saltede kapers, udvanding?
Fra : Henrik

Dato : 02-03-02 15:33

Hej NG,
Jeg har netop investeret i 1kg saltede kapers, da smagen heraf skulle være
betydelig mere aromatisk og fin end for de eddikesyltedes vedkommende.

Men de skal gøres mindre salte før fortæring vil jeg mene, og mine
sædvanlige bogkilder nævner intet derom, så spørgsmåles er: Skal de
udvandes, og i givet fald hvor længe??
H.

Fra : Peter Westh

Dato : 02-03-02 15:46

"Henrik" <henrikc@spam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men de skal gøres mindre salte før fortæring vil jeg mene, og mine
> sædvanlige bogkilder nævner intet derom, så spørgsmåles er: Skal de

Det kommer vel an på hvordan man har tænkt sig at spise dem, men jeg har
aldrig udvandet saltede kapers, blot kompenseret ve at bruge mindre salt i
den pågældende ret.

MVH

Peter

Fra : Fru Hof

Dato : 02-03-02 17:01

> [...]
>
> Men de skal gøres mindre salte før fortæring vil jeg mene, og mine
> sædvanlige bogkilder nævner intet derom, så spørgsmåles er: Skal de

Hej!
Jeg lægger min ca. 10 min i koldt vand, så kan man også bedre kontrollere
saltmængden i maden.

mvh
Tove

Fra : Mrs Krabappel

Dato : 04-03-02 12:41

Skylles godt i vand og overskyndende vand presses ud (hvad hedder det nu når
man tager dem i hånden og presser!!!) well you know what I mean

Sandra