/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
VPC version
Fra : Carsten Ortmann


Dato : 27-02-02 22:50

Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version. Pt kører jeg
VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95 faktisk kører
federe?
(iMac 233, OS 9.2.2, 192 mb ram)

På forhånd tak
Carsten

 
 
Per Erik Rønne (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 28-02-02 06:44

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
> hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version. Pt kører jeg
> VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95 faktisk kører
> federe?
> (iMac 233, OS 9.2.2, 192 mb ram)

Jeg kan ikke huske særlige forskelle mellem de forskellige VPC-udgavers
hastighed, andet end at VPC 5 er særlig sløv [men til gengæld er den
eneste der kan køre fra MacOS X - tidligere versioner kan ikke engang
køre under Classic].

Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
hurtigste jeg har prøvet. Win95 understøttes dog ikke af VirtualCD 4, så
jeg har måttet nøjes med Win98.

Win NT og 2000 skulle dog køre hurtigere.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Morten Reippuert Knu~ (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 28-02-02 12:28

In article <1f8awas.1glrvmei10a4oN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
> hurtigste jeg har prøvet. Win95 understøttes dog ikke af VirtualCD 4, så
> jeg har måttet nøjes med Win98.

win95 kører glimrende i VPC 4 og 5 Connectix har bare valgt ikke at
sælge en win95 cversion (formegentlig fordi win95 ikke længere fås fra
MS)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Per Erik Rønne (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 28-02-02 12:53

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1f8awas.1glrvmei10a4oN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:
>
> > Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
> > hurtigste jeg har prøvet. Win95 understøttes dog ikke af VirtualCD 4, så
> > jeg har måttet nøjes med Win98.
>
> win95 kører glimrende i VPC 4 og 5

Som jeg også skriver .

Den eneste ulempe ved Win95 jeg kan finde er at VirtualCD ikke
understøtter det. Dette program tillader at der laves en CD-ROM image
fil, så man umiddelbart kan køre et program der normalt kræver at man
sætter en fysisk CD-ROM ind i drevet, for at kunne køre det.

> Connectix har bare valgt ikke at sælge en win95 cversion (formegentlig
> fordi win95 ikke længere fås fra MS)

Det gør ingen forskel, hvis man selv har en W95 CD-ROM.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Morten Reippuert Knu~ (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 28-02-02 13:04

In article <1f8bfjn.pdizd71rfiqbsN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Som jeg også skriver .

hvor ?

> Den eneste ulempe ved Win95 jeg kan finde er at VirtualCD ikke
> understøtter det. Dette program tillader at der laves en CD-ROM image
> fil, så man umiddelbart kan køre et program der normalt kræver at man
> sætter en fysisk CD-ROM ind i drevet, for at kunne køre det.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Per Erik Rønne (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 28-02-02 13:24

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1f8bfjn.pdizd71rfiqbsN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:
>
> > Som jeg også skriver .
>
> hvor ?

Citat:

Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
hurtigste jeg har prøvet.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Morten Reippuert Knu~ (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 28-02-02 13:39

In article <1f8bgik.55nf7b1wyf33mN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Citat:
>
> Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
> hurtigste jeg har prøvet.

Tillad mig at være forvirret ?? Men nu var det manglende kompatibilitet
mellem win95 og VPC4/5 der var stridsmålet.

oplys mig...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Per Erik Rønne (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 28-02-02 14:08

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1f8bgik.55nf7b1wyf33mN%serse@diku.dk>,
> serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:
>
> > Citat:
> >
> > Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
> > hurtigste jeg har prøvet.
>
> Tillad mig at være forvirret ?? Men nu var det manglende kompatibilitet
> mellem win95 og VPC4/5 der var stridsmålet.

Nej, det var ikke det der var spørgsmålet, men om hvorvidt Win95 var
hurtigere end win98 [på VPC].

citat:

Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version. Pt kører jeg
VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95 faktisk kører
federe?
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Carsten Ortmann (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Carsten Ortmann


Dato : 28-02-02 18:46

Per Erik Rønne <serse@diku.dk> wrote:

> Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > In article <1f8bgik.55nf7b1wyf33mN%serse@diku.dk>,
> > serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:
> >
> > > Citat:
> > >
> > > Derimod er Windows-versionen særlig vigtig, og her er Win95 den
> > > hurtigste jeg har prøvet.
> >
> > Tillad mig at være forvirret ?? Men nu var det manglende kompatibilitet
> > mellem win95 og VPC4/5 der var stridsmålet.
>
> Nej, det var ikke det der var spørgsmålet, men om hvorvidt Win95 var
> hurtigere end win98 [på VPC].
>
> citat:
>
> Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
> hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version. Pt kører jeg
> VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95 faktisk kører
> federe?

