Foto
IBM760 5420
Teil 3020
PhotoCD vs. Picture CD
Fra : Jan Madsen

Dato : 28-02-02 07:47

Hi

Hvad er forskellen på en PhotoCD og en PictureCD?

--
Venlig hilsen, Best regards

Jan Madsen

If it works, tear it apart and find out why!

Fra : Per Wolfsdorf

Dato : 28-02-02 08:38

Hej Jan

Prisen og kvaliteten.

PhotoCd'en er:

- En bedre scanning
- En højere opløsning
- Filerne bliver ikke gemt i JPEG, men i et specielt filformat, hvor filerne
ligger i 5 opløsninger uden kvalitetstab.

Jeg har fået lavet en PictureCd og den var så skuffende, at det blev ved den
ene. Jeg har fået lavet flere PhotoCD'er og her er kvaliteten en helt anden,
det kan simpelthen ikke sammenlignes.

Hvis du kan læse tysk, kan du læse mere PhotoCd her www.photocd.de

VH
Per

Fra : Jan Madsen

Dato : 28-02-02 10:05

Hi

Det anede mig nok at jeg skulle holde mig væk fra Picture CD.
Tak for svaret.

Jan

Fra : Knud Westdorf

Dato : 28-02-02 11:32

"Jan Madsen" <Jan@NOSPAMattlemadsen.dk> wrote in message
> Hi
>
> Hvad er forskellen på en PhotoCD og en PictureCD?

Jeg får selv lavet en Picture CD hver gang, jeg får fremkaldt. Og ja, -
første gang var det ikke noget at råbe hurra for, men jeg snakkede med
Fotomagasinet (hvor jeg handler) om det, og det viste sig, at de kunne lave
en langt højere kvalitet.

De scanner naturligvis fra negativerne og jeg kan få billederne leveret i
TIFF-format helt op til 3072 x 2048, hvilket vist nogenlunde svarer til
PhotoCD'ens højeste kvalitet?

Knud Westdorf
knud@westdorf.dk
www.jirty.dk

Fra : Jan Madsen

Dato : 28-02-02 12:07

Hi

Hvormeget koster det i denne opløsning?

Tror du de kan klare dias også?

Jan

Fra : Madsen

Dato : 28-02-02 22:06

Knud Westdorf skrev:

> De scanner naturligvis fra negativerne og jeg kan få
> billederne leveret i TIFF-format helt op til 3072 x 2048,
> hvilket vist nogenlunde svarer til PhotoCD'ens højeste
> kvalitet?

Ja, den højeste opløsning på en almindelig PhotoCD er 3072 x 2048
pixels.

Der er en udmærket FAQ her:
<http://www.kodak.com/daiHome/products/photoCD.shtml>

PhotoCD Pro går en tand højere op. (4096 x 6144 pixels.)

Madsen.

Fra : PRESTIJ

Dato : 28-02-02 23:40

Hvor kan man få lavet en ægte photo-cd??

Helst i kbh området.

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 01:55

PRESTIJ skrev:

> Hvor kan man få lavet en ægte photo-cd??

Det burde du kunne få lavet ved de fleste fotohandlere. Dog er det
ikke noget fotoforhandlerne selv kan lave. Det skal vist sendes til
Kodak, så det tager en uges tid før du får cd'en. Sådan fungerer
det her i hvert tilfælde.

Madsen.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 01-03-02 10:44

Hej Madsen
Der findes fremkalder steder Altså forretninger som kun fremkalder film og
papirkopier i de fleste større byer. Jeg bruger enten Næstved eller
slagelse, her kan jeg få lavet photo-cd på 3-4 timer hvis jeg vil betale en
merpris ca. det dobbelte. eller jeg kan hente to dage efter indleveringen
til alm. pris.
Jeg kan også få lagt enkelte fotos ind på en cd- i den kvalitet jeg ønsker
oftest fylder et sådan foto ca. 25 mb. det koster 15.-kr pr indskanning + et
startgebyr på 50.-kr
hilsen
Flemming Aagaard

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 11:35

Flemming Aagaard skrev:

> [...]
> photo-cd på 3-4 timer hvis jeg vil betale en merpris ca. det
> dobbelte. eller jeg kan hente to dage efter indleveringen til

Jo, men er det så en "ægte" PhotoCD, Altså en cd hvor der maks.
kan være 100 billeder på hver cd i *.PCD-formatet, hvor hver
enkelt billede har 5 forskellige opløsninger?

Jeg tror også godt jeg kan få scannet enkelte billeder i en
bestemt størrelses hos min fotohandler, men en decideret PhotoCD
kan han ikke lave. Jeg mener endda en overgang han sagde at de
blevet lavet i Sverige, men det er muligt at jeg husker forkert.

Madsen.

Fra : Flemming Aagaard

Dato : 01-03-02 13:57

Undskyld Madsen
Jeg var vist lidt fatsvag.
Hilsen
F.Å

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 14:11

Flemming Aagaard skrev:

> Undskyld Madsen

Helt i orden. :)

> Jeg var vist lidt fatsvag.

Det kan jo ske for enhver.

Madsen.

Fra : PRESTIJ

Dato : 01-03-02 21:33

Øhhh......

Kodak laver ikke mere Photo-CD

Fra : Madsen

Dato : 01-03-02 22:46

PRESTIJ skrev:

> Kodak laver ikke mere Photo-CD

Øv. Godt nok er det også noget tid siden jeg sidst fik lavet en
sådan, men det skulle da såmænd ikke undre mig.

Madsen.

Fra : thl

Dato : 02-03-02 10:10

> [...]
Gabs laver stadig Kodak Photo CD.