinger" man en strømforsyning til at starte når den ikke
længere sidder i det originale kabinet og heller ikke længere er
forbundet med et bundkort?

Ja, det kunne jeg godt tænke mig at vide, for så kunne jeg nemlig
bruge strømforsyningen fra en 7200 til noget helt andet. Der hænger jo
et hav af ledninger ud af sådan en "løs" strømforsyning, og det skulle
ikke undre mig om der er to ledninger der bare skal kortsluttes for at
få strømforsyningen igang.

Spørgsmålet er bare hvilke to ledningeer der er tale om, eller måske
fungerer det slet ikke på den måde? Jeg går ud fra at når man tænder
mac'en fra tastaturet, så går der nok en eller anden form for besked
til strømforsyningen om at starte. Er der mon nogen standard inden for
de mange strømforsyninger til mac'er?

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 06-03-02 13:04

jacobsen@dsr.kvl.dk writes:
>Hvordan "tvinger" man en strømforsyning til at starte når den ikke
>længere sidder i det originale kabinet og heller ikke længere er
>forbundet med et bundkort?

Så vidt jeg ved skal den have en anelse strøm på to ben før den går videre
end tomgangsspændingen.

MVH
Martin/IT

Fra : Henrik G. Jacobsen

Dato : 06-03-02 21:48

Martin,

Det lyder meget sandsynligt, spørgsmålet er bare hvilke ledninger der
skal forbindes for at strømforsyningen kommer rigtigt i omdrejninger.
Men hvis man får blæseren til at køre, så har man i hvert fald fat i
noget af det rigtige.

Jeg har endnu ikke haft mod til bare at prøve mig frem, det ville jo
næsten være for dumt at brænde strømforsyningen af allerede i
startrunden, så jeg tror jeg vil lade spørgsmålet hænge lidt i luften
endnu.