Da jeg skrev ovenstående forleden havde jeg ikke drømt atr det skulle
afstedkomme lige dén diskussion. Måske noget om at DanskeBank er nogle
idioter, der ikke kan finde ud af at programmere for mac, men altså ikke
lige denne her.

Hvor mange her på listen kører VPC af andre årsager end en eller anden
Netbank, og i så fald hvorfor?

Hvorom alting er, så fjernede jeg lidt forskelligt ragelse fra min VPS
og nu kører den faktisk OK. Det jeg fjernede var WinMX, Morpheus og
Netcelerator (!!!). Sidstnævnte har tilsyneladende gjort mere skidt end
godt i forhold til mit netbank-projekt med VPC - stik mod dets
intentioner, må man formode.

Men tak for hjælpen og kommentarerne

venligst
Carsten

Per Erik Rønne (28-02-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 28-02-02 19:34

Carsten Ortmann <vousortmann@oncable.dk> wrote:

> Hvor mange her på listen kører VPC af andre årsager end en eller anden
> Netbank, og i så fald hvorfor?

Der findes også ordbøger til Windows, som simpelthen ikke findes til
Mac. Gælder også for Karnov.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Morten Reippuert Knu~ (02-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 02-03-02 01:42

In article <1f8bj31.1bnt24e12q7wrmN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Nej, det var ikke det der var spørgsmålet, men om hvorvidt Win95 var
> hurtigere end win98 [på VPC].
>
> citat:
>
> Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
> hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version.

Hurtigste Windows version i VPC er den mindst resuce krævendede, dvs
Win95 (så tidlig som mulig).

De væsentlige forskelle på win 98 og ME er en række features, som under
alle omstændigheder ikke kan afvikles på tilfredsstillende vis i VPC.
Derfor er win98 normalt at fortrække frem for ME.

Mht. til win95 og win98 er der forskelle i form af IE integrationen,
tungere GUI, multmedier understøttelse og for de ældre de ældre udgaver
af win95's vedkommende USB. Alle disse ekstra ting er recurce krævende.

Problemet med win95 vil for en del være at den preinstalerede explorer
ikke kan håndtere de websites (netbanker) som er grunden til at man har
investeret i VPC Man kan selvfølgelig intalere en nyere IE, men så
forsvinder en del af fidusen ved win95 frem for win98.

> Pt kører jeg VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95
> faktisk kører federe?

Ikke helt, på en G3 er VPC3 og 4 lige hurtige, på en G4 er er VPC4
hurtigere end på VPC3 (velocety enguine optimering)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert Knu~ (02-03-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 02-03-02 01:50

In article <1f8bj31.1bnt24e12q7wrmN%serse@diku.dk>,
serse@diku.dk (Per Erik Rønne) wrote:

> Nej, det var ikke det der var spørgsmålet, men om hvorvidt Win95 var
> hurtigere end win98 [på VPC].
>
> citat:
>
> Jeg mener, at jeg på et tidspunkt her på listen har læst noget om
> hvilken VPC der er hurtigst og med hvilken Windows version.

Hurtigste Windows version i VPC er den mindst resurce krævendede, dvs
Win95 (så tidlig som mulig).

De væsentlige forskelle på win 98 og ME er en række features, som under
alle omstændigheder ikke kan afvikles på tilfredsstillende vis i VPC.
Derfor er win98 normalt at fortrække frem for ME.

Mht. til win95 og win98 er der forskelle i form af IE integrationen,
tungere GUI, div. multmedie understøttelse og for de ældre de ældre
udgaver af win95's vedkommende USB. Alle disse ekstra ting er recurce
krævende.

Problemet med win95 vil for en del være at den preinstalerede IE
ikke kan håndtere de websites (netbanker) som er grunden til at man har
investeret i VPC Man kan selvfølgelig intalere en nyere IE, men så
forsvinder en del af fidusen ved win95 frem for win98.

> Pt kører jeg VPC 4 med Win98, men er der noget med at VPC 3 med Win95
> faktisk kører federe?

Ikke helt, på en G3 er VPC3 og 4 lige hurtige, på en G4 er er VPC4
hurtigere end på VPC3 (velocety engine optimering)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Per Erik Rønne (02-03-2002)
Kommentar
Fra : Per Erik Rønne


Dato : 02-03-02 10:01

Morten Reippuert Knudsen <spam@reippuert.dk> wrote:

> Hurtigste Windows version i VPC er den mindst resurce krævendede, dvs
> Win95 (så tidlig som mulig).

Jeg har på de internationale nyhedsgrupper set at WinNT og Win2000
skulle være de hurtigste Windows-udgaver på VPC5. Hurtigere, i hvert
fald, end Win98.

Jeg har dog ikke selv endnu haft lejlighed til at prøve.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177522
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408670
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste