The Power Of Love - Original?
Fra : Rasmus Zeuch

Dato : 26-02-02 20:56

Jeg er blevet bedt om at finde ud af hvem der har lavet original versionen.

Ciline Dion sang den for 3-4 år siden, og jeg ved at Jennifer Rush også har
sunget den, men er det hende der har lavet den?

Mvh. Rasmus

Fra : Elmer Music

Dato : 26-02-02 20:57

Huey Lewis and The News
1986

-Elmer

Fra : Jacob E

Dato : 26-02-02 22:09

Hej Rasmus.

Jeg ved ikke hvad Elmer Fjot har gang i, men han kender åbentlyst ikke
sangen. Det gør jeg, og kan bekræfte at Jennifer Rush lavede originalen i
1984. Den findes på hendes album "Jennifer Rush".
Hvad angår Celine Dion's version er den fra 1993 og altså 9 år gammel, og
findes på "The colour of my love". Så skulle det vist være på plads...

Mvh Jacob E.

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 26-02-02 22:16

"Elmer Music" <elmer.fjot@x-bytes.dk> skrev i en meddelelse
> Huey Lewis and The News
> 1986
> -Elmer

Det nummer du nævner er faktisk et ganske andet - men bestemt ikke dårligere

Fra : Rhythm

Dato : 26-02-02 22:20

"Elmer Music" <elmer.fjot@x-bytes.dk> skrev i en meddelelse
> Huey Lewis and The News
> 1986
>
> -Elmer

Nope det er ikke Huey Lewis´s nummer fra Tilbage til fremtiden han tænker
på.
Han tænker på et helt andet nummer der hedder det samme.
Det nummer han tænker på ER lavet af Jennifer Rush og senere lånte Celine
Dion nummeret.
Han tænker på dette nummer her på linken (kun teksten er her):
http://members.home.nl/hvangerven/lyrics/powrlove.htm
Jennifer Rush´s udgave er fra 1985.
En oversigt over de plader hun har udgivet findes her:
http://www.ee.surrey.ac.uk/Contrib/music/jennifer-rush/jennifer-cd.html

Og inrømmet Jennifer´s udgave lyder meget bedre en Celine´s.

Mvh
Rhythm

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-02-02 22:58

Hej "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>

>Og inrømmet Jennifer´s udgave lyder meget bedre en Celine´s.

Er du på svampe?

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Claus Tersgov

Dato : 27-02-02 01:00

Een eller anden skrev:

> [...]

Det ikke alene lyder bedre, det har en sjæl og energi, som Celine ikke
formår at give sangen. Havde hun så bare valgt at fortolke sangen på sin
egen måde i stedet for at forsøge at lyde som Jenifer...

Er ellers stor fan af Celine...

Claus

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-02-02 07:23

Hej "Claus Tersgov" <kong@cool.dk>

>Det ikke alene lyder bedre, det har en sjæl og energi, som Celine ikke
>formår at give sangen. Havde hun så bare valgt at fortolke sangen på sin
>egen måde i stedet for at forsøge at lyde som Jenifer...

Ja, jeg er vildt uenig. Jeg synes netop at Jenifers version er en lidt
upersonlig og flad mens Celine netop giver sit personlige præg ved at
frasere stemmeføringen.

>Er ellers stor fan af Celine...

Det er jeg også. Smag kan jo dårligt diskuteres, jeg havde bare ikke
drømt om at Celines version var ringere end den originale, men sådan
kan man af og til blive overrasket.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rhythm

Dato : 27-02-02 17:26

"Lars Kim Lund" <larskim@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Det er jeg også. Smag kan jo dårligt diskuteres, jeg havde bare ikke
> drømt om at Celines version var ringere end den originale, men sådan

Der var jo slet ikke samme sjæl i Celine fortolkning af nummeret som der var
i Jennifers
version. Men det er jo typisk for copycats´ne.
Tag og find det gamle nummer fra Jennifer frem igen, lyt til det godt og
grundigt og så
sammenligner du det med Celines version.
Og du vil ligge mærke til at sjælen i Celines version helt mangler. Bla så
når man ser på
live optræden af nummeret så jeg ved en optræden at Jennifer bla havde en
tåre i øjet da
hun sang nummeret. Celine derimod ? Næææ ren copycat, nul tårer, nul sjæl
kun ren skrålen
ud af nummeret og ikke andet. Ingen tårer at se i hendes live optræden.
Deri ligger forskellen. Jennifer lage altid al hendes sjæl i hendes musik,
det gør de
copycats ikke som stæler hendes smukke numre. Hos dem gør det kun ud på en
ting:
Turbo kariere ved at stæle fra de andre og desværre er de morakkere hos
pladeselskaberne
med til det.
Men for et par år tilbage fik en tysk sangerinde også kærligheden at føle
ved at låne en anden
persons nummer: Hun blev slæbt i retten for overtrædelse af copyrights.
Og ret ske fyldest: Copyright holderen vandt og hende tyven fik lov til at
betale godt og grundigt
for det.
Det værste er bare at den selv samme tyv vandt tysk melodundegrandprix i
sidste uge.

Blot min holdning til musikerne: Kan i ikke finde ud af at lave jeres egen
musik har i ikke en skid
at gøre i musikbranchen.

Rhythm

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 27-02-02 19:17

Hej "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>

>Tag og find det gamle nummer fra Jennifer frem igen, lyt til det godt og
>grundigt og så sammenligner du det med Celines version.

Jeg har begge versioner på CD og jeg kom i tanke om Jenifers original
da jeg hørte Celines første gang. Ved genhør for ikke så længe siden,
faktisk var det derfor jeg købte pladen, blev jeg voldsomt skuffet.
Den fremstod langt bedre i min erindring end ved genhøret.

Jeg synes som sagt at Celines cover-version er klart den bedste, men
det er et spørgsmål om smag og det er nok svært at blive enige om når
vi som udgangspunkt er uenige.

>Blot min holdning til musikerne: Kan i ikke finde ud af at lave jeres egen
>musik har i ikke en skid at gøre i musikbranchen.

Jeg synes cover-versioner har sin berettigelse, hvis kunstneren
forsøger at tilføje sit personlige touch til den. Det synes jeg Celine
gør, uanset om man så måtte mene om hun gør det bedre eller ringere
end Jenifer Rush.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Rhythm

Dato : 27-02-02 16:57

> Hej "Rhythm" <hjemstedet@SLETyahoo.dk>

> Er du på svampe?

Nej. Jennifer har bare mere forstand på at lægge sjæl i nummeret en Celine
har.

Fra : John K

Dato : 27-02-02 01:57

Fra : Poul Erik Dyreborg

Dato : 26-02-02 22:15

> [...]
har
> sunget den, men er det hende der har lavet den?

Ja - hun har faktisk selv skrevet teksten
Findes på albummet Jennifer Rush fra 1985

Kilde: www.allmusic.com

Fra : Invader Zim

Dato : 26-02-02 22:38

"Rasmus Zeuch" <razer@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
har
> sunget den, men er det hende der har lavet den?

Frankie Goes To Hollywood?
hahah ja jeg ved godt det er to forskellige sange

-Invaver Zim

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 27-02-02 01:10

Frankie Goes To Hollywood, The Power of Love (A) Jan 1985
Rush, Jennifer, The Power of Love (B) Jun 1985
Lewis & The News, Huey, The Power of Love (C ) Aug 1985
Dion, Celine, The Power of Love (B) Jan 1994

Tidspunkter er tidspunktet for første hitliste placering i England.
Jennifer Rush og Celine Dion synger den samme sang, så der er 3 forskellige
The Power of Love sange

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen